Mihin mä menisin pikkusiskon kanssa? Porukat juo ja tappelee :((
Oon kohta 16v. tyttö ja mulla on 6 kk vanha siskopuoli. Vauvan tulon jälkeen meidän perheen elämä on mennyt päin persettä. Okei kyl porukat joi jo ennen sitä ja isä hakkas joskus äitiä. Mut yleensä asiat oli kuitenki aika hyvin. Matkusteltiin paljon jne. Mut mä en kestä enää hetkeekään olla kotona. Isäpuoli huutaa ja uhkailee äiskää. muakin se on lyönyt viimeks viikonloppuna. Vauvalle se ei onneks oo tehny mitään, mut mua pelottaa vitusti. :(( Äiskä juo eikä hoida vauvaa. Se huutaa öisin mua antaan vauvalle maitoa. Mä sit lohdutan siskoo aika monesti yöllä. Syötän ja vaihdan vaipat. Päivällä kun tuun koulusta niin monesti äiskä on juonu ja nukkuu ja vauva on yksin. iskä on aina koko päivän töissä. Kannattaisko mun mennä siskon kanssa turvakotiin??? ottaako ne meitä sinne?Kouluterkalle en voi mennä, kun se asuu naapurissa eikä tiedä meidän perheen jutuista mitään.mä en voi enää olla täällä eikä sisko. mut itkettää kun pelkään et meidät otetaan huostaan ja joudutaan eri paikkoihin. Tiiättekö saako 15v. toivoo et pääsis samaan paikkaan kun sisko?Auttakaa oikeesti.
Kommentit (37)
Tai mene terveydenhoitajalle! Se on hänen työtään auttaa sinua, asuinpaikasta riippumatta. Tai kerro koulussa opettajalle, hän tietää, keneen ottaa yhteyttä.
Oikeasti, hae apua jo heti huomenna!!! Ellei sitten sukulaisista tai naapureista ole apua jo tänään.
Vanhempien juominen ei ole sinun syytä, myös he tarvitsevat apua. Ole rohkea ja pyydä apua! Halaus sinulle.
naapurissa asuminen ei muuta asiaa mitenkään. Pyydä rohkeasti apua!
niin turvakotiin vaan sinä ja vauva. Vauvalle voi varsinkin käydä vielä muuten huonosti.
tottakai teidät otetaan turvakotiin, ja tietysti voit toivoa pääsyä samaan paikkaan kuin sisko. Kyllä huostaanotto olisi varmasti sinullekin suuri helpotus tuossa tilanteessa.
Rohkeutta, lähtekää sinne turvakotiin tai soita sosiaalityöntekijälle tai poliisille tai kenelle tahansa nyt heti!
ai oikein monesti. Monestiko tälläistä on sitten tapahtunut ??? Kouluthan alkoivat vasta vähän aikaa sitten.
Vähän sekava toi stoori, ensin olet 16 v ja sitten 15 v toivoo ett pääsis samaan paikkaan....kuka 15 v ? kuka sisko ?
Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten turvakodit
Espoo (09) 591 5130
Helsinki (09) 477 7180
Iisalmi 050 371 4207, (017) 272 3284 (ei jatkuvaa päivystystä)
Imatra (05) 472 4909
Jyväskylä 010 4237 500
Kokkola (06) 831 9518
Lahti (03) 875 090
Oulu (08) 561 5500
Pori (02) 633 3850
Raahe (08) 221 202
Rovaniemi 020 741 4732
Tampere (03) 3143 4840
Turku (02) 513 4100
Vaasa (06) 312 9666
Vantaa (09) 839 20071
SPR:n nuorten turvatalot
Espoo (09) 8195 5360
Helsinki (09) 622 4322
Tampere (03) 211 0205
Turku (02) 253 9667 ja
Vantaa (09) 871 4043
Itsekin eli tuota elämää, tosin olin vasta 9-vuotias kun hoidin itku kurkussa vastasyntynyttä pikkusiskoani... Elämä on joskus aika rankkaa, ihan oikeasti. Hae ap apua!!!
hän auttaa teidät eteenpäin.
nyt heti!
ai oikein monesti. Monestiko tälläistä on sitten tapahtunut ??? Kouluthan alkoivat vasta vähän aikaa sitten. Vähän sekava toi stoori, ensin olet 16 v ja sitten 15 v toivoo ett pääsis samaan paikkaan....kuka 15 v ? kuka sisko ?
sieltä kyllä autetaan!
Olet kyllä tosi ihana ja vastuuntuntoinen isosisko, jos nyt äkkiä haet teille apua! Älä odota ainakaan huomista pidempään! Tsemppiä!
lukenut viestisi tarkemmin, niin olisi myös huomannut, että ap kirjoitti "kohta 16 vuotias"...
niillä on taipumus olla urpoja. Jos lähialueellasi on turvakoti, soita sinne. Sieltä kyllä neuvotaan mitä tehdä. Voit myös ottaa yhteyttä tk-päivystykseen, sitäkin kautta saat tarvittavan avun. Sinulle ja siskollesi etsitään hyvä ja turvallinen sijoituspaikka siksi aikaa, että kotitilanne rauhoittuu.
Provoltahan tämä kyllä haiskahtaa, mutta on näitä tapauksia oikeastikin pilvin pimein.
Munkaverit soitteli pentuina auttavaan puhelimeen samoja juttuja. Typerää, niin typerää tuollainen höpötys!
Heti heti heti!
Ja tule kertomaan meille jatkosta!
Jos siis et ole provo.
Taas jonkun mielikuvitus laukkaa ja jotkut ressukat ottaa tämän niin tosissaan.
Voe elämä, yritä keksiä vähän parempi.
Mites suu pannaan, jos tämä ei olekaan provo ja viikon päästä perhe on surullisessa lööpissä?
Hyvä vain, että joku kannustaa ja antaa ohjeita, sillä tarina voi yhtä hyvin olla tosi.
päiväkodit ovat auki klo 17 asti ainakin ma-pe
kannattaa varmaan soittaa turvakotiin. Kyllä ne sinne teijät ottaa ja osaavat sanoakin mitä pitäisi tehdä! Soita ihmeessä ja äkkiä!!!