Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI kukaan käyttää siteitä muuten kuin synnytyksen jälkeen?

Vierailija
20.08.2009 |

Yksikään side ei pidä oloa "kuivana" kuten tamponi (tai kuppi, jota tosin en ole kokeillut enkä varmaan aiokaan, kun luin jostain, että sen tuntee).

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tajua miksi kukaan suostuu käyttämään tamponia. Nuo tulpat tuntuu vaikka kuinka syvälle tunkisi ja olo on koko ajan inhottava. Siteen kun vaihtaa tarpeeksi usein niin on hygieeninen eikä tarvitse märkä vaippa pöksyissä kulkea.

Vierailija
42/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää koskaan tamppooneja tai siteitä. Tuntuu vähemmän kuin tamppooni ja tarvitsee harvemmin vaihtaa. Mulla vain aamulla ja illalla. Kuukautiset unohtuvat kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään side ei pidä oloa "kuivana" kuten tamponi (tai kuppi, jota tosin en ole kokeillut enkä varmaan aiokaan, kun luin jostain, että sen tuntee).

Ei tunne. Kokeile kuppia. Nyit luit jotain muuta ja voitkin kokeilla sitä.

Vierailija
44/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan täydellinen tässäkin asiassa; ensin lykkään pari kuppia peräkanaa, sitten tuplamegegigasuperextra -tamponeita vuodosta riippuen 2-3, vielä pari sidettä ja yks fleecehuopa. Välillä ärsyttää ku vessareissuissa menee aikaa ja sit just kun ohi-väli-sivu-läpivuodoilta ei VOI välttyä. :(

Vierailija
45/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en sittenkään tykkää tunkea ylimääräistä kamaa sisuksiini. Side on helppo vaihtaa pikkareista, ei sotkeennu sormet vereen eikä tarvii miettiä onko kädet tarpeeksi puhtaat tamponin tunkemiseen sisälle. Siteen vaihtaminen on yleisissä vessoissa hygieenisempää ja siistimpää kuin tamponin.

Vierailija
46/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kaivella tapmpooneja emättimestä. Aina tuntuu naru olevan hukassa ja sormet klähmässä sitä kaivelen. Takapuolta on jonkin verran, eli sinnehän se uppoaa kankkujen väliin. Tampooni myös on mulle jonkinlainen tulppa. Vuoto ei tule kunnolla, vaan sitten vessaan mennessä lorisee kunnolla kun otan sen pois. Joudun siis joka tapauksessa tamponin kanssa käyttämään pikkuhuosunsuojaa. Tamponia en kuitenkaan tunne ollenkaan.

Näistä syistä siis käytän välillä siteitäkin. En niistäkään niin tykkää, mutta ainakin vuoto saa vapaasti valua siteeseen. En tunne mitenkään liian pahoja hulahduksia, joten sikäli eivät ole epämiellyttäviä. Muuten toki epämukavamman tuntuisia kuin tamponit.

Vierailija
47/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tamponissa on NARU josta vetää se ulos.

T ap

Vierailija
48/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käytätte pelkkiä siteitä? Monet täällä sanovat käyttävänsä siteitä, koska on runsaat kuukautiset. En minä voisi yöllä olla pelkällä siteellä, kun veri valuu aina ohi, oli millainen yöside tahansa. Joku housuvaippa malli olisi varmaan hyvä.

Vierailija
49/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin varmaan ymmärrät, että joidenkin mielestä tamponin tuntee.

Mulla on tamponin kanssa vain koko ajan sellainen olo, että voi kun sen saisi pois häiritsemästä. Tuntuu ettei voi kävellä ja istua normaalissa asennossa, kun se tamponi tuntuu.

Vierailija
50/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vain oli jossain sitä mieltä. tamponia ei voi tuntea, jos se on oikeassa paikassa tarpeeksi syvällä.

ap

Vierailija
51/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin tunnen. Siksi käytänkin kuppia. Se naru hankaa, ja mulla se ainakin alkaa valumaan, kun täyttyy (kun aina ei pääse just sillä hetkellä vessaan). Mun mielestä kuppi on huomaamattomin. Jos käytän tamponia (Tampaxia), niin esim. moottoripyöräillessa naru osuu aina johonkin hankalaan paikkaan, esim. virtsaputken suulle, ja hankaa siinä. Ai. Yök.

Mulle kuppi on se ainoa oikea. (Ja muuten, käytin tamponeita sen verran kauan, että kyllä se meni oikeaan paikkaan. Meitä on monenlaista ihmistä, tiedän monta jolle tamponit ei sovi ollenkaan todennäköisest jostain rakenteellisestä syystä. Eräällä tutulla tulee tamponista päänsärkyä, mutta kupista ei.)

Vierailija
52/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä saa kaivella... Kenties tarvitsisin pitemmän narun tai jotain... :)

Vierailija
53/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Vuoto on niin niukkaa, että kestää kaksi vrk, ennenkuin tamponi täyttyy. Kuivan tamponin poisvetäminen on jotenkin tylsää

2) Minulla on kierukka. Ennenkin on tamponin myötä tullut kierukat ulos.

Vierailija
54/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä saa kaivella... Kenties tarvitsisin pitemmän narun tai jotain... :)

Eiköhän ala löytyä... ;)

Ei vaan, itse käytin vuosia tamponeja kunnes sitten pari vuotta sitten tutustuin kuppiin. Nyt en enää palaisi takas vanhaan, kyllä kuppi vain on niin paljon parempi suoja. Jälkivuotoon sitä vain ei voi käyttää, se on harmi.

Vierailija
55/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukalla vuodolla tamponi voi olla tod.vaikea saada pois, eikä sitä ole kovin terveellistä tunteja ja tunteja pitää odottaen että "täyttyis" tarpeeksi.

en pysty arvailemaan milloin vuotoan on runsaasti ja milloin niukasti.

ei siteet ole epämiellyttäviä tai epävarmoja. itse pidän ohuita siivellisiä pitkiä siteitä koko kuukautisten ajan eikä vahinkoja satu.

eivätkä näy housujen läpi

Vierailija
56/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ollut kuullut kuukupista ja tamponi tuntui epämiellyttävältä. Siis vaikka niitä kuinka asetteli niin aina sen tunsi ja aina se painoi.

Kuppia en sen sijaan tunne kuin silloin kun käyn vessassa oikein ähkimässä nro kakkosta, muulloin en sitä huomaa enkä muista. Nyt olen käyttänyt reilu pari vuotta kuppia, enkä enää muuhun vaihda.

Ja ihmettelen minäkin miksi käyttää siteitä tai tamponia tai kestositeitä kun kuppi on niiiiin paljon mukavampi

Vierailija
57/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käytätte pelkkiä siteitä? Monet täällä sanovat käyttävänsä siteitä, koska on runsaat kuukautiset. En minä voisi yöllä olla pelkällä siteellä, kun veri valuu aina ohi, oli millainen yöside tahansa. Joku housuvaippa malli olisi varmaan hyvä.

Mulle ne imukykyiset "long" mallit on ok öisinkin.

Joskus harvoin tulee yli takaa mutta sitä tapahtuu vaan pari kertaa vuodessa..

Vierailija
58/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kohtu on voimakkasti taaksepäin käntyneenä ja tästä syystä kaikki vuoto menee tampoonin ohi, joten siitä ei ole mitään hyötyä Tästä syystä myös kuukuppi on hankala käyttää, vaikka se uimareissuja varten onkin olemassa.

Vierailija
59/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siteiden rinnalla, aika harvoin tulee käytettyä menkkojen aikaan pelkkiä jompia kumpia. Mutta ikinä en suostuisi käyttämään MITÄÄN e-pillereitä niiden sivuvaikutuksen vuoksi. Sen verran tärkeä terveyteni ja normaali hormonitoimintani mulle on.

Ymmärrän hyvin siis myös niitä, jotka eivät tamponia käytä tss:n pelon vuoksi. Me ihmiset kun ollaan niin erilaisia näissä asioissa... Joku taas ei ikinä halua syödä esim. karkkia lisäaineiden takia....Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
60/69 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin tamppoonia, silloin ei tunne että menkkoja edes olisi. se on niin ällöö ku tuntee kun siteeseen lorahtelee, hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme