Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabeteksesta tietävät, paljonko max. saa verensokeri nousta

Vierailija
19.08.2009 |

puoli tuntia puolikkaan banaanin syömisen jälkeen?

Mulla aina mitattu aamusokereita, ne OK, ehkä matalanpuoleiset (4.0, 3,8, 3,7). Kerran mitattu päivällä sokeri, se oli ehkä vähän turhan korkea (8.2 tavallisen lounaan, leivän ja kiisselin jälkeen sairaalassa). Mulla on liikaa painoa, joten verensokerit varmaan heittelevät jonkin verran.

Nyt olisi vaan mukava tietää teiltä jotka oikeasti tiedätte diabeteksesta, että minkälainen arvo on hälyyttävä. Tavalliset lääkärit kun eivät aina ota huomioon esim. sitä, että tosiaan söin todella korkeaenergeettisen ja hiilihydraattipitoisen välipalan ennen verikoetta (kun minä kana-aivo en muistanut, että tällä kertaa otetaan myös sokeri, siitä on yli puoli vuotta kun nämä verikokeet ohjelmoitu sairaalan tietsikalle...).

Kiitoksia jo etukäteen, jos joku jaksaisi vähän selostaa näitä sokeriarvoasioita.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi mitata 1,5-2 tuntia syömisen jälkeen. Sitä tulosta on parempi verrata. Joka tapauksessa, jos ja kun sinulle on mitattu yksittäinenkin korkeahko arvo, se tosiaan kertoo kohonneesta riskistäsi sairastua diabatekseen jossain vaiheessa. Tiedät varmaan itsekin että laihdutus ja liikunta ovat ainoat järkevät keinot sen ehkäisemiseksi. Mikäli haluat elää pitkään, on viisainta aloittaa terveellinen elämä tänään. Sinun kannattaa jo nyt noudattaa diabeetikon ruokavaliosuositusta ja liikkua vähintään puoli tuntia päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän