Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulossa kaksoset ja esikko ei ehdi täyttää vuottakaan, vinkkejä arkeen?

Vierailija
20.08.2009 |

Meidän esikoinen on nyt 5kk ikäinen ja raskauteni on puolivälissä, kaksoset siis on tulossa. Mielelläni ottaisin vastaan kaikki vinkit, miten pärjätä arjessa kolmen alle 1v kanssa?

Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän pärjääminen alkaa pelottaa. Nyt vielä on uhkana ennenaikainen synnytys, sillä raskaudessa on ollut jo nyt monia ongelmia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä erotuksella, että kaksosten sijaan tuli kolmoset.

Heillä oli niin onnellinen tilanne, että tuttuni äiti jäi vuorotteluvapaalle ja oli joka päivä tuttuni apuna. Muistaakseni ensimmäisen vuoden aikana hän ei yksin joutunut pitämään huolta koko katraasta kertaakaan. Ja sanoo, että ilman apua ei olisi pärjännyt.

Vierailija
22/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vai mikä se nyt on), sieltä saatte varmasti parhaat vinkit! Itse suoritin opiskeluaikana (olen lähihoitaja) yhden harjoittelujakson niin, että olin muutaman viikon lastenhoitoapuna perheessä, jossa oli pienet kaksoset ja alle 2-vuotias isosisarus. Autoin äitiä esim ruuanlaitossa ja ulkoilin isomman lapsen kanssa. Harjoittelupaikka järjestyi juurikin monikkoperheyhdistyksen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko on kukka.

Vierailija
24/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala vääntää niitä itse.

Vierailija
25/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti pian sairaalaan odottamaan?

Vierailija
26/26 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on käytetty jo esikoisen kanssa, on sen verran sylissä viihtyvää sorttia, etten saisi mitään tehtyä, jos ei liinaa olisi. Nyt en kyllä enää ole pystynyt kantamaan kun on mm. nostelukielto tai siis vaan pakolliset saa nostaa.

Jossain määrin suunnitelmat on sen varalle, jos joudun sairaalaan pitkäksi aikaa. Sillä on uhkailtu, jos ei tämä olo tästä parane. Mies ei voi olla töistä älyttömästi pois, mutta kummit ja isovanhemmat pystynee auttaa sen verran, että onnistuu esikoisen hoito.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän