Korvikset ekaluokkalaiselle? Kokemuksia?
Ekaluokkalainen tyttöni sanoo haluavansa reiät korviin. Minkälaisia kokemuksia muilla? Tulehtuiko, umpeutuiko? Miten paras laittaa - ns. ampumalla? (Itse sain 12-vuotiaana reiät, mutta ne eivät ole koskaan olleet hyvät, ärsyyntyvät helposti. Mulle ei kai vaan sovi...)
Kommentit (8)
Nelivuotiaan sai korvikset. Ei ole tulehtuneet, ei ole umpeutuneet. Ikää on nyt 14-vuotta ja edelleen on korvikset korvassa ja ne samat reiät.
sain pari viikkoa sitten korvikset. Suoraan laittoivat harjoituskorvikset korviin ja ainakin toistaiseksi korvat ihan kunnossa, ei tulehduksia ym. Sanoivat, että 5-6 viikkoa pitää pitää noita samoja, ei saa ottaa hetkeksikään pois.
märki, tulehtui jne. En suosittele vasta kuin isompana. Ekaluokkalaiset on nättejä ilman koristeitakin : )
Ei sen nyt varsinaisesti iästä johdu, tulehtuuko ne reiät vai ei. Itse sain korvikset 6-vuotiaana, ja kyllähän ne tulehtuivat silloin, mutta lähinnä sen takia, koska hygieniasta ei pidetty huolta ja mulla nyt kaikki haavat aina tulehtuu muutenkin, kun on niin huono vastustuskyky. Ymmärtääkseni nykyään korviin laitetaan aina reiät ampumalla, eivätkä ne reiät enää umpeen kasva, jos siinä pitää korvikset.
itse teen töissä paljon kaiken ikäisille reikiä korviin.
kannataa valita paikka missä teetät reijät huolella. osassa paikoista on käytössä vanhat menetelmät ja vanhat pyssyt yms. jotka ei ole niin steriilejä kuin uudet.
korvis joka ammutaan korvaan kannattaa olla joko titaania tai kirurgista muovia. niin ei tule allergioita.
ja tärkeintä on juuri se että pitää reijät puhtaana eikä niitä turhaan koskettele.
jossain neuvotaan pitämään vain viikon verran mutta mielestäni se ei voi millään riittää. vähintään 4-6vk ja sitten kultaisilla korvakoruilla kannattaa aloittaa
Sellaiset muoviset napit, mitkä ammuttiin suoraan korvaan. Puhdistettiin keittosuolaliuoksella, välillä myös antiseptisella aineella, kun oli erittynyt hiukan veristä nestettä, joka oli kuivunut.
Nyt pari päivää sitten vaihdettiin kultaiset napit. Ihan kivuttomasti meni meillä reikien laitto.
Mietitään vielä. Ja sitten kun osaisi tarvittaessa vielä valita sellaisen kunnollisen paikan jossa on nykyaikaiset menetelmät. Asumme Salossa - sattuuko joku tietämään tämän kaupungin paikoista...
ei ollut mitään ongelmia, hyvin meni. Meille ainakin laitettiin ne korvikset niin, että suoraan se harjoituskorvis "ammuttiin" siihen korvaan, eli ei ensin tehty jotain reikää ja sittten korvis siihen.