Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei. :( Näyttää siltä, että minä joudun hoitamaan KAIKKI lasten

Vierailija
27.08.2009 |

kouluun ja tarhaan viennyt ja haut. :(

Minun työaikani on 8-16 ja miehen 10-18. Esikoisen kouluun on matkaa 3 km ja pienempien päiväkotiin 2,5 km. Meillä on yksi auto. Minä kuljen töihin autolla ja mies pyörällä. Esikoisen koulu alkaa yleensä klo 8, keskimmäisen eskari alkaa klo 8 joka päivä. Nuorin on hoidossa samassa pk:ssa kuin eskarilainen.

Tästä yhtälöstä ei valitettavasti taida saada irti muuta järjestelyä kuin että minä vien ja haen kaikki lapset joka ikinen päivä. :(

Vai onko jollakin ehdottaa tasapuolisempaa järjestelyä?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen korjaa

Vierailija
22/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat lasten kuskaukset purnaamatta (ne on sinun lapsiasi!!). Jos haluat jakaa kaikki perheen työt ja muut toimet täysin tasan, niin sovit miehen kanssa että hoitaa lapset viikonloppuisin.

En nyt jaksa laskea täytyykö hoitaa koko viikonloppu, vai riittääkö esim. 23 tuntia vuorokaudessa tjtn. Se sun täytyy laskea itse. Voit sitten tehdä omia juttujasi koko viikonlopun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tietenkään oleta, että mies kuskaisi lapsia pyörällä ja minä menisin yksin autolla, enkä myöskään yritä väkisin saada juuri tätä nimenomaista kuskausvastuusta hoidettua 50/50.

Sanoin mielestäni ihan selvästi, että mahdollisuuksien mukaan tällaiset (siis tämän tyyppiset) asiat pitäisi hoitaa puokkiin. Ei siis väkisin, vaan mahdollisuuksien mukaan

Kyselin täältä vain vinkkejä. Ajattelin että jollakin saattaisi olla ehdottaa ratkaisua, jota emme ole tulleet edes ajatelleeksi.

Ei pidä hermostua, kyllä kai täällä kysyä saa. :)

ap

Vierailija
24/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä laitat itsesi valmiiksi ovelle, mies voi katsoa, että lapset ilmestyvät tamineissaan valmiina oikeaan aikaan eteiseen. Jos tulee komentamista/temppuilua, on kätevää, että se joka voi mennä tohinan jälkeen vasta suihkuun, saa sitten hikipäässä heilua ja sä pääset siinä helpommalla. Samoin aamupalan korjaamiset ja muut voit jättää miehelle.

Vierailija
25/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevintä.

Mutta ei, kun on se tasa-arvo.

Tuota ihmettelen myös että se ei olekaan yhtäkkiä tasa-arvoa että ap veisi nyt vuorollaan lapsia, kun se mies on jo aikaisemmin hoitanut sen homman. Eikö nyt ole sun vuoros?

Ongelma taitaa olla vaan se että ap:n pitäisi saada rauhassa mennä yksin töihin ja miehen pitäisia hoitaa aamurumba. Aina. Se se vasta olisikin tasa-arvoista.

Vierailija
26/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuskaan joka päivä lapset 15 kilsan päähän, toisen kouluun, toisen päiväkotiin ja kerään taas iltapäivällä toisen iltapäiväkerhosta ja toisen päiväkodilta, eri alueilta.

Ja ajan siinä välissä kotiin työhuoneelle töihin.

Mies matkatöissä, joten illatkin on minun.

Vierailija
27/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulkitsette sanojani väärin. En jaksa lähteä väittämään enempää enkä provoisoitua, sori!

Niin ja kiitos asiallisesti vastanneille.

ap

Vierailija
28/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs esim. pyykkihuolto... napsautat pyykkikoneen päälle kun heräät ja mies ripustelee ennen lähtöään pyykit kuivumaan. Sama astianpesukoneen kanssa, on sit sinun hommista pois?

Vierailija
29/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ongelma tuossa on, se kuka autoa käyttää kuljettaa ja kenen aikatauluihin se parhaiten sopii

En keksi tästä mitään valitettavaa, sinun lapsiasi ovat niin kuuluu hoitaakin.

Hoitoon kuljetukset ovat minimaalinen osa lastenhoidosta.

Oletko hakemassa marttyyrinkruunua vai mitä helvettiä meuhkaat.

Perhe on yhteinen yritys johon kaikki panostaa, pitää joustaa ja kaikkea ei voi puolittaa 50/50.

Vierailija
30/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetuksiin, koska työajat eivät sovi.

Normaalissa ja tasapainoisessa parisuhteessa ei tuijoteta ja mitata tasapuolisuutta mittanauhalla vaan ymmärretään, että asiat hoidetaan siten, miten ne on järkevintä hoitaa.

Tuntuu ihan siltä, että lapset ovat sinulle vain ikävä velvollisuus: kirjoitit, että jos mies sitten vastavuoroisesti hoitaisi kaikki iltapuuhat. Etkö oikeasti halua olla lasten iltapuuhissa mukana? Olisiko tuo sinusta reilua?

Vierailija
31/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aamulla ulos saanti. Meillä tuo tehtäisiin niin, että kaikki nousisivat yhtä aikaa, mies yöpaidassa laittelisi muulle perheelle aamupalat ja hoitaisi pienempien aamupesut ja pienimmän ulkovaatteiden pukemisen. Sillä aikaa äiti tekisi rauhassa omat aamupuuhansa (eikä olisi herännyt kovin aikaisin, koska mies hoitaa lapset). Sitten kun äiti ja lapset olisivat ulos ovesta,mies tekisi rauhassa omat aamutoimensa, joisi kupin kahvia, petaisi sängyt, siivoaisi keittiön, tekisi ehkä salaatin valmiiksi iltaruualle ja lähtisi töihin.

Vierailija
32/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tässä on kyse vain niistä hoitoon viemisistä, vaan laajemmasta asiasta. Helposti tuollainen yksittäinen asia alkaa vaivata, jos tuntee muutenkin tekevänsä kaiken yksin.

Minuakin on ajoittain ahdistanut tunne siitä, että joudun tekemään 80-90% kaikista lasten ja kodin hoitoon liittyvistä asioista. Oman työni lisäksi siis. Onneksi ne asiat saatiin sopimalla kuntoon.

Ei kai kukaan nainen 2000-luvulla oikeasti enää pidä tällaista asetelmaa oikeudenmukaisena?

Vierailija
33/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aamulla ulos saanti. Meillä tuo tehtäisiin niin, että kaikki nousisivat yhtä aikaa, mies yöpaidassa laittelisi muulle perheelle aamupalat ja hoitaisi pienempien aamupesut ja pienimmän ulkovaatteiden pukemisen. Sillä aikaa äiti tekisi rauhassa omat aamupuuhansa (eikä olisi herännyt kovin aikaisin, koska mies hoitaa lapset). Sitten kun äiti ja lapset olisivat ulos ovesta,mies tekisi rauhassa omat aamutoimensa, joisi kupin kahvia, petaisi sängyt, siivoaisi keittiön, tekisi ehkä salaatin valmiiksi iltaruualle ja lähtisi töihin.

Oma mieheni on hirveän aamu-uninen enkä uskaltaisi edes haaveilla tällaisesta. Tosin se ei ole ajankohtaistakaan, kun hoidan vielä lapsia kotona...

Vierailija
34/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin miehesi saa kuitenkaan nukuttua, kun te olette lähdössä? lisäksi hän voi vielä vetää lonkkaa kotona pari tuntia=) Eli mies hoitaa lapset lähtökuntoon ja siivoaa keittiön ja sä viet ja haet ne lapset. sitten sullakin on kivempaa tulla siistiin keittiöön kokkaamaan päivällistä, jos mies on pyyhkinyt tasot ja ladannut tiskarin. Sä sitten siivoilet ja pyykkäilet töidesi jälken

Vierailija
35/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki ole ok, kun sinulla on auto ja sinun työajat menevät hyvin yksiin hoitoaikojen kanssa?

Sitten voisin miettiä, että onko muuta vaihtoehtoa, jos sinä vaikka veisit lapset pyörällä töihin ja hoitoon ja joutuist vaikka vielä ihan eri suuntaan viemään kuin missää työpaikkasi on. Niin ja tietysti, jos mies menisi itse autolla töihin.

Minulla oli aikoinaan tilanne, että tytön koulu oli vähän alle 3km toiseen suuntaan kuin pojan hoitopaikka ja pojan hoitopaikalta minun kouluuni oli vielä noin 3km matkaa. Mies lähti aikaisin aamulla töihin autolla ja toiseen autoon ei ollut varaa opiskelujen vuoksi.

Minulla tuli siis pyöräilymatkaa aamuisin 10 km. Lisäksi tytön koulusta sanottiin, ettei lapsi saisi tulla kouluun pyörällä edes vanhemman vieressä ajaessa. Koulussa oli tehty sellainen periaate, ettei siitä 1-2 luokkalaisten pyöräilystä tehdä poikkeuksia. No me sitten pyöräilimme läheisen kaupan pihalle ja tyttö piti pyöräänsä siellä. Muutenkin sai lähteä vähän jälkeen seitsemän ajelemaan, jotta ehti kouluun kahdeksaksi. Onneksi muutettiin ennen talvea ja tytön koulumatka lyheni huomattavastai ja kaikki todella isot risteykset jäivät pois koulumatkasta.

Vierailija
36/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuu aamutoimiin täysillä.

Eikö se tavallaan ole itsestäänselvyys?

Sinähän kuitenkin hoidat taas iltapäivällä lapsia kun tulette kotiin.

Vierailija
37/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tytön koulusta sanottiin, ettei lapsi saisi tulla kouluun pyörällä edes vanhemman vieressä ajaessa. Koulussa oli tehty sellainen periaate, ettei siitä 1-2 luokkalaisten pyöräilystä tehdä poikkeuksia. No me sitten pyöräilimme läheisen kaupan pihalle ja tyttö piti pyöräänsä siellä.

Meidänkin koulussa on sääntö, että vasta 3. luokalla saa kulkea pyörällä, mutta jos vanhemmat saattavat, niin tilanne on tietenkin toinen.

Vierailija
38/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis toki oletin, että mies osallistuu aamutoimiin täysillä.

Eikö se tavallaan ole itsestäänselvyys?

Sinähän kuitenkin hoidat taas iltapäivällä lapsia kun tulette kotiin.

Juuri tämä on meillä kaikkea muuta kuin itsestäänselvyys. Joku sanoikin osuvasti, ettei lasten viemisessä ongelma ole se itse vieminen, vaan edeltävät aamutoimet. Mies ei todellakaan osallistu niihin, vaan nukkuu, joka aamu!

Jos mies hoitaisikin lapset ovelle lähtövalmiiksi, ei tässä olisi mitään ongelmaa, päin vastoin.

Vierailija
39/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja koulut/pk-ajoista johtuen ilmeisesti muita vaihtoehtoja ei ole.

Mutta ihmettelen, että eikö tosiaankaan löydy ymmärrystä sille, että onhan toi nyt hiton stressaavaa! Aamulla kiire, iltapäivällä kiire. Ei koskaan saa mennä mihinkään rauhassa.

Meillä mies myös klo 10-18 töissä, lapsia on kolme ja esikoulu alkaa klo 8.30, jonka mukaan lasten hoitopäiväkin alkaa. Meillä kuitenkin tehdään niin, että minä menen töihin kävelleen aikaisin lapsista huolehtimatta, mies vie heidät kävellen ja sen jälkeen hän menee autolla töihin. Iltapäivällä minä haen lapset. Kyllä musta olisi kuluttavaa, jos mennen tullen pitäisi huolehtia kaikesta.

Ap, toivottavasti saat miehesi edes niihin aamutoimiin mukaan! Tsemppiä!

Vierailija
40/73 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja koulut/pk-ajoista johtuen ilmeisesti muita vaihtoehtoja ei ole. Mutta ihmettelen, että eikö tosiaankaan löydy ymmärrystä sille, että onhan toi nyt hiton stressaavaa! Aamulla kiire, iltapäivällä kiire. Ei koskaan saa mennä mihinkään rauhassa. Meillä mies myös klo 10-18 töissä, lapsia on kolme ja esikoulu alkaa klo 8.30, jonka mukaan lasten hoitopäiväkin alkaa. Meillä kuitenkin tehdään niin, että minä menen töihin kävelleen aikaisin lapsista huolehtimatta, mies vie heidät kävellen ja sen jälkeen hän menee autolla töihin. Iltapäivällä minä haen lapset. Kyllä musta olisi kuluttavaa, jos mennen tullen pitäisi huolehtia kaikesta. Ap, toivottavasti saat miehesi edes niihin aamutoimiin mukaan! Tsemppiä!

Yhtä stressaavaa se on ollut AP:n miehelle, joka aikaisemmin on lasten viennistä huolehtinut. Tästä paistaa läpi pilalle hemmoteltu kakara ei vastuuntuntoinen vanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän