Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella oli synttärit, eikä yksikään kummi muistanut :(

Vierailija
20.08.2009 |

Lapsella on kuitenkin 3 kummia (eri perheistä), on kyllä tosi surullista, että noin huonosti tuli kummit valittua, kun yksikään ei synttäreinä edes korttia lähetä tai soita :(. Inhottavaa lapselle selitellä asiaa, kun hän kuitenkin odotti, että edes kortti tulisi kummeilta :(.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voit olla onnellinen siitä ettei tarvi valittaa kuinka typerän lahjan ovatkin hommanneet lapsellesi.

Vierailija
22/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voit olla onnellinen siitä ettei tarvi valittaa kuinka typerän lahjan ovatkin hommanneet lapsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti olettavat, että me kummit muistaisimme lasta koko ajan.

Jopa silloin kun asuttiin ihan vierekkäin, ei tullut synttärikutsua ikinä.

Vierailija
24/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti kyllä mä itse olen aina soittanut vaikka juhlat olisi myöhemmin (tämän yhden kummin lapsi on oma kummilapseni, ja joka kerta olen soittanut). No, tämä tästä, uskomatonta vaan, että tästäkin saatiin täällä riita aikaiseksi, niin yksinkertaisesta jutusta kuin lapsen muistamisesta (ei siis lahjomisesta!!!) ap

Itse toimin niin että odotan kutsua lapsen syntymäpäiville, emme vieraile muutenkaan kummilasten perheissä kuin kutsusta. Ja lasta muistetaan sitten sinä päivänä kun synttäreitä vietetään, joskus ne on ennen varsinaisia synttäreitä ja joskus jälkeen. Pitäkää ne syntymäpäivät sitten sinä päivänä kun virallisesti ovat niin ei tarvitse loukkaantua, kenenkään.

Vierailija
25/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran osaa jo korttia odottaa kummeilta? Ja ei kai ole vaikea selittää että muistavat sitten sinä päivänä kun syntymäpäivää vietetään? Taitaa olla siis äidille isompi juttu kuin lapselle. Kysyisin vielä että kyläilevätkö kummit teillä muuten ilman kutsua? Jos ette toimi näin niin miksi oletat että syntymäpäivänä tulisivat ilman kutsua? Ja veikkaan että jos sitten olisivatkin tulleet kutsumatta lapsen syntymäpäivänä niin siten valittaisit kun oli tarkoitus järjestää juhlat myöhemmin ja et ollut osannut ollenkaan varautua vieraisiin jne.

Vierailija
26/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osui arkipäivälle, ja kaikki töissä ja eivät asu ihan vieressä kuitenkaan. Eli viikonloppuna pakko pitää. Ehkä se syy, miksi tätä niin ihmettelen on se, että aina ennen, joka vuosi, ovat soittaneet tai laittaneet kortin, mutta nyt yhtäkkiä ei mitään keneltäkään. Ajatteleeko ihmiset, että 7-vuotiasta ei tarvitse enää muistaa? Itse ajattelen, että se on juuri se ikä minkä lapsi alkaa muistamaan ja joka jää mieleen, silloin jos koskaan olisi tärkeää että kummi muistaa (korostan vielä siis että muistaa, ei lahjo.) ap

Vierailija
27/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin niin että odotan kutsua lapsen syntymäpäiville, emme vieraile muutenkaan kummilasten perheissä kuin kutsusta. Ja lasta muistetaan sitten sinä päivänä kun synttäreitä vietetään, joskus ne on ennen varsinaisia synttäreitä ja joskus jälkeen. Pitäkää ne syntymäpäivät sitten sinä päivänä kun virallisesti ovat niin ei tarvitse loukkaantua, kenenkään.

Vierailija
28/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran osaa jo korttia odottaa kummeilta? Ja ei kai ole vaikea selittää että muistavat sitten sinä päivänä kun syntymäpäivää vietetään? Taitaa olla siis äidille isompi juttu kuin lapselle. Kysyisin vielä että kyläilevätkö kummit teillä muuten ilman kutsua? Jos ette toimi näin niin miksi oletat että syntymäpäivänä tulisivat ilman kutsua? Ja veikkaan että jos sitten olisivatkin tulleet kutsumatta lapsen syntymäpäivänä niin siten valittaisit kun oli tarkoitus järjestää juhlat myöhemmin ja et ollut osannut ollenkaan varautua vieraisiin jne.

En odottanut tai olettanut että tulevat käymään, vaan että soittavat lapselle, tai laittavat kortin. Eli en tarkoita nyt muistamisella mitään lahjoja, vaan yksinkertaisesti sitä, että muistaa lasta juhlapäivänä vaikka tekstiviestillä jos ei muuten. Ja lapsi siis 7v, kuten olen senkin maininnut. Ja koska sukulaisista kyse, niin kyllä kyläillään puolin toisin pitkin vuotta. ap

Vierailija
29/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia niin voisi kyllä edes soittaa tai laittaa sen kortin tai kirjeen!

