Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauden lääkkeellinen keskeytys kokemuksia?

Vierailija
22.09.2009 |

Onko kenelläkään kokemuksia raskauden keskeytyksestä tableteilla. Olen kuullut, että kivut ja vuoto ovat hirveitä ja jatkuvat kauan. Eikä sittenkään välttämättä ole onnistunut, vaan on jouduttu silti suorittamaan kaavinta. Kiitollisena otan vastaan kokemukset

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin raskauden keskeytys kaavinnalla. Koin sen fyysisesti helpoksi. Ystävällä on tehty tableteilla ja se oli tosi kipeä. Sekin on varmaan tapauskohtaista.

Vierailija
2/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa 9-14 ja sitten pääsin kotiin. Kivut olivat vähän kovempia kuin menkkakivut. Kipuihin sai ennakolta lääkettä. Vuoto runsaana kolme päivää sitten niukkana noin viikon. Minut tarkastettiin ennen kotiutusta ja todettiin kohdun tyhjentyneen, oltiin kyllä varoiteltu, että jos ei iltaan mennessä ole tyhjentynyt joudun jäämään yöksi ja kaavinta on edessä aamulla.

Jos keskeytys olisi tehty aiemmin ei olisi tarvinnut jäädä lainkaan osastolle tarkkailuun vaan tyjennysvuotoa olisi päässyt odottelemaan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin naistentautien polille, ultra ja eka lääke otettiin siellä. Sitten seuraava kotona.

Vuotoa tuli noin vuorokauden ja kivut vähäiset, voisikohan johtua, että viides raskausviikko...en tiedä.

Viikon päästä raskaustesti tk:ssa.

Vierailija
4/4 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö kuollut rv6+ joten siks sain lääkkeelisen keskeytyksen. Täälläpäin ei kuulemma tehdä yli 8viikkoisille normaalisti. Sain esilääkityksen ekalla lääkärikerralla ja sitten kotiin odottamaan. Kahden päivän päästä uus lääke ja tyhjemtyminen käynnistyi ihan viime tipassa. Tuli kuitenkin hulinalla ja tyhjeni miltei heti. Ultralla lääkäri varmisti. Kipuja oli, mutta sairaalassa antovat hyvät tropit ja sen kyllä kesti niiden voimalla.

Spontaani keskeytyminen oli paljon kivuliaampi kokemus ainakin mulla. Suurinpiirtein samat viikot oli siinäkin kyseessä.