Jos olisit raskaana, peruisitko sikainfluenssan vuoksi ulkomaanmatkan?
Minulla on vauva masussa ja matka varattuna parin viikon päähän Lontooseen: perua vai lähteä? Mietin kuumeisesti, mitä tehdä. Influenssapuhelimen täti neuvoi, että lähteä voi, jos huolehtii hygieniasta ja varoo nuhaneniä. Huoli on silti suuri.
Kommentit (10)
Riippuu missä vaiheessa raskautta. Viimeksi lensi kahden tunnin matkan raskaana viikolla 21. Se oli jo todella epämiellyttävää.
Olen menossa Lontooseen vauvan kanssa. Mies käy siellä joka tapauksessa ja lapset ovat Helsingissä koulussa, joten varmaan saadaan sikatauti joka tapaksessa, jos saadaan.
ihan samalla tavalla sitä voi saada possunuhan vaikkapa ruokakaupassa Suomessa.
sitä tietä, että se tarttuu eka koululaisille ja sitten tulee meillekin.
ja jso olisin raskaana en lähtisi yhtään mihinkään ulkomaille vaikkei pandemiaa tai sen uhkaa edes olisi
Riippuu missä vaiheessa raskautta. Viimeksi lensi kahden tunnin matkan raskaana viikolla 21. Se oli jo todella epämiellyttävää.
Mä lensin muistaakseni viime raskaudessa ihan jollekin viikolle 30 + asti, eikä tehnyt mitään. Just tuollaisia parin tunnin lentoja. En mä mitään sen useamman.
En näe raskautta itsessään tässä vaihessa syyksi olla lentämättä. Neuvolassa ja neuvovassa puhelimessa korostettiin, että sikainfluenssan voi saada Suomestakin. Neuvontapuhelin myös tiesi kertoa, että Englannista saa hyvin hoitoa, jos on matkavakuutus kunnossa. Siis mikäli oireita tulisi. Minulla onneksi on. Silti vaan huoli painaa... Ap
ja jso olisin raskaana en lähtisi yhtään mihinkään ulkomaille vaikkei pandemiaa tai sen uhkaa edes olisi
oikein kunnolla syyskuun puolivälistä alkaen. En tiedä onko siinä vaiheessa Lontoo vai Helsinki sen turvallisempi...
En varmaan peruisi. Mutta ahdistaisi kyllä silti vähän, ahdistaa vaikken edes ole nyt raskaana.
Oli possuja tai ei...