Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja nyt tuli ientulehdus

Vierailija
20.08.2009 |

Pahanlaatunen ientulehdus. Hapmaiden harjaaminen sattuu paljon ja sitten vuotaa verta.

Millä tän yleensä on saanu pois?

Jotain muita keinoja kun suuvesi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars, hammaslääkäriin!

Vierailija
2/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaat hammaslangalla hampaiden välit nyt jonkin aikaa aamuin illoin. Ja tietysti normaalit harjaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se on ihan säännöllisellä harjaamisella lähtenyt aina. Älä hankaa vähään aikaan sitä arkaa kohtaa vaan harjaa muut paikat ja sitten purskuttele lopuksi suuvedellä.

Vierailija
4/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tarpeen jopa antibioottikin. Mikä tahansa tulehdus voi lisätä esimerkiksi ennenaikaisia supistuksia.

Vierailija
5/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida säännöllisesti ja jos haluat niin voit purskuttaa vaikka septidinillä (saa apteekista, desinfiointiaine) ettei tule tulehduksia.

Vierailija
6/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olis ientulehdus, niin en kyllä jäis kotiin vaan hampaita harjailemaan, vaan menisin kyllä hammaslääkääriin. Ientulehdukset raskausaikana voivat käynnistää synnytyksen ennenaikaisesti tai jopa aiheuttaa keskenmenon. Niin että käy hoidattama se pikaisesti.

Vierailija
7/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee suu puhdistettua ja hoito-ohjeet. Huolellinen harjaus, hammaslangan käyttö ja suun desinfiointikuuri auttaa.

Vierailija
8/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin neuvoi purskuttelemaan Corsodyl -nimisellä aineella, sai käyttää raskaanakin. Saa reseptivapaasti apteekista. Hyvin parani. Lääkelaitoksen sivuilta voit lukea tarkan tuoteselosteen.

Vierailija
9/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hammmaskivi ja tulehduskudos(olen nähnyt, yäk) pitää saada pois. Sitten huolellista hammaslangan käyttöä, erityisesti ienrajoihin jatkossa.

Vierailija
10/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hammasharjaa ja hammaslankaa. Ientulehdus johtuu likaisista hampaista. Tosin raskauden aikana saattaa äityä vaikka muuten suu kestäisikin plakkia.

Vierailija
11/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin ne bakteerit ovat myös tarttuvia

jollekin tulee ientulehdus, vaikka ihan kohtuullisen hyvin puhdistaa hampaansa ja toiselle ei. syynä ovat juuri nuo bakteerit. usein tarvitaan täsmäantibiootit, ennen kuin vaiva saadaan kuriin.

t. eräs tällainen, reikiä elämän aikana ollut 2

Vierailija
12/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huolellinen harjaus usein

- hammaslanka

- septidinillä purskutus

- b- vitamiinilisä

Minulla oli ennen b-vitamiinilisään siirtymistä ientulehduksia melko usein. Se on ns hyvähampaisten riesa.

Itse pääsin kolmella ekalla kikalla ientulehduksesta eroon 1-2 päivässä. Ientulehdushan tulee silloin kun ikeniin jää sitä moskaa/blakkia. Se pitää saada harjaamalla/langalla pois. Septidin taas helpotti itse tulehdusta.

Nyt ei ole ollut ientulehdusta moneen vuoteen, koska olen syönyt Bekovitia.

Vierailija
13/13 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ollut yhtään reikiä. Hammaslankaa käytän vain ientulehduksen aikaan, muutoin harjaan hampaat päivittäin. Ientulehduksen ollessa päällä n kolmasti päivässä, muulloin 1-2krt/pv.

Miksikö vain 1 krt/pv? Siksi että jos harjaan hampaat illalla tahnalla, yön aikana jotain tapahtuu ja aamulla herätessä hengitys haisee ihan kamalalta. Lisäksi suussa maistuu kamalalta.

Koska minulla ei ole ongelmia reikien suhteen, olen sitten päätynyt tähän ratkaisuun ja joskus saatan harjata illalla hampaat ihan ilman tahnaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi