Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

opiskelu työnohella..

Vierailija
27.08.2009 |

aloitan opiskelun työnohella, joka kestää useamman vuoden.Sisältää tietty työharjoittelu jaksoja ja ison kasan tehtäviä.Olen perheellinen, alle kouluikäisten lasten äiti. onko muita jotka ovat olleet samassa tilanteessa tai ovat samassa tilanteessa, kuinka olette saaneet järjesteltyä työn/opiskelun ja perhe-elämän yhteen yhtälöön?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ei ole ehtinyt päästä vauhtiin koska aiemmista opinnoistani johtuen (hyväksiluvut) minulla on tässä jaksossa 1 iltatunti + (toisen vuoden opintoja) 4 päivätuntia, näistä kuitekin opettajan kanssa on sovittu ettei ole läsnäolopakkoa koska osaan asian jo käytännössä.

Saa nähdä, totuus valkenee tästä yhtälöstä sitten keväällä kun alkaa olla täydet illat. Harjoittelukin menee nätisti nykyisessä työssä, kuitenkin opiskeltavan alan töissä jo olen, haen vaan lisäpätevyyttä.

Vierailija
2/2 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aikuisten monimuoto-opinnot syksyllä 2004. Tein tuolloin 6 tunnin työpäivää, ja lapset olivat 5, 6 ja 8. Kyseessä oli amk-tutkinto, ja koska minulla ei käytännössä ollut mitään hyväksiluettavia opintoja, jouduin suorittamaan kaikki 210 opintopistettä.

Omissa opinnoissani oli hyvää se, että meillä oli kuukaudessa kolmesta viiteen lähiopintopäivää, eli ei tarvinnut iltaisin istua koulutunneilla (muuten kuin mahdollisesti noina päivinä). Oma työnantajani tuli vastaan sen verran, että sain opiskella noista päivistä puolet "työaikana", eli puolet tein sitten takaisin (mikä oli kohtuullisen helppoa, koska tein lyhyttä päivää).

Kotona sitten piti tehdä etätehtävät yms., työharjoittelun sain tehdä omassa työssäni.

Vinkeiksi voisin antaa sen, että yritä pysyä annetussa aikataulussa äläkä jätä rästiin hommia. Niitä on todella vaikea ruveta myöhemmin suosittamaan, tai tehtäviä palauttamaan. Arvosanoilla ei todellakaan ole kovin suurta merkitystä, suorituksilla muuten taas on. Jos teillä on joku oma luokka tai porukka, niin yrittäkää tehdä hommia samanaikaisesti - ryhmäpaine saa valmista aikaiseksi. Ota omaa opiskeluaikaa esim. niin, että saisit olla yksin kotona läksyjä tekemässä - lähetä mies ja lapset vaikka isovanhemmille.

Itselläni meni 4 vuotta tutkinnon suoritukseen, ja valmistuin keväällä 2008. Ja kyllä kannatti - nyt olen uudessa haastavammassa ja paremmassa työssä kuin ennen, ja palkkakin nousi ihan mukavasti.

Onnea opinnoille, ja sisulla siitä selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla