Häpyhuulten koko
Aina puhutaan peniksen koosta. Mun vaimoni sisemmät häpyhuulet ovat jopa 10-12 senttiset levitettynä auki (vaimoni on 30). Olisi kiinnostava tietää, kuinka tavallisia näin suuret häpyhuulet ovat? Miten teillä arvon naiset?
Kommentit (89)
...ovatko kaikki naiset mitanneet häppärinsä. Ei varmaan ole yhtään miestä, joka ei tietäisi omia mittojaan
Onko jotain virallista tapaa mitata häpyhuulet? Kuinka suuret häpyhuulet lasketaan isoiksi? Mistä tietoa löytää?
jonka mukaan virallisesti pienten häpyhuulten liikakasvusta puhutaan, jos ulokkeitten koko yli 4cm. Tällöin voi käsittääkseni saada julkisella puolella korjausleikkauksen mikäli häppäreistä on vaivaa. Jos niistä ei ole, niin asiasta ei tietenkään kannata tehdä ongelmaa vain jonkun tilaston takia.
Tässäpä muutama mitta naisen " kalusta"
Lainattu suoraa HyväTerveys-lehden (maaliskuu 2006) sivulta 81:
Ulkosynnyttimien koko ja häpyalueen ulkonäkö voivat vaihdella melko tavalla. Tätä on tutkittu järjestelmällisesti Englannissa, josta tutukimusryhmä on raportoinut tutkimusten tulokset.
Mittauskohteita oli mm. isojen häpyhuulten pituus (vaihtelu 7-12 cm), pienten häpyhuulien pituus (vaihtelu 2-10cm) ja leveys (vaihtelu 0.7-5cm). Häpyhuulten väri ja poimuisuus voi myös vaihdella.
Samassa tutkimuksessa mitattiin emättimen pituutta, joka vaihteli 6.5 -12.5cm:n välillä. Klitoriksen eli häpykielen etäisyys virtsaputken aukosta oli 1.5- 4.5 cm ja emättimen etäisyys peräaukosta 1.5-5.5 cm.
Kaikissa näissä mittauksissa vaihteluväli oli siis varsin laaja. Mitat eivät liittyneet ikään, rotuun, hormoonien käyttöön tai seksuaaliseen aktiivisuuteen.
Ulkosynnyttimien ulkonäöllä ei siis ole mitään tarkkaa normia.... Jne.
Aika laaja skaala...
Muistaakseni jossain olisi asiallista tietoa naisten häpyhuulten leveydestä silloin kun ne ovat levitettynä. Mikä on Pienten häpyhuulten pituus?
Minä olen mies ja kiinnostunut tietämään enemmän häpyhuulten koosta. Koska kuitenkin suurin osa tämän keskusteluareenan kävijöistä on naisia tämä aihe vaietaan kuoliaaksi. Näyttää siltä, ette te naiset olette vähemmän rohkeita kun puhutaan tällaisista teemoista....
Oletko todella missannut kaikki ne noin 15 sivun pituiset viestiketjut aiheesta häppäreiden koko? Etsipä haulla, niitä riittää. Häppäreistä keskustellaan ihan siinä kuin muistakin aiheista täällä. Kaikki eivät varmaankaan ole kanssasi samaa mieltä siitä, millaiset ovat kauniit/kiihottavat/kivat häppärit, mutta älä toki sitä säiky.
Mutta jotenkin tuo aihe tuntuu tabulta
Kas kun tulit puolustautuneeksi ennen kuin kukaan ehti sinua syyttääkään. Taitaa olla niin, että keskuudessamme on
THE HÄPPÄRIFRIIKKI!!!!!!
Vaviskaa.
Mutta vastaajallassa ketju tuntuu herättävän intohimoja
Totta kai olet kirjoittanut aiheesta ennenkin. Tuo intohimojen herättämis -fraasi esiintyy jokaisessa häppäriketjussa, joita tänne rustailet tasaisin väliajoin.
T vastaajalla 17
Vierailija:
jonka mukaan virallisesti pienten häpyhuulten liikakasvusta puhutaan, jos ulokkeitten koko yli 4cm. Tällöin voi käsittääkseni saada julkisella puolella korjausleikkauksen mikäli häppäreistä on vaivaa. Jos niistä ei ole, niin asiasta ei tietenkään kannata tehdä ongelmaa vain jonkun tilaston takia.
Sexpon sivuilla. sexpo fi ja siellä elimet hooteeäm
Häpyhuulten koko tai ulkonäkö ei kokemukseni mukaan mitenkään korreloi itse seksiin. Seksi on kahden ihmisen välinen kaunis asia, jossa molemmat hyväksyvät toisensa sellaisenaan.
M43
Fiksuihin naisiin ei pure moinen lepertely
sitten imelää tai ei. En ole täällä mitään vonkaamassa, kuten eräät. Ilmaisin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni asiasta.
M43
Olen jutellut monien ulkonevat häpyhuulet omistavien naisten kanssa heidän suhtautumisesta kehoonsa, seksualisuuteensa, erotiikkaan.
Yleisesti ottaen, nainen jolla on suuret häppärit on paljon tietoisempi sukuelimistään kuin huomaamattomilla häpyhuulilla varustettu.
Tätä ei pidä kuitenkaan yleistää, eikä astä saa tehdä mitään pitkälle vieviä johtopäätöksiä.
aina vaan...
eikös se nyt kuitenkin ole niin, että peniksen koko ja häppäreiden koko eivät ole oikein keskenään verrannollisia. Nimittäin hyvät miehet: häpyhuulet ovat kai kuitenkin enemmän esteettinen seikka rakastelussa, kun taas peniksen koolla on ihan konkreettista vaikutusta siihen, miltä seksi TUNTUU. Enkä nyt väitä, että iso penis olisi miehessä se ainoa autuaaksi tekevä asia, joten ei tarvitse takertua siihen.
Omasta mielestäni, jos jotain tabua ja peniksen koolle verrannollista halutaan etsiä, niin eiköhän se sitten ole emättimen tiukkuus/väljyys. Se ainakin minulle on paljon arempi asia kuin häpyhuulteni koko...
Meillä ne ovat vähän pienemmät, mutta tuskin niitä ny mittaan lähetään.