Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa luovutit ja päätit että imetys ei onnistu?

Vierailija
22.08.2009 |

Vauvani on nyt 3vk ja enkä ole saanut häntä imemään rintaa 10min pidempään. Maitoakaan ei juurikaan tule ja Nannia pullosta vauvalle annan. Pumppaamalla saan joitakin millejä herumaan. Pitäisikö suosiolla lopettaa kun vauva vaan kiemurtelee tissillä ja kääntää päätään pois eikä maitoakaan tule?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pumppasin yli 5 min, tuli max 10 ml. Tein kaikkeni, imetin 12 kertaa vrk, join imetysteetä, pidin niitä hernemattoja jne jne ja maitoa ei vaan ikinä tullut.

Yritin reilu 1,5 kk ja kun olin jo saanut lääkäriltä ja neuvolatädiltä luvan lopettaa, lopetin. Eikä silloinkaan rinnoissa tuntunut miltään, todellakaan ei maitoa ns ikinä tullut.

Korvikkeilla tulee ihan yhtä hyvä lopputulos, joten jatka sitä linjaa vaan. Ei kaikessa tarvitse olla oppien mukainen. Kalliimmaksihan toi tulee, kulut ovat reilu 70 euroa kk ja ei tule sitä imetyksen aiheuttamaa laihdutusreaktiota, mutta kyllä pulloruokinnassa on todella monta hyvääkin puolta, joten tee niin kuin parhaalta tuntuu. Itse otin koko imetyksen, tai siinä epäonnistumisen todella rankasti ja ihan syyttä.

Vierailija
22/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään syyllistämättä: mistä TIESIT, että maitoa ei tullut? Pumpattu määrä ei sitä kerro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin valvonut viikon ja yritänyt imettää vauvaa..en pystynyt nukumaan vaikka sain nukahtamislääkkeetki sairaalasta..oli niin huono äiti olo ja vauva ei vaan suostunut imemään ei millään=(karmea kokemus..

Vierailija
24/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta täysimetin 2 kk ja sen jälkeen 2 kk osittain. Osittainimetyksen aloitin kun tuntui että lapsi jäi rinnan jälkeen nälkäiseksi. No, osittainimetyksen aloitettua kävi niin että lapsi alkoi puklimaan jatkuvasti rintamaidot heti syötyään (siis ennen kuin olin antanut pullosta milliäkään). Se tuntui tosi kurjalta ja turhauttavalta. Lopulta totesin, että tässä ei ole järkeä ja lopetin.

Seuraavaa lasta imetin 7kk kunnes lapsi alkoi pureskella tissiä, ja muutaman ikävän pureman jälkeen lopetin imetyksen. Kolmatta imetin yli vuoden ikään, hän ei pureskellut eikä puklinut! Silti tämä pahnan pohjimmainen on sairastellut eniten vaikka sai rintaa pisimpään.

Sinulle sanoisin, että älä masennu vaikka se imetys ei onnistukaan, terveitä lapsia kasvaa myös korvikkeella. Toki voit kokeilla "pesimistä" vauvan kanssa ja yrittää rauhottaa itsesi niin maitoa heruu helpommin, mutta ei se maailma kaadu vaikka homma ei lähde pelaamaan.

Vierailija
25/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vauvan ollessa noin 4 päivän ikäinen.

Vierailija
26/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei tullut maitoa, ei edes milliä. Se vaan ei koskaan noussut. Lapsikin lopetti nopeasti imemästä, kun ei mitään saanut.

Ap, älä välitä näistä tyypeistä jotka on sitä mieltä että imetys on tahdon asia. Ei se oo, sen voi todistaa enemmistö äideistä.

Lopeta imetys ennen kuin se vaikuttaa sun ja lapsen väliseen suhteeseen ja saa sut stressaantumaan. Sinun lapsestasi kasvaa terve ja onnellinen, koska nämä asiat ei riipu siitä, mitä maitoa hän on vauvana saanut. Vauva-aika on kohta ohi, etkä muistakaan enää koko imetystä. Kerro avoimesti läheisillesi, ettei imetys onnistu, niin kuulet varmasti ettei se onnistunut monella muullakaan. Hyvä äitiys EI ole riippuvainen siitä, imettikö vai eikö.

Kun mun kaveripiirissä levisi tieto, ettei imetys onnistunut, niin sain erittäin hyvän puhelun tuttavalta, jonka kanssa ei edes oltu kovin läheisiä. Hän sanoi, ettei ole imettänyt yhtäkään lasta, mutta ekan lapsen jälkeen sitä tajuaa laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, eikä imetys samalla tavalla ylikorostu kuin ekan lapsen kanssa. Hän neuvoi, että nyt tuttelia pulloon ja alat nauttimaan äitiydestäsi. Hän vielä erikseen kysyi, että enhän vaan ole mennyt millekään netin imetyssivustolle, jossa meininkin on lähinnä kuin herättäjäjuhlissa. Ja niinhän mä just olin tehnyt ja tuntenut oloni vieläkin kurjemmaksi...vaikka normaalisti mua ei hetkauta mihinkään suuntaan se, mitä ventovieraat ihmiset nettiin kirjoittaa.

Saman sanoisin sulle. Sinä olet hyvä äiti, imetit tai et, kunhan rakastat lastasi. Jos netissä et ole saanut toimivia neuvoja, ja sulle tulee vaan paha mieli netissä käymisen jälkeen, niin sulje netti ja pidä taukoa. Jos neuvot ei toimi, on vika neuvojassa, ei sinussa! Rentoudu ja ota ilo irti pulloruokinnan eduista, niitäkin kuitenkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi