Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokko -> oksentelua, turvotusta ja korkea kuume

Vierailija
22.08.2009 |

Hei!

Onko kellään kokemusta lapsen rajusta vesirokosta? Meillä 4-vuotias tyttö sai ensimmäiset näppylät torstaina ja tämän jälkeen nousi kuume. Eilen näppyöäitä oli jo paljon ja kuume korkea. Yöllä kuumetta oli jo yli 40-astetta ja tänään tyttö on ollut erittäin huonovointinen. Hänen kasvonsa ovat mielestäni turvonneet ja jopa oksensi tuossa lounaaksi nauttimansa 5 lusikallista lihakeittoa. Onko tämä siis normaalia?

Niina

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen tai yksityiselle mars!

Vierailija
2/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vesirokko alkoi oksentamisella, siis ennen kuin edes näpyt tulivat. Kuume ei kyllä noussut yli 38 asteen. Anna jotain kuumetta alentavaa lääkettä (panadol/burana) ja koita juottaa paljon. Jaksaako tyttö yhtään leikkiä tai touhuta mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Ottakaa yhteys päivystykseen.

Yksistään noin korkea kuume voi kyllä aiheuttaa oksentamista, joten se ehdottomasti alas ja äkkiä. Burana tai Naproxen JA Panadol yhtä aikaa käytöön, kaikki ylimääräiset vaatteet pois ja kipin kapin jonnekin apua saamaan.

Vierailija
4/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti alkoi rajulla oksentamisella ja kovalla kuumeella, sitten koko kroppa tuli täyteen näppyjä. Oli varmasti hirvein tauti, minkä ikinä olen sairastanut. Olin poissa koulusta kaksi viikkoa ja senkin jälkeen olin aivan rupinen ja voimaton. Rakkuloista jäi ikuiset arvet. Niinpä lapseni saivat pari vuotiaana vesirokkorokotukset, en halua heidän kokevan samanlaista kidutusta.

Siispä minusta ap:n lapsen oireet vaikuttavat normaaleilta.... jos vain saat kuumeen pidettyä edes lääkityksellä niin ettei paljon yli 39 asteen nouse, ei tule kuumekouristeluja eikä lapsi kuivu. Toki jos kuivumisen merkkejä tai yleiskunto romahtaa, niin lääkäriin.

Vierailija
5/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti alkoi rajulla oksentamisella ja kovalla kuumeella, sitten koko kroppa tuli täyteen näppyjä. Oli varmasti hirvein tauti, minkä ikinä olen sairastanut. Olin poissa koulusta kaksi viikkoa ja senkin jälkeen olin aivan rupinen ja voimaton. Rakkuloista jäi ikuiset arvet. Niinpä lapseni saivat pari vuotiaana vesirokkorokotukset, en halua heidän kokevan samanlaista kidutusta. Siispä minusta ap:n lapsen oireet vaikuttavat normaaleilta.... jos vain saat kuumeen pidettyä edes lääkityksellä niin ettei paljon yli 39 asteen nouse, ei tule kuumekouristeluja eikä lapsi kuivu. Toki jos kuivumisen merkkejä tai yleiskunto romahtaa, niin lääkäriin.

Lapsilla tauti ei pitäisi olla kovin kamala. Ja jos tuo kuume ei lääkityksellä laske niin sitten vain lääkäriin apua hakemaan. Yli 40 asteen kuume on jo vaarallinen.

Vierailija
6/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat lastensa kärsiä erittäin korkeasta kuumeesta? Pitäisi olla itsestään selvää, että kovaa kuumetta tai muuten vaan kipua ja pahaa oloa lääkitään tehokkaasti. Kärsimys ei mietenkään edesauta toipumista. Burana/naprokseeni+parasetamoli on tehokas hoito kuumeeseen ja lievittää myö muitas oireita.

Vierailija
7/9 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olen lääkinnyt lastani, mutta tästä huolimatta kuume ei ole tänään laskenut tarpeeksi alas. Kävimme lääkärissä ja tytöllä oli myös korvatulehdus kaiken tämän lisäksi. Olivat kuitenkin siellä sitä mieltä, että muut oireet johtuvat vesirokosta. Nyt toivotaan, että lääkkeet antibiootit auttavat ja on parempi jo huomenna. Muuten huomenna uudestaan lääkäriin

Vierailija
8/9 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapselta pitäis ainakin crp tarkastaa...

Jos kyse onkin jostain bakteeri taudista niin aamulla voi olla liian myöhäistä mennä lääkäriin.

Vierailija
9/9 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mitä tietoutta taas Vierailijalta: 23.8.2009  Huoh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan