Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CAPit? Pikkupoikien ökyhintaiset suoralippaiset junttilippikset?

Vierailija
24.08.2009 |

Tokaluokkalaisilla pojilla kaikilla on päässään sellaiset suoralippaiset CAPit, joissa vielä joku hologrammi lipan alapuolella todistamssa "aitoudesta". Mielestäni lippikset näyttävät siis todella jurpoilta pikkupoikien päissä, enkä ole halunnut omalle pojalle sellaista ylihinnalla ostaa.

No, poika sitten sai ystävättäreltäni ilmaisen mainoslippiksen, joka näyttää vähän samalta ja oli innosta soikeena ja heti kouluun vaan päähän. Koulussa sitten muut pojat tarkistivat heti, ettei oo aito - eli pojallani on luuserilippis nyt päässä.

Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Ymmärrän pojan tuskan, joka aiheutuu siitä ettei ole samanlainen kuin muut - mikä tuossa iässä varmasti on merkittävää. Olen yrittänyt häntä tsempata, ettei tarvitse mennä aina muiden mukana ja kyllä hän tämän ymmärtääkin. Toisaalta voisin hänelle lippiksen suodakin - jos sen hinta vain olisi jossain suhteessa itse tuotteeseen; 40-50€ lippiksestä on kohtuuton! Ja siis feikit tarkistetaan heti! Hieman ihmettelen muita vanhempia, jotka ovat lapsilleen nämä "aidot capit" hankkineet - taitaa olla meidän kulmilla äveriäämpää porukkaa kuin olen kuvitellut.

Mitäköhän tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pojille tollaset halpis lippikset eli feikit.Oli tullut isommalle pojalle asiasta kommentti heti,mutta meidän poika ei kyllä välitä.Vetäs vaikka säkin päälleen,jos vaan tuntuu itsestä hyvältä.

Kirpparilta satuttiin löytämään aito käppi ja hinta oli 10e,jonka suostuin maksamaan.En ikimaailmassa maksaisi jostain lippiksestä 40e oli se sitten mikä tahansa!

Vierailija
22/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kapitalistista paskaa - onhan se hyvä jollain saakelin osinkorahoilla ostella lakkeja mutta tavallinen työläinen ei kyllä muuta tarvii kuin hankkijan lippiksen

t. vasemmistoperheen kasvatti vuosimallia 1970 :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat mammat hypettää hulluna joistakin stokkan hullujen päivien Ticket vaatteita, osa tilailee niitä "halvalla" Tanskasta. Mutta kaikki haluavat juuri sen merkkisen puvun PIKKULAPSELLE, joka ei ymmärrä mitää muodista tai puvun merkistä

Ja samat eivät millään malta ostaa lapselle - ajatella- 40 euroa maksavaa lippistä, lapselle joka jo jotain ymmäretää muodista.

Olette te niiin säälittäviä.

Vierailija
24/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen vaatesuunnittelija ja trendivaikuttaja muotibisneksessä. Toisinsanoen se, jonka on mukana määrittelemässä sitä mitä päällenne pistätte.....

vai nukutko yösi rauhassa ja hyvällä omallatunnolla siitä huolimatta että jokainen nicojamppa ei saakaan sitä sinun suunnittelemaasi vermettä? ;)

Vierailija
25/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat mammat hypettää hulluna joistakin stokkan hullujen päivien Ticket vaatteita, osa tilailee niitä "halvalla" Tanskasta. Mutta kaikki haluavat juuri sen merkkisen puvun PIKKULAPSELLE, joka ei ymmärrä mitää muodista tai puvun merkistä Ja samat eivät millään malta ostaa lapselle - ajatella- 40 euroa maksavaa lippistä, lapselle joka jo jotain ymmäretää muodista. Olette te niiin säälittäviä.

kyllä ne on samat äidit, jotka tuomitsevat CAP:it , kuin jotka kuluttavat keväisin kaksi viikkoa TICKET vaatteiden ostamiseen/vaihtamiseen ja niistä puhumiseen...

Viime keväänäkin olis ata ketjua siitä että haluttiin vaihtaa hulluilta päiviltä ostettu ticket isompaan/pienempään/eri väriseen...kun oli ostettu väärää kokoa (kun oli pakko silti osataa ;-)

Vierailija
26/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samat eivät millään malta ostaa lapselle - ajatella- 40 euroa maksavaa lippistä, lapselle joka jo jotain ymmäretää muodista. Olette te niiin säälittäviä.

maksaa tuotemerkistä ja "coolista" imagosta 38 euroa. Halpiskaupasta saa auringolta suojaavan siistin lippiksen alesta kahdella eurolla. Se riittä minulle ja meidän koululaisille. Kaverit vähän narisevat mutta antaa juppikersojen narista.

Vierailija
27/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta tuntia teidän pitää tehdä TYÖTÄ, että saatte lippalakin maksettua?

Mulla kuukausipalkka muutettuna tuntipalkoille on n. 20 €/tunti, eli joudun tekemään VÄHÄN YLI KOLME TUNTIA töitä - MELKEIN PUOLI PÄIVÄÄ kahdestakymmenestä yhdestä työpäivästä, että nettopalkaksi jäävä osuus riittää LIPPIKSEN ostoon!

No, mitäpä sitä ei lastaan miellyttämään pyrkivä vanhempi tekisi...?

Vierailija
28/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kukaan ei ollut huomaavinaankaan tuota Ticket vertailua !! hih hih

Vierailija
29/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hän vetäisisi tuollaisen pottalippiksen päähänsä, ei pojasta enää näkyisi kuin varpaat :D.... Itse muistan kun 80-luvulla jokaisen pojan piti saada otsatukkaan permanentti. Naapurin Juha ei saanut kun vanhempansa olivat kommunisteja. Fiksu akateemisesti koulutettu Juhastakin tuli ja onnellisesti on naimisissa nykyään.

Kaikilla kavereilla oli kasarilla discolenkkarit mutta minä en saanut - onneksi, sillä kaveri venäytti nilkkansa niillä pahasti...

Koulukaveri, helluntailaisperheen lapsi, ei päässyt koulun diskoihin kun siellä soitettiin maallista musiikkia. Onnellisesti on hänkin naimisissa nykyään ja menestynyt elämässään. Luokkakaverilla oli halpoja vaatteita ja hän kävi harvoin suihkussa koska heillä oli perheessä paljon lapsia ja ainoa pesumahdollisuus oli kerran pari viikossa lämmitettävä ulkosauna. Hänkin on aivan onnellinen liitossaan ja menestynyt työelämässä. Rahallisesti niukka elämä opetti hänestä säästäväisen ja viisaan rahankäyttäjän.

Itse en saanut samanmerkkistä polkupyörää kuin luokan kovimmalla tytöllä ja siitäkös sain kuulla. Kiusaajani on sittemmin eronnut avoliitostaan ja hänellä menee taloudellisesti päin mäntyä. En tiedä onko hänellä vielä se hieno polkupyörä.

Vierailija
30/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskallan väittää, ettei meidän kylällä (eikä poikien koulussa, jossa noin 200 oppilasta) ole ainoallakaan lapsella tuollaista lippistä. En ole moisesta kuullutkaan ja niinkuin luulin lasten muodista jotain tietäväni... Muutama tuollainen tasalippainen lippis on kylillä saattanut tulla vastaan, mutta eivätköhän ole ihan niitä muutaman euron taviksia (kamalan näköisiä muuten!!), joita myydään lähes joka hattuhyllyssä. Ostaisin ja olisin erittäin iloinen, jos poikani pyytäisivät saada tuollaiset lippikset! Mieluiten vaan kulkisivat halpisverkkareissa ja -lippiksissä :-/

Täällä eivät nämä muotihömpötykset ala näin aikaisin kuin ilmeisesti kaupungeissa. Poikani on 2:lla enkä tiedä onko kellään muullakaan tällaista lippistä. Eikä ole ainakaan poika mitään puhunut. Täytyypä katsoa tänään koulun pihalla kun sattumoisin menen poikaa hakemaan:).

Sen vain olen huomannut että muutenkin sukulaisten lapset jotka asuvat pääkaupunkiseudulla, aikuistuvat tosi paljon nopeampaa kuin meidän "maalaislapset". Eli pitää olla kaikki vimpan päälle.

En itse ostaisi mitään lippistä 40 €:lla. Sillähän saa jo hyvät kengät ja kenkiä sentään tarvitaan jatkuvasti! Hattu on vain hattu jota ilman pärjääkin.

Ei ole Suomessa huonoja aikoja varmaan vielä nähtykään? Ei taida olla lamaakaan???

Vierailija
31/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseni Ticket ulkoilupuvun pikkulapselle, joka ei ymmärrä yhtään mitään vaatteista !

(mutta äidille imagokysymys, toisin kuin CAP... mitä nyt lapsen mielipiteestä pitäisi välittää)

Vierailija
32/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAISI MUUTEN OSUA ! kun kukaan ei ollut huomaavinaankaan tuota Ticket vertailua !! hih hih

Kun argumentit loppuvat, otetaan "tais kolahtaa" -ase käyttöön :))

Vierailija
33/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta annetaan 12 vuotiaiden ajella yleisellä tiellä itse tehdyllä, rekisteröimättömällä ja viritetyllä mopolla.

Kumpi pahempi ?

Vierailija
34/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hän vetäisisi tuollaisen pottalippiksen päähänsä, ei pojasta enää näkyisi kuin varpaat :D.... Itse muistan kun 80-luvulla jokaisen pojan piti saada otsatukkaan permanentti. Naapurin Juha ei saanut kun vanhempansa olivat kommunisteja. Fiksu akateemisesti koulutettu Juhastakin tuli ja onnellisesti on naimisissa nykyään. Kaikilla kavereilla oli kasarilla discolenkkarit mutta minä en saanut - onneksi, sillä kaveri venäytti nilkkansa niillä pahasti... Koulukaveri, helluntailaisperheen lapsi, ei päässyt koulun diskoihin kun siellä soitettiin maallista musiikkia. Onnellisesti on hänkin naimisissa nykyään ja menestynyt elämässään. Luokkakaverilla oli halpoja vaatteita ja hän kävi harvoin suihkussa koska heillä oli perheessä paljon lapsia ja ainoa pesumahdollisuus oli kerran pari viikossa lämmitettävä ulkosauna. Hänkin on aivan onnellinen liitossaan ja menestynyt työelämässä. Rahallisesti niukka elämä opetti hänestä säästäväisen ja viisaan rahankäyttäjän. Itse en saanut samanmerkkistä polkupyörää kuin luokan kovimmalla tytöllä ja siitäkös sain kuulla. Kiusaajani on sittemmin eronnut avoliitostaan ja hänellä menee taloudellisesti päin mäntyä. En tiedä onko hänellä vielä se hieno polkupyörä.

Itse en saanut kallista farkkutakkia, sain halppistakin. Yhdet hienot ja kalliit farkut sain mutta vahingossa kaadoin niihin maalia!! Että se niistä 300 mk:n farkuista:))). Silti olen ihan menestynyt nykyään, onnellinen miehen ja kolmen lapsen kanssa:))). Mitään traumaa en ole noista asioista saanut.

Vierailija
35/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte ne valkoiset, tarralla varustetut lakit pestyä?

Mä ostin Prahasta tokaluokkalaiselle Capin, kotona kossi väänsi suoran lipan mutkalle (istuu paremmin päähän) ja valkopohjaista lakkia on saanut pestä jo useamman kerran, painatukset ovat haalistuneet. Eipä haittaa, lakkia ei ostettu sijoitusesineeksi vaan lapsen omaaan käyttöön.

Vierailija
36/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin näen äitien Ticket, Reimatec ja vastaavien merkkien ihannoinnin paljon pahempana kuin yhden 40 euron lippiksen.

Mutta eiväthän av-mammat sitä itse huomaa..

Vierailija
37/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan Katriina Järvisen ja Laura Kolben kirjan "Luokkaretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa". Ei anna suoraa vastausta siihen, pitäisikö lippis hankkia vai ei, mutta antaa ajattelemisen aihetta ja avaa silmät näkemään ettei tässäkään kiistassa ole kysymys vain lippiksestä.

Vierailija
38/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta annetaan 12 vuotiaiden ajella yleisellä tiellä itse tehdyllä, rekisteröimättömällä ja viritetyllä mopolla. Kumpi pahempi ?

Meidän pojat eivät ainakaan minnekään teille mene mopoilla ajelemaan ennen 15 vuoden ikää. Se on jo miehen kanssa puhuttu ja sovittu selväksi. Ei tarttis yleistää?

Vierailija
39/181 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennessä muuta toivoneet kuin sen capin?

Kyllä meillä on toivomuslistalla ollut pleikkaa, nindendo ds:sää, skeittikenkiä, milloin mitäkin pelejä edellämainittuihin, gormiteja, gogoja (vai mitä ne nyt olikaan), tamagotchia... jne lista on aika pitkä.

Ja kun POIKA yhtä VAATEKAPPALETTA hoksaa toivoa, on mammat onnesta soikeena ja juoksee kauppaan heti täyttämään toiveen. WTF????

Kertookohan tämä lakin osto enemmän kuitenkin mammojen asenteista kuin lakkia toivoneista pojista?

Ja mistä on kaivettu rinnastus jostain tiketin haalarista cappiin? Taitaa olla nämä lippikset siis nekin mammojen kilpavarustelua eikä lasten. Rahaa syydetään vaatteisiin halusta näyttää muille, sitä selitetään kalliiden vaatteiden paremmilla ominaisuuksilla, mutta loppupelissä arvo haetaan sosiaalisilla mittareilla...

Ei voi muuta kuin huuli soikeana seurata tätä!

Vierailija
40/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta annetaan 12 vuotiaiden ajella yleisellä tiellä itse tehdyllä, rekisteröimättömällä ja viritetyllä mopolla. Kumpi pahempi ?

Meidän pojat eivät ainakaan minnekään teille mene mopoilla ajelemaan ennen 15 vuoden ikää. Se on jo miehen kanssa puhuttu ja sovittu selväksi. Ei tarttis yleistää?

Itse sanoit että ei maalla välitetä muodista.... vaikka ITSE et välitä, aika moni muu välittää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän