Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutiksesta?

Vierailija
25.08.2009 |

Kumpi ottaa ensin yhteyttä, ostaja vai myyjä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on mulle ottanut (heti sulkeutumisen jälkeen) myös ostaja ja itse ole ottanut jos ei seuraavana päivänä ole tilitietoja tullut myyjältä.

Vierailija
2/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei meklarin viestissä ole myyjän pankkitietoja.

Myyjänä odotan, että ostaja ottaa tarvittaessa yhteyttä, koska minulla on vakioviesti käytössä ja näin ollen ostaja saa maksutiedot meklariviestin yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei olisi vakioviestiä käytössäkään.

Vierailija
4/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos toimituksena (vain) postitus eikä myyjä ilmoita tilinumeroaan vakioviestissä, silloin myyjän on fiksumpaa laittaa ensin viestiä jossa siis sen kertoo. Turhaa sen ostajan on laittaa viestiä "lähetätkö tilinumerosi?".

Minulla myyjänä aina vakioviesti jossa tilitiedot, enkä koskaan ota ostajaan yhteyttä ensin (paitsi jos viikkoon ei kuulu mitään). Ostajana otan yhteyttä ensin, joko kyselen tilitietoja tai ilmoitan maksaneeni kohteen tai sopiakseni noutoajasta.

Vierailija
5/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni sillä ei käytännössä ole mitään väliä. itse jos ostan, odotan pari päivää josko myyjä lähettää tiedot ja jollei lähetä niin otan itse yhteyttä.

Vierailija
6/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se järki nyt hitto sano, että myyjä antaa tilinumeronsa ja nuo annatko tilinumerosi viestit on turhia!

Vierailija
7/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanut kysyy tyhmänä mikä ihmeen vakioviesti? en ole vielä ehtinyt mitään ostamaan/myymään, joten aika ulkona olen näistä jutuista vielä.

Vierailija
8/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se teksti menee voittoviestin mukana ostajalle.

Ja en tosiaan jaksa lukea kaikkien myyjien pitkiä ehtoja "odotan yhteydentottoja x päivää ja maksua y päivää ja sitten negaa...". Eli jos myyjällä ei ole tilitietoa vakioviestinä, niin ostajana todellakin kysyn sen heti ellei myyjä sitte ole itse ripeä ilmoittamaan sitä heti kohteen sulkeuduttua. Tämä vastauksena siis sille, jonka mielestä ostajan tilitietokyselyt ovat turhia.

Vierailija
9/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta silloin ostaja ottaa yhteyttä.

Vierailija
10/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myyjän pitää ensimmäisenä ottaaa yhteyttä, sanokoot säännöt mitä tahansa.

Vierailija
11/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myyjäkin voi sen tehdä

Vierailija
12/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä silloin MYYJÄ ottaa ensin yhteyttä! Nuo annatko tilinumerosi viestit on niiiiiin ärsyttäviä!

Vierailija
13/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä on aika itsestään selvää, että ostaja myös yhtyden ensin ottaa.

Tosta vakioviestistä, mun mielestä aika turha. Mulla siinä tilinumero ja kaikki ohjeet (myyjänä) Mutta ei kukaan tajua!!! VAikka kohteessa ilmotan postarit/pakkauskulut ja mainitsen että vakioviestissä maksutiedot, niin ei... joka ikinen kysyy tilinumeroa, postikuluja jne erikseen!

Vierailija
14/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoa, haluaako tavaran hakea vai postitse (minulla ilmoituksessa nouto ja postitus vaihtoehtoina). Juuri tästä syystä en käytä vakioviestiä enkä automaattisesti jakele tilinumeroani. En myöskään halua odotella, että koska se ostaja nyt on koneen ääressä, maksaa ja haluaa tavaran. Siksi on helpointa, että ostaja ottaa yhteyttä kun haluaa maksaa tavaran. Tämä on myös ostajalle nopein tapa saada tavara - käyn nettipankissa päivittäin jos tiedän, että ostaja on maksamassa, muuten en nettipankissa käy läheskään päivittäin.

Mutta kukin toimii tavallaan ja mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Minulle tämä tapa sopii parhaiten ja ainakin palautteista päätellen myös ostajille, saan aina erikoiskehuja nopeudesta.

Vierailija
15/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoa, haluaako tavaran hakea vai postitse (minulla ilmoituksessa nouto ja postitus vaihtoehtoina). Juuri tästä syystä en käytä vakioviestiä enkä automaattisesti jakele tilinumeroani. En myöskään halua odotella, että koska se ostaja nyt on koneen ääressä, maksaa ja haluaa tavaran. Siksi on helpointa, että ostaja ottaa yhteyttä kun haluaa maksaa tavaran. Tämä on myös ostajalle nopein tapa saada tavara - käyn nettipankissa päivittäin jos tiedän, että ostaja on maksamassa, muuten en nettipankissa käy läheskään päivittäin. Mutta kukin toimii tavallaan ja mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Minulle tämä tapa sopii parhaiten ja ainakin palautteista päätellen myös ostajille, saan aina erikoiskehuja nopeudesta.

mainita, että ilmoita, kun olet maksanut! Niin minäkin teen ja olen saanut kiitosta nopeudesta!

Vierailija
16/16 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä KUKAAN ole kysynyt tilinumeroa, kun se menee vakioviestissä.

Ja mun mielestä on aika itsestään selvää, että ostaja myös yhtyden ensin ottaa.

Tosta vakioviestistä, mun mielestä aika turha. Mulla siinä tilinumero ja kaikki ohjeet (myyjänä) Mutta ei kukaan tajua!!! VAikka kohteessa ilmotan postarit/pakkauskulut ja mainitsen että vakioviestissä maksutiedot, niin ei... joka ikinen kysyy tilinumeroa, postikuluja jne erikseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan