Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet pannulla paistettavat jauhelihapihvit?

Vierailija
20.08.2009 |

Haluaisin tehdä sellasia perus jauhelihapihvejä ilman mitään korppujauho-muna-mössöjä. Mietin vaan, että pysyyköhän ne kasassa..ja missä vaiheessa mausteet. Mites sä teet?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen jauhelihapihvit ihan vaan mausteista, sipulista (täytyy olla hienoksi hakattua) ja jauhelihasta. En vaivaa mitenkään erityisesti. Minusta siinä vaivaamisessa vähärasvaisestakin jauhelihasta rasva alkaa erottumaan eli se valkoinen osa jää ikävästi käsiin.

Paistan pihvit pannulla joko kokonaan ilman rasvaa tai sitten niin et laitan hiukan oliiviöljyä käsiin siinä vaiheessa kun pyöritän pihvit. Pannun tulee olla kuuma. Sopivan kuumuuden opit löytämään esimerkiksi niin että laitat tyhjälle pannulle pari lusikallista vettä ja kun se alkaa kiehumaan pannu on tarpeeksi kuuma.

Itse otan pannulla pihveihin vain värin ja laitan uuniin kypsymään. Älä turhaan kääntele pihvejä edestakaisin puolelta toisella. Tällä tavalla saa lihapullia/pihvejä suuremmankin määrän ilman että täytyy seistä koko ilta pannun ääressä. Näin voi tehdä myös pihvit puolivalmiiksi ja laittaa uuniin vasta sitten kun esim. vieraat tulossa. Maku on vähintään yhtä hyvä kuin kaikkine korppujauho-muna mössöineen ja väittänen niiden olevan terveellisimpiäkin. Itse en ole ikinä ymmärtänyt miksi hyvään lihaan lisäisi kaikenmaailman lisäaineita jonkun valmiin sipulikeittopussin muodossa, lopputuloshan on aika teollinen. Jos haluaa oikaista sipulin kanssa niin ostaisin mielummin vaikka pakastepussin silputtua sipulia. Joskus kokeiltu niinkin ja aivan hyviä pihvejä tullut rakenteelta ja maulta.

Vierailija
2/35 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan 

1dl vehnäjauhoja

2dl maitoa

3 valkosipulinkynttä

1tl suolaa

1tl mustapippuria

600 g jauhelihaa

paistan pannulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilen pihvit paistijauhelihasta, maustan suolalla, maustepippurilla ja mustapppurilla ja paistan öljyssä. Pysyy aina kasassa.

Vierailija
4/35 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raa'asta jauhelihasta pyöreitä litteitä pihvejä, jotka pakastetaan leivinpaperin välissä (vähintään muutama tunti, yleensä itse pidän yön yli). Paistetaan pannulla. Tulee ohkaisia, lehtipihvimäisiä ja täysin kasassa pysyviä. Pintaan suolaa ja pippuria.

Vierailija
5/35 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistijauhelihapihvit paistan öljyssä, vasta paiston jälkeen ripottelen pinnalle suolaa ja mustapippuria. Helppoa kuin heinänteko, ei hajoa.

Vierailija
6/35 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihapihvit teen niin, että silppuan sipulin aivan todella pieneksi silpuksi (,jos sipuli on isoina paloina hajoaa myös pihvi), korppujauhoja, kananmuna, mausteita. Voita pannulle ja paistamaan. Helppo kääntää ja pysyy hyvin kasassa. Nami nami hamppareitakin saa tehtyä. 

Vierailija
7/35 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pelkästä hirvenjauhelishasta. Eivät hajoa. En tiedä hajoaako rasvainen jauheliha sit paremmin. Tietysti pitää olla hyvä pannu, johon ei tartu.

Vierailija
8/35 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:30"]Nautaa vai sikaa näihin?

[/quote]

Nautaa ainakin minulle. Jauhelihapihvin kuuluu olla vähän kuivakka :)

Vierailija
9/35 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]

Sitten sulla on outo maku, jauhelihapihveihin kuuluu ehdottomasti sika, muuten kamalia kuivia koppuroita.

Itseasiassa inhoan jauhelihaa, mutta jos laitan sekaan jauhettua kalkkunaa, maistuu mullekin.

Vierailija
10/35 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2009 klo 14:31"]

Haluaisin tehdä sellasia perus jauhelihapihvejä ilman mitään korppujauho-muna-mössöjä. Mietin vaan, että pysyyköhän ne kasassa..ja missä vaiheessa mausteet. Mites sä teet?

[/quote]

Vierailija
11/35 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nuo sipulikeittopussit, nehän on ihan kuraa. Hiivauutetta ja vaikka ja mitä maltodektriiniä. Ja tuhottomasti suolaa.

Mä laitan purkin kermaviiliä/smetanaa/vettä ja 0,7 dl kaurahiutaleita. Annan turvota. Sotken joukkoon mausteet ja, no - yhden kananmunan. Ja sitten joku 500-700 g jauhelihaa. Pyörittelen pihvit kasaan jauhojen avulla.

Vierailija
12/35 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen jauhelihapihvit pelkästä naudasta. Yleensä laitan joukkoon punaista pestoa ja fetajuustoa, tuo mehevyyttä.

Vierailija
13/35 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulikeittopussissa on todella paljon suolaa. mikäli käytät sipukeittopussia, niin älä tarjoa lapsille. 

Vierailija
14/35 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika-nauta-jauhis. Pannussa pihveiksi, maustaminen viimiseksi.

Ja noi sipulikeittoainekset saa heittää mäkeen, ei sentään ruokaa tartte pilata!!

Vierailija
15/35 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen mieluiten naudan jauhelihasta ja laitan mausteeksi suolaa, mustapippuria sekä jauhelihamaustetta. Hyvin vaan sörssätään liha ja taputellaan oikein ohuiksi pihveiksi. Sit pannulle. Parhaat hampparipihvit ainakin syntyy meillä näin.:)

Vierailija
16/35 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]

Sitten sulla on outo maku, jauhelihapihveihin kuuluu ehdottomasti sika, muuten kamalia kuivia koppuroita.

Itseasiassa inhoan jauhelihaa, mutta jos laitan sekaan jauhettua kalkkunaa, maistuu mullekin.

[/quote]

Hyvänen aika, miten perverssiä. Jauhelihapihvi on aina ja vain nautaa.

Vierailija
17/35 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pipariks meni..ihan murusina kaikki pihvit! voi että voi tympästä!

-ap

Vierailija
18/35 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitää vaivata niin se ei hajoa paistettaessa. Tai ainakin mulla toimii niin..

En laita jauhelihaan muutakuin ihan pieneks hakattua sipulia ja mausteet. Vaivaan kunnolla ja annan taikinan lämmitä noin huoneenlämpöiseksi ennen paistamista (maut tasaantuu samalla). Paistettaessa pihvit vähän kutistuu ja kupristuu mutta eivät ole koskaan hajonnet.

Vierailija
19/35 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vain jaihelihaa+mausteita laitan! (+joskus sipulisilppua)

Kannattaa tosiaan "vaivata" sitä jauhelihaa kunnolla, ja antaa hetken huoneen lämmössä maustua (ehkä noin vartin?) ennen paistamista.

Vierailija
20/35 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suola+ pippuri vasta valmiina

pysyy parhaiten kasassa

kaikelle lihalle on eduksi ettei jääkaappikylmää vaan hetken ollu huoneenlämmössä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi