Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varpajaiset?

Vierailija
28.08.2009 |

Mistä miehet ovat saaneet sen käsityksen että on ok lähteä synnytyssalista tukka putkella muka "juhlistamaan lapsen syntymää". Ilta tuhannen päissään ja seuraavana päivänä sairaalaan katsomaan äitiä ja vauvaa silmät verestävinä ja helvetin pahalta haisten.Eikö muita vituta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehen tarvitse koko ajan hengailla sairaalan lapsivuodeosastolla. Mies käyköön töissä ja pitäköön varpajaisia, ihan sama. Kunhan vaan kämppä on siisti kun kotiudun vauvan kanssa.

Vierailija
2/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siippani on menossa syyskuussa varpajaisiin - varpajaisten syy eli lapsi on syntynyt elokuun alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme, ei kuulu meidän perinteisiin...

Vierailija
4/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja mun mielestä nykymiehen on ymmärrettävä että lapsivuodeajan hän pysyy vaimonsa vierellä ja apuna. Varsinkin jos on tikkejä, sektiosta toipumista tms. Mies ehtii ryypätä kavereidensa kanssa paremmallakin ajalla. Meillä mies vietti omat varpajaisensa kun vauva oli jo 2kk ikäinen.

Vierailija
5/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota ole kiinnostanut ilmeisesti...

Vierailija
6/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät ovat viettäneet varpajaisia sitten, kun äiti ja vauva ovat kotiutuneet ja tilanne on ikään kuin stabiloitunut. Ja varpajaiset eivät ole olleet mikään järjetön ryyppytilaisuus, vaan sinne on oikeasti järjestetty pientä suolaista, tuoreelle isälle on tuotu lahjoja, on otettu lasit konjakkia sikarin kanssa ja kotona on oltu selvin päin ennen puolta yötä.

Vierailija
7/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta ja varpajaiset on olleet 1-3 kk syntymän jälkeen.

Meillä myös olen lähtenyt lasten kanssa äidilleni ja mies on saunottanut, konjakittanut, sikarit jne. Vieraat poistuneet ihan ajoissa ja mies oli siivoillut juhlien jäljet ennen kuin aamulla kotiuduimme.

Mies oli ihan tolpillaan, hoiti isommat lapset, jotta pääsin vauvan kanssa päikkäreille valvotun yön jäljiltä.

Vierailija
8/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta, ei yksiäkään varpajaisia. Joten äläpä yleistä.

Vierailija
9/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eipäs yleistetä...

Vierailija
10/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole varpajaiset kiinnostaneet.

Esikoisen syntymän jälkeen kävi veljensä kanssa pizzalla. Siinä oli ne suuret varpajaiset:)

Vierailija
11/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei tarvi haisevana sairaalaan tulla, pysyköön poissa sitten.

Mutta sitä en ymmärtänyt lainkaan, kun mies meni kaverinsa luo varpajaisiin. Vaimo ja vauva olivat juuri päässeet kotiin, olleet kotona kaksi päivää. Ja koska miesten on päästävä juhlimaan, niin vaimo ja vauva ajettiin kotoa vaimon vanhemmille pois tieltä.

Minä olin vähän ihmeissäni. Kun mun mielestä, jos niitä varpajaisia ei saa aikaiseksi vaimon ja vauvan sairaalassaoloaikana, niin ei tarvi viettää lainkaan.

Vierailija
12/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tosiaan ympärikännissä ja haisevana. Käyneet syömässä ja muutamalla kaljalla ja istuneet iltaa mutta ihan virkeänä ja hyväntuoksuisena tullut seuraavana päivänä katsomaan meitä sairaalaan :)

Minusta se on vain kiva ajatus että se pieni vauva antaa aihetta juhlaan.

13/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkä vuoksi siihen pitää liittää mitään viinalla läträämistä.

Vierailija
14/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi päivällä ja meni illalla ottamaan kavereiden kanssa pari kaljaa. Minusta parempi kun meni silloin kun oltiin vielä sairaalassa, eikä sitten kun olisin ollut kotona yksin kahden lapsen kanssa. Mieheni ei kyllä vedä ikinä mitään perskännejä, jos vetäisi niin voisi olla mullakin vähän eri fiilis. ;)

Vierailija
15/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaan ystäväni mies ruikuttaa että 'ei ole saanut varpajaisiakaan pitää' vaikka on käynyt vaikka kuinka monissa yöhän kestävissä juhlinnoissa vaimon ollessa kotona imettämässä.

Kyllä mä ymmärrän jos vaimo ei halua että mies on joka viikonloppu baareissa luuhamaassa. Onneks oma mies ei ole samanlainen juntti.

Vierailija
16/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos voi, niin missä muodossa. Jos mies tämän ymmärtää, niin eikö se ole silloin ok?

Ap, mikä ongelma sinulle on se, että mies ottaa varpajaiskännit silloin, kun sinä olet sairaalassa vauvan kanssa? Tietysti, jos teillä on entuudestaan lapsi kotona hoidettavana, niin tilanne on toinen.

Meillä mies piti varpajaiset meillä kotona esikoisen syntymän jälkeen, silloin kun vielä olin laitoksella. Saivat ukot saunoa ja vähän ryypätäkin. SItten kun juhlat oli juhlittu, mies siivosi seuraavana päivänä ja hankki kukkia ja herkkuja ennen vauvan ja minun kotiutumista. Minusta se oli oikein toimiva järjestely; ei minun sairaalassaoloni mitenkään kärsinyt miehen juhlista. Kun toinen lapsi syntyi ymmärsi mies itsekin, että ei ne varpajaiset onnistu, kun esikoinen on kotona ja mummokin oli meillä oltuaan lapsenvahtina synnytyksen ajan.

Vierailija
17/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt viimeisen neljän vuoden aikana kahdeksan vauvaa, eikä yhdenkään isä ole pitänyt varpajaisia.

Vierailija
18/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa perhehuoneessa ja tähän päivään mennessä mies ei ole ehtinyt viettää varpajaisia, vaikka tarkoitus oli. Tyttö nyt 8kk.

Vierailija
19/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin miehelle että pitäis varpajaiset, mutta se väitti olevansa liian väsynyt ja nukkuvansa mieluummin yönsä kunnolla, vielä kun pystyy. Kävi mun mies kaverinsa lapsen varpajaisissa, mutta ei se yletöntä ryypiskelyä ollut. Ottivat kavereiden kanssa pari paukkua ja juttelivat. Mun mielestä ihan ok. Mä olin synnytyksen jälkeen väsynyt samoin vauva, ei se olis haitannut meitä. Ja nieshän jäi siyyslomalla vasta kkun kotiuduimme sairaalasta.

Vierailija
20/23 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. jokaisella kerralla vauva on ollut n. 1 kk, kun varpajaiset ovat olleet ajankohtaiset. Eli olen itse ehtinyt palautua synnytyksestä ja imetys ym. lähteneet sujumaan. Nyt mies on 29-vuotias, esikoisen aikaan 21-vuotias ja niin älyttömän vastuuntuntoinen ja fiksu näissä asioissa. Ei mitään ryyppäjäisiä, mutta kivaa on ollut ja seuraavana päivänä on saanut rauhassa levätä, en ole protestoinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän