Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOhdunkaulaa ei enää ole ja rv 32, arvio mammat kuinka kauan synnytykseen? saman kokeneita?

Vierailija
17.09.2009 |

Kohdun suu kuitenkin kokonaan kiinni, mutta kaulaa ei siis enää yhtään ja supistaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät...muutkin ihmetteli, mutta en minä voisi mennäkkään kun kaksi lasta, kotona "lepään" sen minkä voin, mutta jos jotain epämäärästä valuu ja lisää supistelee niin menen kortisooni piikille...

Vierailija
2/8 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan hengellä. Joku kotiisi vahtimaan lapsia ja tekemään kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin auki 3 cm rv 33:lla. Synnytys silti rv 41 +5.

Vierailija
4/8 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulaa ei ollut enää yhtään ja auki pari senttiä jo joskus viikoilla 37. Silti synnytykseni jouduttiin käynnistämään viikoilla 41.

Vierailija
5/8 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan voi ajatella tekevänsä yhtään mitään. Se on levättävä tai kohta olet keskoskaapin vieressä... Itselläni oli sama tilanne kolmosta odottaessa ja TÄYDELLISELLÄ vuodelevolla tuo saatiin pysymään sisällä rv37+ asti. Kolmosta odottaessa vietin sairaalassa vuodelevossa viikot 30-34 ja kun alkuuun yritin väittää etten voi jäädä sairaalaan, kun kotona on kaksi tenavaa hoidettavana niin lääkäri sanoi, että juuri siksi minun sairaalaan on jäätävä, että tajuan tilanteen vakavuuden ja ymmärrän tosiaan levätä. Kotona se ei onnistusi.

Toivottavasti sinulla on joku hoitamassa lapset ja kodin puolestasi sillä sinä et nyt tee muuta kuin kasvattelet sitä pientä ihmisenalkua.

Itselläni kakkonen syntyi rv32 (31+1), joten motivaatio makoiluun löytyi, kun tiesi minkä rumban sillä voi välttää.

Toivottavasti saat levättyä ja mahdollisimman paljon päiviä/viikkoja lisää.

Sitä miten pitkään vauvan syntymään menee ei kukaan osaa sanoa... voi käydä kuten minulla kakkosen kanssa että menee vain tunteja tai sitten kuten meidän kolmosen ja nelosen kanssa että tuohon menee vielä viikkoja.

Vierailija
6/8 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä millään leiki, mutta ei minulla ole muuta vaihtoehtoa kuin olla kotona, kaikki muut on töissä. Mies kyllä siivoaa ja hoitaa kotityöt muuten, mutta lepään kyllä nyt niin paljon kuin tarve vaatii.

Vierailija
7/8 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sen kokeneena, mutta todella olisi paras, jos nyt jostain saisit miehen työpäivien ajaksi jotain apua. Ainakin minun tapauksessani oli niin, että vessaan ja suihkuun sai liikkua muuten ei yhtään. Ja makuuasennossa piti olla, istuminen oli pahasta, kun paine kohdistui kohdun alueelle.

Sinä et nyt esimerkiksi voi/saa nostaa mitään. Muistan kun aikanaan kolmosesta jouduin makuulle, ensimmäiset päivät olivat vaikeimmat asennoitua tilanteeseen vaikka sairaalassa olin ja siellä sanottiin, että liikkua ei saa. Kun oma olotila oli suht hyvä ja hyvin olisi jotain voinut tehdä sen puoleen. Ihmettelenkin kuinka tuossa tilanteessa laskivat sinut kotiin.

Voimia makoiluun - et ole ainoa tuossa tilanteessa ollut/oleva. Jos kaipaat vertaistukea ja ihmisiä, jotka ymmärtävät tilanteen suosittelen Kevyt-keskustelupalstalle kirjautumista (keskosvanhempien yhdistys) http://www.kevyt.net/keskustelu - sieltä minäkin sain paljon tukea etenkin viimeisimmän makoiluni aikana nelosta odottaessani.

Vierailija
8/8 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auki 4-5 cm rv 33. Lapsi syntyi 39+2. Tässä välissä tosin lepoilua sairaalassa muutamaan otteeseen. Lääkäreiden mukaan niin kypsästä tilanteesta johtuen emme saa täysiaikaista vauvaa, mutta toisin kävi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi