Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verta virtsassa!

Vierailija
20.08.2009 |

Mun virtsa oli ihan punaista äsken kun kävin veskissä. Googletin aiheesta ja sain ymmärryksen, että aina pitäis käydä lääkärissä näytillä ellei sitten ole kuukautiset tai ole syönyt punajuuria. Mulla ei ole kuukautiset, mutta punajuurisalaattia olen syönyt eilen muutaman lusikallisen. Onko kellään tietoa kuinka pieni määrä voi värjätä pissan? Ei kai mun sentään tänä iltana tarvi lääkäriin mennä, voin kai odottaa huomiseen vaikkei punajuurista johtuiskaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla ei ole muita virtsatieinfektion oireita kuten kirvelyä tai kipua, kuumetta yms. Juo nyt paljon ja katso, vaaleneeko se pissa.

Vierailija
2/5 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsatietulehduksia ja kerran jouduin olemaan sen takia neljä päivää sairaalahoidossakin, mutta verta ei ole koskaan aikaisemmin tullut! Tosiaan toivon, että se johtuis tuosta punajuuresta..eikö kenelläkään ole kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tulee aina lopulta kirkasta verta pissatessa, kun vti iskee-. Mutta sitä ennen oireita on ollut jo useampi tunti ja kuumekin huitelee siinä vaiheessa jo 38 korvilla. EN usko että voisit sairastaa virtsatietulehdusta ihan oireetta (ja silti verta pissassa).

Vierailija
4/5 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas epäilisin sitä virtsiittiä, itselläni on kerran ollut pissatulehdus jonka ainoa oire oli se, että vessassa käydessäni pissasinkin yht'äkkiä verta. Järkytyin aivan kamalasti, itkien menin TK:een... Sopersin ettei voi olla pissatulehdus, kun ei ole kuumetta, ei kipuja, pissaaminen ei kirvele... Että yht' äkkiä vain tuli verta... Noh, olihan se sitten kuitenkin tulehdus, bakteereita oli tosi reippaastikin. Mutta mitään muita oireita ei ollut - eikä tullut. Hain antibiootin tk:sta pari päivää myöhemmin, kunhan se viljelyvastaus oli soitettu minulle.

En usko että johtuu punajuuresta, ei pari lusikallista kyllä moista aiheuta.

Vierailija
5/5 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä verta oli paljon.

Mulla meni niin, että oli ollut aiemmin jotain kummaa virtsaamisvaivaa, mutta ne olivat loppuneet. Sitten yhtäkkiä tulikin ihan punaiseksi värjäytyneet pissat, joten säikähdin minäkin ihan kauheasti. Tulehdus oli.

Muista, että (ainakin ennen oli näin) tulehdusnäytettä ennen pitäisi pidätellä 4 tuntia, että bakteerit näkyvät. Kysy vielä varmuuden vuoksi terv.keskuksesta noista aikarajoista, tai mihin näytteen vietkään.