Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on ihanaa kun pk-seutulaiset ei ymmärrä

Vierailija
24.08.2009 |

miten ihanaa on asua täällä monen sadan kilometrin päässä oopperasta!!

Onneksi ette ole sitä ymmärtäneet ettekä ikinä ymmärräkään, ihanaa olla rauhassa, asua ja elää kunollisten ihmisten kanssa puhtaassa ympäristössä :) Kiitos ja nähdään taas, tulen käymään siellä kehäIII sisäpuolella taas kun haluan, lopun aikani vietän perheeni kanssa vähän terveemmässä ympäristössä...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taajamassa maaseudun rauhassa. Alueella on pääasiassa rivitaloja ja paljon lapsiperheitä. 50:n metrin päässä kodistamme on asuntola, jonka asukas, paikkakunnalla kuuluisa raiskaaja ja väkivaltarikollinen, käy lähes päivittäin soittelemassa ovikelloamme kun yrittää pummata milloin mitäkin. Kaupungin virkamiehet on sen sijoittaneet asumaan tänne alueelle, koulukin (ala-aste) on tuossa ihan kivenheiton päässä, mäntyjen keskellä.

t. nerous kukoistaa täällä pohjoisessa

Vierailija
2/25 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pk-seutu" on kyllä hyvin kaukana ooperasta.

Koska

Helsinki = Helsinki

Espoo = Espoo

Vantaa = Vantaa

Pk-seutu = kaikki muu, mikä ei ole edellisiä, eli Mäntsälät summuut.

Kehyskunnat ovat siinä pääkaupunkiseudun ympärillä eli Kirkkonummi, Kerava, Tuusula jne. Mäntsälä ei taida kuulua edes kehyskuntiin kun se on niin kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just juhlittiin naapuristossa ja kaikilla oli kivaa, ennenkaikkea lapset odottaa aina katujuhlia:-)

Vierailija
4/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne ap sinun mielestäsi kunnon ihmisiä?

Vierailija
5/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minä olen aina rauhassa. Minua ei kukaan ole koskaan häirinnyt.

- Elän kunnollisten ihmisten kanssa. Yhdet naapurit joskus riitelevät kovaäänisesti. Mitään epämääräistä ei asuinnurkillamme ole

- Helsinki ON puhdas. Olen asunut Delhissä ja Brysselissä ja sieltä palattuani aina huomaan, kuinka raikas ja puhdas kaupunki tämä on.

Vierailija
6/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä landellahan on ketkuja tukianyysiviä maajusseja sekä lietelannan ja ylilannoituksen pilaamat vedet. Mieluummin vaikka Suomen suurimpaan liikenneympyrään tölli kuin jonnekin sinne.

Vierailija
7/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirrettin aikanaan Helsinkiin koska Turku on niin maalta.

Vierailija
8/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on siellä kehän sisäpuolellakin,

tämä on niin takapajuinen paikka tämä maa ettei kannata ajatella pk-seutua junttivapaana vyöhykkeenä.

Maalla on mukavaa. paska haisee ja banjot soi!

Vierailija
9/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Helsinki tuntui puhtaalta Delhin ja Brysselin jälkeen :D Kyllä munkin mielestä liikenneympyrässä olisi kivaa jos on ensin viettänyt aikaa kaatopaikalla...

Vierailija
10/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt hyvät (=fiksut?) ihmiset kommentoiko tällaisiin aloituksiin.

Kaikki (jokainen asuu) asuvat missä asuvat! Kukaan ei ole asuinpaikasta johtuen huonompi tai parempi. Mihin tottuu ja tykästyy, se tuntuu varmasti kaikkein parhaimmalta paikalta.

T. Hgissä asuva

Vierailija
11/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ja siinä ettei Turku ole lähempänä suurkaupunkia kuin Helsinki. Nykyistä karttaa kun katselee...

Vierailija
12/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on ihanaa päästä aika ajoin myös maalle.

Ihmisissä en ole huomannut eroa. Hyviä ja avarakatseisia ihmisiä löytyy niin maalta kuin kaupungista.

Vierailija
13/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä landellahan on ketkuja tukianyysiviä maajusseja sekä lietelannan ja ylilannoituksen pilaamat vedet. Mieluummin vaikka Suomen suurimpaan liikenneympyrään tölli kuin jonnekin sinne.

Eikä se tainnut tulla ainakaan maalaisjuntilta...

Vierailija
14/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelette pk-seudun olevan saasteinen ja meluinen.

Ihanaa asua täällä pk-seudulla lähellä kaikkea, joka paikkaan on lyhyt matka ja kaikki on helposti saatavilla. On suku lähellä, samoin kaikki ystävät lapsuudesta lähtien, kenenkään kun ei ole tarvinnut muuttaa esim. työn perässä. Töitä riittää ja elämä on aika helppoa.