Itselläni on 6 kummilasta ja heidän merkkipäivät on kalenterissa ihan niinkuin muukin tärkeä,tosin muistan ne ulkoa,mutta kuitenkin.

Meillä tuppaa isovanhemmat "unohtelemaan" lasten synttäreitä ja se on musta aika törkeää.

Vierailija
30/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, teillä toimitaan noin ja ap:n perheessä toisin.

Meillä taas omassa perheessä vietettään syntymäpäivät sinä päivänä kuin ovat, en myöskään ole loukkaantunut jos joku ei paikalle pääse. Eli osaan toimia ainakin kahdella tapaa, enkä tee heti päätelmiä jos joku toimii erilailla kuin itse toimin.

Vierailija
31/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään paikalle pääsemisesta vaan siitä että soittaako kummi lapselle. Kyllä mä aina soitan kummilapselle vaikka juhlat olisikin tiedossa myöhemmin. Synttäripäivä on kuitenkin se spesiaalipäivä.

Vierailija
32/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on kuitenkin 3 kummia (eri perheistä), on kyllä tosi surullista, että noin huonosti tuli kummit valittua, kun yksikään ei synttäreinä edes korttia lähetä tai soita :(. Inhottavaa lapselle selitellä asiaa, kun hän kuitenkin odotti, että edes kortti tulisi kummeilta :(.

että kuka muistaisi kortilla ja kuka ei. Uskomatonta, kai te vielä pyysitte viimeisimmän verotustodistuksen että ketkä ovat ne varallisimmat.

Miksi sinä et voinnut laittaa vaikka tekstiviestiä kummeille että synttäritä lähestyy, ei olis tarvinnut selitellä.

Vierailija
33/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuka muistaisi kortilla ja kuka ei. Uskomatonta, kai te vielä pyysitte viimeisimmän verotustodistuksen että ketkä ovat ne varallisimmat.

Miksi sinä et voinnut laittaa vaikka tekstiviestiä kummeille että synttäritä lähestyy, ei olis tarvinnut selitellä.

Jos satut muistamaan. Eli tämän mukaan kummien tulisi muistaa lapsen vanhempia oikeastaan, eikä suinkaan lasta välttämättä.

Vierailija
34/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitää lasta oikeen moneen kertaan onnitella?

En itse oleta että KUN lapsieni synttärit on viikolla että joku laittaa silloin viestiä tai soittaa onnitellakseen, kiva jos tekee niin mutten todellakaan moista odota!

Jännä että joku niin taas odottaa..

Meistä on moneen. Mutta että ihan loukkaantua tälläsestä? Ne synttärithän JOKATAPAUKSESSA ap ilmeisesti juhlii ja kummit tulee paikalle, niin ei tässä kun turhasta porata.

23

Vierailija
35/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjaa tekstiä!!

Vierailija
36/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis itse muistaa milloin kummilapsensa synttärit on, eikä siitä pitäis joutua lapsen vanhemman häntä erikseen muistuttaan! Mä en edes kehtais mennä muistutteleen, et muistathan laittaa edes tekstarin.. Lahjojen antaminen ei toki ole kummin velvollisuus, mutta vois sitä kuitenkin edes sen tekstarin laittaa tai soittaa päivänsankarille.

Vierailija
37/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tää oli kyllä paras, että kummeja pitää muistuttaa siitä, että muistavat kummilasta :-DDDD

Vierailija
38/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pyydettiin kummiksi ja sanottiin, että ei tarvitse tehdä sen eteen mitään. Kunhan alettaisiin siksi, että lapsi saataisiin kastettua. Kun kumminrooli ei ole nykyisin kovin suosittu juuri siksi kun vanhemmat on niin vaativia.

Yhden lapsen vanhemmat ovat sitten selän takana haukkuneet meitä kun ei tipu lahjoja, emmekä hoida heidän lastaan.

Vierailija
39/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä kummilasta pitää muistaa synttärinä, muullakin, kuin kortilla tai soittamalla... Varsinkin pientä lasta! Ei pikkuinen halua varmaan kuulla jeesuksesta ja kummius ei sitä mun mielestä n ykypäivänä ole! Huonot kummit, menkää itteenne, miks ootte alunperin suostuneet kummeiksi????

Vierailija
40/42 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pääsi nyt ripille. Kummallekaan en oo varmaan ikinä soittanut. Synttäreillä olen mennyt jos olen päässyt ja jos on kutsuttu. Ripille päässyt lapsi asuu kauempana ja hänelle olen laittanut rahaa tilille tai postikortin välissä. Kummilapsi on aina soittanut ja kiittänyt. Meillä se on mennyt niin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi