Vantaalla 11 päiväkodillisen verran lapsia, joiden yksi tai molemmat vanhemmat ovat kotona!
Minusta pitäisi kieltää, että alle 3-vuotiaita ei saisi tuoda virikehoitoon. Aivan älytöntä tämä nykynaisten vouhotus etteivät pärjää kahden lapsen kanssa kotona, huoh!!!
Kommentit (23)
että vantaalla on paljon maahanmuuttajia, ja heidän lapsilleen tekee HYVÄÄ olla päivähoidossa, sillä jos vanhemmat eivät osaa lainkaan tai osaavat huonosti suomea, lapsi ei opi puhumaan suomea.
On helpompaa (ja pitkässä juoksussa säästyy rahaa!)kun maahanmuuttajaperheen lapsi on päiväkodissa ja oppii kielen jo ennen koulua! Näin hän voi mennä tavalliselle luokalle eikä erityisluokalle, ja samalla myös syrjäytymisriski pienenee (=on todennäköisempää että hän suomalaistuu ja oppii yhteiskuntamme tavoille paremmin vert. ikätoverinsa joka ei kouluun tullessaan osannut suomea, joutui maahanmuuttajaluokalle eikä saanut suomalaisia kavereita eikä koskaan tullut yhteiskuntamme jäseneksi. Töitäkin vaikea saada jos ei suomea osaa jne. mikä lisää syrjäytymisriskiä)
Meillä lapset on ainakin omalla paikallaa hoidossa! :(
Kauanko tälläset "virikepaikat" on perheittäin käytössä? Alle vuoden? Sen ajan että kumppanin työttömyys saadaan kuntoon?
Meillä lapsien kanssa pärjätään kotonaKIN jos silletielle lähdetään, mutta se ei olekaan meillä SYY hoidolle TARHASSA.
Saman voisi ajaa kerhot, mutta ihanko 11 tarhallista sitten sijottuu kerhoihin?
* Mitä se tekee sitten tarhoille jos lapsen hoidolle vaaditaan molempien vanhempien vakityöt?
* Mitä se tekee kunnalle lisää työtä jos lapsia otetaan monta kertaa vuodessa parhaimmillaan tarhaan ja pois tarhasta, riippuen vanhempien työtilanteesta?
Jokasella lapsella on oikeus omaan paikkaan hoidossa.
Suomessa on niin hassu juttu että koulu alkaa vasta 7- vuotiaana joka tarkoittaa että ME suomalaiset maksetaan tarhasta kun lapsi täytää 3, moni muu maa aloittaa silloin koulut. Näinkin voi "säästää"?
Minusta jokasella perheellä pitää olla oikeus itse päättää mikä on perheelle tärkeää. Jos sinä et hyväksy että esim. 2- vuotias on tarhassa kun vanhemmat kotona niin mitä me ulkopuoliset ollaan tuomitsemaan?
Sillä lapsella saattaa olla todella hyvä lapsuus ja fiksut vanhemmat. Mutta kummasti tarttee aukoa päätään ettei jaksa??? JAKSA?
Ja miten taas naista syyllistetään jos ISÄKIN on kotona? :)
hoitaa lastaan kotona, niin eikös silloin hänen hoitamisensa laatu ole aika kyseenalaista? En itse ymmärrä virikehoitoa alle 3-vuotiaille, enkä veisi omaa 3-vuotiastanikaan vielä, kun olen 10-kuisen kanssa kotona.
Mutta eiväthän ne virikehoitoon vievät äidit ole sellaisia kuin minä, koska minä en veisi lastani. Heillä on siihen syy. He jaksavat olla isomman lapsensa kanssa paremmin, kun lapsi on päivähoidossa. Ehkä lapsella on loppujen lopuksi silloin laadukkaampi päivä, kun on päiväkodissa ja illan jaksavan äidin kanssa. Ei se ole kivaa jos äiti vaan väsyneenä tiuskii lapselle ja kokee ettei riitä.
Ei kai kovin moni ihan kiusallaan lastaan hoitoon vie? Syitä on niin monia.