Täällä on myös lasten hyvä kasvaa. On rauhaa ja luontoa ja avarakatseisia ystävällisiä ihmisiä.

ps. pk-seutu ei tarkoita samaa kuin Helsingin keskusta

Vierailija
15/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap purkasi mieltään jostain, mitä hänen sukulaisensa ovat sanoneet. Ei vain selittänyt tarkemmin.

On minullakin sellainen kaveri, joka asuu Helsingissä ja käy meillä aina kesällä ja ivailee ja haukkuu koko ajan meidän asuintyyliä. On jotenkin ärsyttävää ja noloa kun sisään astuessa kailottaa heti "hyi, miten te saatatte asua maalla. Minä en ikinä. Ja näin hiljaistakin ja ei edes oopperaa vieressä. Minä en ikinä saattaisi asua tällaisessa omakotitalossa keskellä ei mitään. En ymmärrä ihmisiä, jotka jää tänne junttilandiaan"

Yritä siinä hymyillä ystävällisesti. Minä en ikinä hänen luona käydessään ole haukkunut hänen kotiaan ja asuinpaikkaansa ensisanoiksi ja samalla haukkunut hänen valintojaan.

Ajattelen samoin kuin ap, että onneksi kaverini ei tiedä, kuinka paljon hyviä puolia täällä asumisessa on, ettei hän muuta tänne. Jos siellä Helsingissä unohtaa tavat niin en kyllä sinne haluakaan.

Vierailija
16/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pk seudulla on paljon huonokäytöksisiä ihmisiä, lääkkeiden ja alkoholin väärinkäyttjiä, narkomaaneja, rumia radanvarsia, sotkuisia metsiä, levotonta ilta- ja yöelämää, syrjäytyneitä ihmisiä, nuoriso kuluttaa aikaansa joutilaana jossain kaupungilla käyttäyten huonosti. Semmoiset asiat minulle tulee mieleen pk-seudusta, jossa asuin 5 vuotta. Olen tosi onnellinen ettei minun tarvitse kasvattaa lasiani siellä. Ja kyllä se ilmanlaatu ainakin mittausten mukaan on huonompi siellä pk-seudulla kuin täällä vähän kauempana... Kerään puolukkani mieluummin täältä kotikulmiltani :)

Vierailija
17/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin pohjoiseen. Mielestäni jo elämänrytmi on siellä erilainen. Toki ihania ihmisiä on täälläkin ja hyviä ystäviä ja mukavia paikkoja, mutta sydämeltäni olen lappilainen. Toisaalta pk-seudulta on helppo lähteä vaikka ulkomaille tai laivalle, sekin merkkaa paljon reissaavalle ihmiselle paljon. Ja kun työt ovat täällä, niinpä olen minäkin.

Vierailija
18/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pk-seutu" on kyllä hyvin kaukana ooperasta.

Koska

Helsinki = Helsinki

Espoo = Espoo

Vantaa = Vantaa

Pk-seutu = kaikki muu, mikä ei ole edellisiä, eli Mäntsälät summuut.

Vierailija
19/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiloivallisia heittoja, miten "te olette siellä Helsingissä" tottuneet milloin mihinkin ja miten varmasti savolainen se-ja-se tuntuu oudolta.

Eläköön ennakkoasenteet!

On minullakin sellainen kaveri, joka asuu Helsingissä ja käy meillä aina kesällä ja ivailee ja haukkuu koko ajan meidän asuintyyliä. On jotenkin ärsyttävää ja noloa kun sisään astuessa kailottaa heti "hyi, miten te saatatte asua maalla. Minä en ikinä. Ja näin hiljaistakin ja ei edes oopperaa vieressä. Minä en ikinä saattaisi asua tällaisessa omakotitalossa keskellä ei mitään. En ymmärrä ihmisiä, jotka jää tänne junttilandiaan"

Yritä siinä hymyillä ystävällisesti. Minä en ikinä hänen luona käydessään ole haukkunut hänen kotiaan ja asuinpaikkaansa ensisanoiksi ja samalla haukkunut hänen valintojaan.

Ajattelen samoin kuin ap, että onneksi kaverini ei tiedä, kuinka paljon hyviä puolia täällä asumisessa on, ettei hän muuta tänne. Jos siellä Helsingissä unohtaa tavat niin en kyllä sinne haluakaan.

Vierailija
20/25 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallisen yksisuuntaisen kadun kodistamme. Tänne puhaltaa merituuli. Sumusäällä kuuluu, kun laivat soittavat torveaan. Kesällä jotkut urbaanit juntit pärisyttelevät liikaa moottoripyörillään, mutta eipä sekään meitä liiemmälti haittaa. Nukumme hyvin, vaikka tuuletusikkuna auki.

Aamulla voidaan käydä tuore leipä lähileipomosta ja Hesari on pudonnut postiluukusta eteisen matolle. Aah tätä elämää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi