Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on todennäköisyys olla raskaana, kun menkat 1-2 päivää myöhässä ja testi nega?

Vierailija
25.08.2009 |

Eli menkkoja odottelin jo sunnuntaiksi, viimeistään maanantaiksi, tänään testi näytti negaa. Onko niin, etten ole raskaana vai onko mahdollista, ettei testi vielä näyttänyt?

kyselee epätietoinen esikoisesta haaveileva

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta raskaustesti huuto.netistä niin ei tule kalliiksi. Itse ostin niitä kaikista herkimpiä liuskatestejä 5e/5kpl ja näytti ihan oikein, plussaa jo aikaisin. Siellä on useampikin myyjä jotka niitä myy.

Vierailija
22/24 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten yllä sanottiin odota pari kk ja kato sitten.

ap

Raskaustestit ovat erilaisia ja alkuraskaus on epävarma. Voi olla että joku testi näyttää plussaa nopeammin kuin toinen.

Alkuraskauden keskenmenot ovat todella yleisiä ja koska kuukautiset saattavat olla "luonnontilassa" hieman epäsäännöllisiä verrattuna vaikka e-pillereillä saatuun päiväntarkkaan kiertoon. Ei siis ole mitään järkeä käyttää rahaa ja aikaa monien testien tekemiseen välittömästi kuukautisten oletetun alkamispäivän jälkeen, kun saman lopputuloksen saat odottelemalla jonkin aikaa. Kun 1-2 kuukautiset ovat jääneet väliin, on jo paljon todennäköisempää että olet raskaana. Siltikin 12 ensimmäisen raskausviikon aikana keskenmenoriski on melko suuri.

Malttia testaamiseen.

En ole alkuperäinen, mutta ihan pakko puuttua tähän. Mulla on krooninen perussairaus, ja sen hoitoon vaikuttaa suuresti, olenko raskaana vai enkö ole. Täyttä puppua odottaa kaksien kuukautisten poisjääminen! Nyt olen raskaana, plussan sain jo 2 päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Lääkekuuri oli kesken, ja tuli sellainen olo että pitäisiköhän varmuuden vuoksi nyt kuitenkin testata. Plussa tuli että pärähti, testinä oli Clearbluen tosi herkkä digitaalinen testi. Ja en tosiaan joka kierrossa testaa, edellisen raskaustestin tein vuotta takaperin, silloinkin näytti plussaa, mutta tuulimunaksi osoittautui se. Plussatestin lisäksi olen varmistanut/poissulkenut raskauden varhaisraskauden ultralla, joka oli jo ennen kuin tokat kuukautiset olisivat jääneet pois.

Eli omiin fiiliksiinkin voi jossain määrin luottaa, jos ei ole "liian kuulolla" itsensä kanssa (jos liikaa kuullostelee oloaan, niin voi vahingossa kuvitellakin alkuraskauden oireet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omiin fiiliksiin luottaminen kyllä erityisen hyvä testausmenetelmä ole! Mä olin molemmilla kerroilla ihan 100% etten VOI OLLA raskaana. Testit näytti monta viikkoa negatiivista, ja nyt siis toista odottelen. Ja molemmista on näyttänyt plussaa vasta kun jo toistenkin kuukautisten olis pitänyt alkaa. Tunnen myös erään kolmen lapsen äidin jolla ei vaan näy muuten kuin verikokeessa mikäli odottaa:) Toki voi olla ettet tosiaan ole raskaana, mutta ei sitä testiä välttämättä kannata noin aikaisin tehdä ap. Ellei kk:t ala tee viikon parin päästä uusi. Kyllähän se USEIMILLA jo siinä vaiheessa plussankin näyttää.

Vierailija
24/24 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa mulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän