Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI kukaan käyttää siteitä muuten kuin synnytyksen jälkeen?

Vierailija
20.08.2009 |

Yksikään side ei pidä oloa "kuivana" kuten tamponi (tai kuppi, jota tosin en ole kokeillut enkä varmaan aiokaan, kun luin jostain, että sen tuntee).

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen ihmetellyt aikusia naisia, jotka käyttävät sidettä. Joten kertokaa mulle miksi, pliis!

Vierailija
2/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä toisaan tajua!

Se valumisen tunne on vaan niin kamala!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä en ainakaan unge mun värkkiini mitään ylimääräistä, yök!

Vierailija
4/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne mun kuppia, kun se on paikoillaan. Suosittelen kokeileen ennen kuin tuomitset..

Yksikään side ei pidä oloa "kuivana" kuten tamponi (tai kuppi, jota tosin en ole kokeillut enkä varmaan aiokaan, kun luin jostain, että sen tuntee).

Vierailija
5/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos ei ole vuoto kokonaan pois ja tamponia ei suositella niin mitä pitäs käyttää?

Vierailija
6/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on ylimääräistä? Tamponillahan on selvä funktio. Miten se on "ylimääräistä"?

ap

Vierailija
7/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni on myös kuollut TSS:n joitakin vuosia sitten

Vierailija
8/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamppoonista (kouristusten takia)

Vierailija
9/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukalla vuodolla tamponi voi olla tod.vaikea saada pois, eikä sitä ole kovin terveellistä tunteja ja tunteja pitää odottaen että "täyttyis" tarpeeksi.

Vierailija
10/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden TSS:n sairastuneen.

Vierailija
11/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponi ja kuppi tuntuvat ikäviltä käyttää.

Vierailija
12/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukan kanssa suositella tamponia? Mä ainakin käytän, vaikka kuparikierukka. Ja lääkäriltä varmistin asian.

Vierailija
13/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän aina 8h, ellei ala pettää sitä ennen. Pois vetämisessä ei ikinä mitään ongelmaa ole ollut, vaikkei olisikaan "täynnä". En ole kovin kuiva nääs..

ap

Vierailija
14/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä tampooneja koska:

- tuntuu etten saa survottua sitä tarpeeksi syvälle, että se olis kunnolla paikoillaan

- pois ottaessa tuntuu kuin koko emättimen limakalvo tulis mukana ----> sattuuuuu!!!!!

- vuoto on sen verran vähäistä, että tamponi on lähes kuiva vielä silloin kun se pitäisi vaihtaa. Ja mä en halua teeäsässää

Vierailija
15/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkeehan ne jotkut mitä tahansa melaa muistuttavaa yms. Vain yhden asian kelpuutan ja senhän sinä arvaatkin, Tiedät kai miten niitä lapsia tehdään, luulisin.

BTW, tamppooni on jotain niin hirveetä, ettei sellaista pakkoa tule, jotta sitä käyttäisin. Joskus uimassa (pakon edessä) käytin, nyt on mene niinä päivinä uimaan.

5

Vierailija
16/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua inhottaa että emättimessä on tuppo joka hautoo kuukautisverta ja estää sitä valumasta ulos.

Lisäksi tamppoonit kuivattavat niin että sen ulosveti on epämiellyttävää. Jos käytän pienempää imua niin tulee ohivuotoja.

Tykkään käyttää puuvillasiteitä ja vaihdan ne tarpeeksi usein + pesen alapääni lähes joka vaihdon yhteydessä.

Vierailija
17/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään sidekään vedä yli 8h runsaan vuodon aikana. Siinä on sitten pöksyt ja patjat veressä, vai mitä? En olisi uskonut, että joku oikeasti ei USKALLA käyttää tamponeja TSS:n pelossa, vaikka sen yhteyttä tamponien käyttöön ei ole edes kiistatta todistettu ja joka tapauksessa se on erittäin harvinainen tauti.

ap

Vierailija
18/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikään ei ole niin kamalaa kun se tunne, kun lorahtaa siihen siteen pintaan. Tulee sellainen tulva-olo, en kertakaikkiaan vaan voi käyttää vaippoja...

Vierailija
19/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös runsaimman vuodon aikoihin kovia kipuja ja oloa helpottaa kun veri pääsee valumaan kunnolla ulos.

Usein kuukautisveri tulee "hulahduksina" kun kohtu supistelee kunnolla jonka jälkeen olo taas paranee ja käyn pesulla + siteen vaihdolla.

Vierailija
20/69 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän yskän. Kandeisko käyttää joitakin e-pillereitä, niin vuoto olisi niukempaa ja tasaisempaa? Eiväthän ne tietenkään kaikille sovi monista syistä..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme