Mitä ajattelette perheestä, jossa ajetaan autolla vm -94 (arvo n.1 000e) ja
se on perheen ainoa auto.
Köyhiä? Vai mitä ajattelette?
Kommentit (27)
Voi olla, ettei perhe tarvitse autoa tai tämä vanha on käyttöarvoltaan vielä hyvä eivätkä näe mitän mieltä vaihtaa sitä uudempaan.
Mielestäni ei maallinen mammona ratkaise perheen "rikkautta". Jokainen ajaa millä ajaa tai on ajamatta. En arvostele ihmisiä sen mukaan, eikä minulla ole naapurikateutta. Jokainen tekee asia omalla tavallaan.
millä joku muu ajaa. itse vasta viime kuussa vaihdoin vm 91 autoni vm 04.
enkä muodosta käsitystäni perheen varallisuudesta auton perusteella. jos oikein asiaa pitää pysähtyä miettimään, niin olen sitä mieltä että tuo perhe on fiksusti valinnut auton tarpeidensä ja käyttötarkoitustensa mukaan, ei osoittaakseen varallisuuttaan.
Meillä on kaksi autoa, jotka on valittu ihan sillä perusteella että palvelevat meidän perheen tarpeita käytännössä. Mieluumin ostamme mahdollisimman edullsesti riittävän hyviä autoja kuin laitamme mahdollisimman suuren summan rahaa niihin. Auto on kuitenkin äärettömän huono sijoitus. Eipä ole kyllä koskaan tullut mieleen että joku muodostaisi käsityksensä meidän varallisuudesta autojen perusteella - tai jos muodostaa, niin voi mennä vähän alakanttiin : )
ajan autoa vuosimallia 1992 ja toimii hyvin. Katsastuksestakin on aina mennyt helposti läpi. Ei ruostetta. Mitä turhaa vaihtamaan. Minulle auto on kulkuväline. Miehellä auto vuosimallia 2000.
En osaa ajatella perheestä mitään heidän autonsa perusteella, kun en muuta tiedä. Eikä toisten varallisuus tai varattomuus kuulu minulle.
ap
Auton tärkein ominaisuus on että sillä voi ajaa! autoihin laitettu raha on hukkaan heitettyä. me ajellaan mielellään romuilla ja matkustetaan ja remontoidaan niillä rahoilla!
Voi olla tietoinen valinta, rahojen käytössä. Itsekin valitsin vähän vanhemman auton ja ostin omakotitalon lisäksi sijoitusasunnon, joten en halunnut laitta kaikkia rahoja uuteen autoon joka kuitenkin metettää helpommin arvonsa kuin asunto.
niin kauan, kun auto ei ole siinä kunnossa, että aiheuttaisi suoranaista vaaraa muille.
Meidän perheessä on muuten kuukausitulot yli 9000 euroa, mutta autoa ei ole lainkaan.
niin, etten halua tähän elämäntilanteeseen autolainaa kun vuoden -99 auto toimii hyvin ja ajokilometrit ovat jo maksettuna edullisia.
Päiväkodissa joku lapsi/lapset olivat ikävästi ihmetelleet omalle lapselleni vanhaa autoamme.
:(
toivon lapsen itsetunnon rakentuvan muun kuin materian varaan ja hänellä olevan keinoja toimia arvostelutilanteissa itseään ja perhettään kunnioittavasti. Mutta ikävältä tuntui silti -lapsetko itse luonnostaan kiinnittävät huomioa auton ikään, laatuun ja merkkiin vai heidän vanhemmiltaanko asenteet sujuttautuvat lasten maailmaan.
Päiväkodissa joku lapsi/lapset olivat ikävästi ihmetelleet omalle lapselleni vanhaa autoamme. :(
meille naureskeltiin ala-asteikäisenä kun perheemme körötteli ikivanhalla autolla. Harmittihan tuo. Vähän saa antaa "takaisin" kun jotkut ovat kyselleet nyt että paljollakohan sen auton saisi ostaa, on edelleen olemassa mutta ei liikenteessä enää vuosiin. Tietenkään sitä ei myydä.
mut yleensä en ajattele mitään tollasesta. t. se 94:lla farkulla ajeleva
Kateellinen voisin olla, kun meillä ei ole kummallakaan edes ajokorttia.
Enkä pitävät autoa vain kulkuvälineenä eivätkä statussymbolina? Varallisuudesta auton ikä ei kerro mitään.
meilläkin yksi auto vaan, vm.94.Sitäkin käytetään ehkä kerran viikossa, joten mitä sitä uudempaa autoa kannattais pihalle seisomaan ostaa.Toimii, ja täyttää meidän perheen tarpeet, se riittää :)
Me esim. emme kauheasti viitsi laittaa rahaa autoihin, joiden arvo kuitenkin romahtaa melko nopeasti. Tällä hetkellä autojen vuosimallit 97 ja 03, joka juuri vaihdettiin -93:n tilalle, kun alkoi tuohon vanhaan tulla niin paljon vikoja, joita ei viittinyt enää korjata.
Meillä muuten uusi omakotitalo autotalleineen pinta-ala 250 neliöä sekä matkusteluunkin riittää kivasti rahaa.
T: "Vanhat autot"
tilanne on vähän tuo, vanha auto. Käytetään yleensä työmatkoilla julkisia, kun se on täällä kätevämpää. Niin, ja köyhiä ei olla. Osakkeissa on meidän perheellä yli 100000 euroa ja talletuksia toinen mokoma. Emme vain pidä autoa kovin tärkeänä meidän perheelle ja näinpä sitä jää rahaa sitten sijoitettavaksi.
Mulle on ihan sama millä autolla kukakin ajaa, en kiinnitä pahemmin huomiota vanhoihin autoihin, ellei sitten ole todella rumia. Oma auto on mulle tärkeä, tykkään että autoni pitää olla hyvä ja mua miellyttävä sekä uudehko. Rahan menetystä en laske, se ei ole niin tärkeää.
kyllä joskus hirvittaa. Varsinkin, jos auto on jotain vielä vanhempaa vuosimallia.
Ymmärrän tällaisen, jos ollaan tosiaan köyhiä tai autolla ajetaan vain vähän, mutta väkisin nousee mieleen turvallisuus- ja ympäristökysymykset.
Perhe, joka ei ikinä vaihda uudempaan autoon aiheuttaa myös aikamoisen päästökuorman vanhalla koslallaan. Ja useinhan tällaiset perheet ovat näitä "ei osteta mitään turhaa uutta - ollaan ekologisia" mutta sitten saastuttavat autollaan yhden asuinalueen edestä.
Erityisen paha on, jos autossa on vielä tyypilliseen tapaan sileiksi kuluneet renkaat ja lapset istuvat ilman turvaistuimia, tai jossain pahvinpalaviritelmissä.
Kaikki uudempaan vaihtaminen ei ole humpuukia ja silkkaa materialismia!
Elävät kenties mieluummin velattomina toimivan vanhan auton kanssa kuin velkaisina uuden mersun kanssa.