Puhuuko lapsesi itsekseen leikkiessään? Minkäikäinen?
Miellä tokaluokkalaisen huoneesta kuuluu kova puheenpulputus hänen leikkiessään. Luulen, että varsinaisesti "hän" ei puhu, vaan ne lelut, joilla hän leikkii.
Kommentit (16)
meillä varmaan asustaa seuraava Mertaranta... :/ Välillä kuuluu semmonenkin meteli ja selostus pihalta ettei paremmasta väliä, kun meidän 10v siellä YKSIN pelailee sählymailan ja pallon kanssa...
Meidän 10v tyttö puhuu itsekseen leikkiessään. On aika hiljainen ja ujo, mutta yksin leikkiessään ääni kohoaa melkoisesti.
Myös 5v poika puhuu mutisten, autot pitävät kovempaa ääntä.
7v tyttö ei puhu.
Tää oli hauska!
Terveisin 8-vuotiaan itsekseen puhujan äiti.
puhuu melkeinpä enemmän leikeissä itsekseen kuin oikeasti muille ihmisille.
1-9v ja kaikki pulisee leikkiessään yksin.
minusta olisi jopa kummallista, jollei puhuisi.
puhuvat 8v ja 7v ja niin puhun myös minäkin usein-itse en sitä varsinaisesti huomaa,mutta mies välillä tulee kysymään,että mitäs asiaa mulla on...
Puhun myös unissani.
'Antsa' on todennäköisesti ihan omaa luokkaansa. :D Meillä kun ei suurimmaksi osaksi edes voi puhua puhumisesta vaan se on välillä ihan suoraa huutoa. Desibelit kun on välillä sitä luokkaa, että kuulee naapurit kilometrin päässäkin, mitä poika mekastaa. Ja ei siinä mitään, kun ihan omiaan selostais, mutta kun pihalta kuuluu vähän väliä pikku-Antsa: 'Ja Hyvönen laukoo... ylämummoon! Ja Jutila pamauttaa verkot tötterölle! Maalivahti vietiin taas kebab-kioskille...'
On joskus tullut mieleen, että pitäis ottaa videolle sitä pojan mesoamista. Ja arvata voitte, että on kiekko- ja Antsa-fani... :-P
4
Lelut saattavat muka puhua toisilleen ja poika muuttelee ääntään lelun mukaan. Puhuu usein myös suosikki pehmolelulleen, kertoo että menemme nyt kauppaan, jää sinä tähän sänkyyn odottamaan. Muutenkin poika on tosi kova puhumaan. Kaupassakin jos joku outo sanoo lapselle jotain niin hän saattaa alkaa kertomaan jotain autostamme tai vaikka mitä on ostettu. Musta on ihana kun puhuu paljon ja varsinkin nyt kun vieraatkin saavat puheesta selvää! :) Muksu on reilu 2v. :)
imurille jos se ei "käyttäydy", autolle kun ajan sillä¨yms...
Ja en pidä itseänikään epänormaalina vaikka olen jo aikuinen...
kuvittelepa nyt lasta leikkimässä esim. nukeilla, barbeilla, nukkekodilla, autoilla tms. ihan ääneti - siis yksin?
Ootko jotenkin yksinkertainen?
Kuka tahansa lapsista (2,4,7) jos sattuu yksin leikkimään puhuu itsekseen, samoin puhun minä jos harvoin itsekseni jossakin olen...
Koskahan tuo loppuu? On meinaan jokseenkin rasittavaa, kun tenava puhuu taukoamatta.
toinen on 6 ja toinen 3.