Voi ei. :( Näyttää siltä, että minä joudun hoitamaan KAIKKI lasten
kouluun ja tarhaan viennyt ja haut. :(
Minun työaikani on 8-16 ja miehen 10-18. Esikoisen kouluun on matkaa 3 km ja pienempien päiväkotiin 2,5 km. Meillä on yksi auto. Minä kuljen töihin autolla ja mies pyörällä. Esikoisen koulu alkaa yleensä klo 8, keskimmäisen eskari alkaa klo 8 joka päivä. Nuorin on hoidossa samassa pk:ssa kuin eskarilainen.
Tästä yhtälöstä ei valitettavasti taida saada irti muuta järjestelyä kuin että minä vien ja haen kaikki lapset joka ikinen päivä. :(
Vai onko jollakin ehdottaa tasapuolisempaa järjestelyä?
Kommentit (73)
että vaimo kulkee pyörällä ja hoitaa lasten hoitoon viennit/haut ja mies ajelee autolla ihan yksin:-)
että vaimo kulkee pyörällä ja hoitaa lasten hoitoon viennit/haut ja mies ajelee autolla ihan yksin:-)
tällaiset asiat hoidettaisiin mahdollisuuksien mukaan puoliksi.
Tai sitten sitä tasapuolisuutta pitää hakea jostain muualta. Kuten että mies tekee isomman että minä huolehdin lapset, kodin ja oman työni, ja mies huolehtii vain työn.
Olisin vain hirmu mielelläni jakanut tätä kuskausvastuuta. Koen kuskaamisen jostain syystä aika raskaana. Joskus aikaisemmin, asuessamme muulla, mies vei lapset aina aamuisin. Oli paljon rennompaa vain lähteä töihin, kun tiesi toisen hoitavan kolme tenavaa päiväkotiin. :)
ap
ja hakemisesta:
1. Lähden myöhemmin kuin mieheni mutten silti tule myöhemmin kotiin
2. Kuljen autolla, mies skootterilla
Silti en tunne tilannetta epäreiluksi vaikka molemmilla on aamuisin sama määränpää eli paikkakuntamme sairaala :-)
Kuten että mies tekee isomman että minä huolehdin lapset, kodin ja oman työni, ja mies huolehtii vain työn.ap
Tarkoitan: mies tekee isomman osan kotitöistä ja minä huolehdin...
että sun miehen pitäis viedä pyörällä päiväkotiin lapsi aamulla et pääsisit autolla töihin yksin?
ei ole tottakaan. :)
Tai sitten sitä tasapuolisuutta pitää hakea jostain muualta. Kuten että mies tekee isomman että minä huolehdin lapset, kodin ja oman työni, ja mies huolehtii vain työn.ap
Tai sitten sitä tasapuolisuutta pitää hakea jostain muualta. Kuten että mies tekee isomman osan kotitöistä. Muuten homma menee siihen, että minä huolehdin lapset, kodin ja oman työni, ja mies huolehtii vain työn.
ap
Joskus aikaisemmin, asuessamme muulla, mies vei lapset aina aamuisin. Oli paljon rennompaa vain lähteä töihin, kun tiesi toisen hoitavan kolme tenavaa päiväkotiin. :) ap
Nyt on sinun vuorosi kuskata lapsia. Näin se vaan menee tasapuolisuuden nimissä - puoliksi.Ei se kuskaaminen ja aamukiukuttelu knestäkään tunnu kivalta. Vähän epäitsekkyyttä peliin!
Omani ainakin vei, eikä meilläkään ollut kuin 1 auto ja sekin minun käytössäni. Niin pitkään menivät pyörällä kunnes tuli loska. Loskalla sitten bussilla/minun kyydillä.
Jos et koe tilannetta tasapuoliseksi, niin ei se av:lla vinkumalla siitä muuksi muutu. En kuitenkaan ymmärrä miten ukkos voisi kuskauksiin yhtään sen enempää osallistua, kun sen työajat ovat kerran tuollaiset.
Vai pitäiskö sun ap vaatia ukkoas vaihtamaan työpaikkaa? Että saisitte perheelle paremmin sopivat työajat....
tällaiset asiat hoidettaisiin mahdollisuuksien mukaan puoliksi.
Tai sitten sitä tasapuolisuutta pitää hakea jostain muualta. Kuten että mies tekee isomman että minä huolehdin lapset, kodin ja oman työni, ja mies huolehtii vain työn.
Olisin vain hirmu mielelläni jakanut tätä kuskausvastuuta. Koen kuskaamisen jostain syystä aika raskaana. Joskus aikaisemmin, asuessamme muulla, mies vei lapset aina aamuisin. Oli paljon rennompaa vain lähteä töihin, kun tiesi toisen hoitavan kolme tenavaa päiväkotiin. :)
ap
mutta kyllä minä teen paljon enemmän. Olenhan joka päivä lasten kanssa yksin klo 18.30 asti. Ja siitä tunnin päästä on jo iltatoimien aika. Eli mies näkee harmi kyllä arkena lapsia vain 1-2 tunnin ajan.
Täytyy varmaan neuvotella, että mies ottaisi kontolleen esim. kaikki iltatoimet tai jotain.
t. ap, joka ei todellakaan suostuisi mihinkään "nainen vie lapset pyörällä ja mies ajaa yksin autolla" -systeemeihin.
joskus tuo tasa-arvo ja kaikki työt puoliksi juttu menee vähän liiallisuuksiin!!
Kaikki tasan silloinkin kun se vaikeuttaa asioiden sujumista.
Saa sitä ajatella omillakin aivoillaan, että mikä on JÄRKEVINTÄ....
HATUNNOSTO MIEHELLESI, AIKA VIITSELIÄSTÄ.
joskus tuo tasa-arvo ja kaikki työt puoliksi juttu menee vähän liiallisuuksiin!! Kaikki tasan silloinkin kun se vaikeuttaa asioiden sujumista. Saa sitä ajatella omillakin aivoillaan, että mikä on JÄRKEVINTÄ....
mutta kyllä minä teen paljon enemmän. Olenhan joka päivä lasten kanssa yksin klo 18.30 asti. Ja siitä tunnin päästä on jo iltatoimien aika. Eli mies näkee harmi kyllä arkena lapsia vain 1-2 tunnin ajan. Täytyy varmaan neuvotella, että mies ottaisi kontolleen esim. kaikki iltatoimet tai jotain. t. ap, joka ei todellakaan suostuisi mihinkään "nainen vie lapset pyörällä ja mies ajaa yksin autolla" -systeemeihin.
Omani ainakin vei, eikä meilläkään ollut kuin 1 auto ja sekin minun käytössäni. Niin pitkään menivät pyörällä kunnes tuli loska. Loskalla sitten bussilla/minun kyydillä.
Kolme lastenpyörää ei mene henkilöauton kyytiin...
ap
eikös tuo ole aika reilua, että sinä viet, koska
a) auto on sinun käytössäsi
b) sinun työaikasi natsaavat lasten viemisen kanssa
Aika naurettavaa olisi jos miehesi joutuisi lähtemään yli 2h aikaisemmin vain siksi, että lapsia tulisi viedä "tasapuolisesti".
Suurimmassa osassa perheitä mitä minä tunnen, lasten viemiset hoidetaan siten, kenen aikatauluun se sopii paremmin.
Kuulostaa aika lapselliselta tuo narina tasapuolisuudesta.
Teen pikkuasiasta ison asian, mikä _oikeasti_ mättää, ei tuo voi olla oikea syy.
mutta kyllä minä teen paljon enemmän. Olenhan joka päivä lasten kanssa yksin klo 18.30 asti. Ja siitä tunnin päästä on jo iltatoimien aika. Eli mies näkee harmi kyllä arkena lapsia vain 1-2 tunnin ajan. Täytyy varmaan neuvotella, että mies ottaisi kontolleen esim. kaikki iltatoimet tai jotain. t. ap, joka ei todellakaan suostuisi mihinkään "nainen vie lapset pyörällä ja mies ajaa yksin autolla" -systeemeihin.
Eli jos olet kotona jo 16.30 niin sinä "joudut" olemaan lastesi kanssa peräti kaksi tuntia enemmän kuin miehesi. APUA!. Itse olisin enemmän kuin iloinen , jos saisin viikolla olla lasteni kanssa noin paljon. Etkö todellakaan halua viettää aikaa lasten kanssa? Tunnut todellakin olevan pilalle hemmoteltu - ja ikää sinulla on?
t. ap, joka ei todellakaan suostuisi mihinkään "nainen vie lapset pyörällä ja mies ajaa yksin autolla" -systeemeihin.
Joo, mut ilmeisesti suostuisit siihen, että mies vie pyörällä ja nainen ajaa yksin autolla. Ihme juttu, että kaikki täytyy jakaa TASAN puoliksi eikä mennä elämäntilanteen mukaan, että se tekee joka ehtii ja pystyy.
Näin meilläkin, mies jolla auto hoitaa lasten hoitoon kuskaukset.