Missä päin Suomea ekaluokkalainen laittaa
talvella toppahaalarin kouluun? Muistan että täällä olisi ollut puhetta kuinka jotkut ekaluokkalaiset pitävät vielä haalaria talvella? Meidän ekaluokkalaiselle ei saisi millään ilveellä haalaria päälle, käytti sellaista viimeksi 5 vuotiaana ja sen jälkeen sanoi ettei halua enää. Helsingissä asutaan.
Kun itse olin ekalla oli haalari vielä kovassa käytössä, mutta se olikin maalla ja vuosi -84.
Kommentit (27)
Ja juuri käytiin vk-haalarikin ostamassa! Vk-haalari vapaa-ajankäyttöön kylläkin, mutta toppahaalarin laittaa varmasti päälleen, kun sen alle saa mukavasti ja helposti mekon ym.
meidän oma tyttökin halusi nimenomaan haalarin, että on helppo ja nopea pukea päälle
Itselläni kylläkin oppilaita vain 3. luokasta eteenpäin. Helsingin hyvillä pientaloalueilla olen nähnyt talvihaalarin jopa viidesluokkalaisella tytöllä.
Pimut ja kovat jätkät eivät laita enää ekaluokallakaan, vaikka asuisi missä. Maalaismaisemissa asuvat oppilaat tulevat verkkareissa ja saappaissa kouluun (myös traktorilla ajaen) vielä vuosia...
onko se jotenkin häpeällistä? kovilla pakkasilla todella käytännöllinen ja sen ikäiset tykkää peuhata lumessa niin eipähän ole selkä paljaana
Lapsilla on nääs kauhea kiire välitunneille ja haalari on nopeampi pukea kuin takki ja ulkohousut :).
ei tyttöni koulussa viime vuonna näyttänyt olevan yhdelläkään haalaria. Samaa olen kuullut ystäviltäni, joiden lapset toisissa turun kouluissa - ei haalareita koululaisilla (koulussa).
Mutta ostan kaksiosaisen jo kolmantena talvena kun on käytännöllisempi.
En osaa sanoa kuinka yleistä haalarin käyttö on täällä eka-/tokaluokkalaisilla kun en päivisin koululla hengaa, mutta tutuilla lapsilla on poikkeuksetta kaksiosaiset puvut.
Mutta siis kunnon toppapuku on kuitenkin käytössä, ei mitään farkut + napa näkyy toppis meininkiä.
Jyväskylässä näin
joillain 2-3 -luokkalaisistakin. Etenkin olen huomannut että pojilla on haalareita aika pitkään.
käytti viime vuonna, on niin nopea pukea ja riisua. (Ja estää sen, että lapsi on laiskuuttaan koko päivän sisällä toppahousuissa, kuten huomasin monen tekevän.)
Tyttö mulla.
ei tyttöni koulussa viime vuonna näyttänyt olevan yhdelläkään haalaria. Samaa olen kuullut ystäviltäni, joiden lapset toisissa turun kouluissa - ei haalareita koululaisilla (koulussa).
Ihan yhdellä tai kahdella olen nähnyt keskustan koulussa.
käytettävän haalareita ekalla ja tokallakin, jos pakkanen on tosi kovissa lukemissa. Eikä yhtään haitannut menoa kellään.
näkyy koulun pihalla toppahaalareita vielä 1.-2-luokkalaisilla. Tällä hetkellä kyllä vähemmän...
turha yrittää markkinoida mitään 'vauvojen' haalareita enää edes eskariin. Käytännöllisyys ei ole riittävä myyntivaltti, vaikka kuinka argumentoisi nopean pukemisen ja lämpimyyden puolesta.
melkein kaikilla oli viime talvena haalarit. Nyt ekalla luulen, että tyttö laittaisi edelleen mielellään haalarin, mutta kysytään ja katsotaan..
ekaluokkalaisella poikani koulussa... =)