Käännätkö hintoja vielä markoiksi?
Itse joskus, vanhojen aikojen kunniaksi ja pöyristyäkseni.
Kommentit (67)
Tottakai, eihän sitä muuten tiedä mitä joku oikeasti maksaa. Joku euro onkin oikeaasti 6 markkaa, ei ole halpaa.
Jos käännät, niin muista inflaatio. Nykyisin 1 euro vastaa 4 markkaa.
Onko se niin että 1000€ on 6000 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
On.
Vierailija kirjoitti:
Jos käännät, niin muista inflaatio. Nykyisin 1 euro vastaa 4 markkaa.
Ei nämä seniilit kyselijät ymmärrä mistään inflaatiosta
Vierailija kirjoitti:
Se oli noin vuonna 2002. Nykyään 1000 euroa on 4000 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
1 markan leipä olikin yhtä äkkiä 6 markkaa . 1 euro 6 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, eihän sitä muuten tiedä mitä joku oikeasti maksaa. Joku euro onkin oikeaasti 6 markkaa, ei ole halpaa.
1 euro ei ole ollut enää vuosiin 6 markkaa. Euron arvo ei ole enää sama kun se otettiin käyttöön. Inflaatio muuttaa rahan arvoa. Käytä markka/euro laskuria https://app.rahamuseo.fi/?calculator=true
Just kaveri valitti, kuinka kalliita risteilyliput on. Maksaa 112 euroa kahdelta, kun ottaa aamiaiset mukaan molemmille. Itselleni on jostain syystä jäänyt lipaston pohjalle vastaavan risteilyn lippu vuodelta 2001. Silloin se maksoi 649 markkaa kahdelta. Eli risteily onkin nykyään halvempaa huvia kuin markka aikaan oli.
No Ruotsissa on tupakka askit 6€ nykyään . Suomessa 11€ .
Olen seitsemänkymppinen. Lopetin markoiksi muuntamisen kaksi viikkoa sen jälkeen, kun euro tuli käyttöön.
Miksi ihmeessä kääntäisin? Markka on ollutta ja mennyttä.
Ai jos 100€ on 600 markkaa niin hinta on ihan sama .
Vain ajastaan pahasti jälkeen jääneet käyttää vielä kuuden kerrointa markka vs euro hintavertailussa.
En ole kääntänyt vuosiin muuten kuin joidenkin yksittäisten asioiden kohdalla päivitelläkseni hintaa. Viimeksi se oli 22 euron konvehtirasia. Mutta en oikeasti enää edes muista, mitä 88 markalla sai.
En, koska olen alle 70-vuotias.