Seksi, virtsatientulehdus ja parisuhde, ahdistaa...
Meillä on miehen kanssa muuten mitä ihanin parisuhde, muuten kaikki sujuu, mutta seksin suhteen halut ei mene yksiin, syitä tuohon on monia. Välillä mies ymmärtää tämän ja välillä siitä on riitaa. Minä saan herkästi virtsatientulehduksen, se pysyy aisoissa kunhan seksiä ei ole joka päivä vaan 3-4kertaa viikossa ja tuonkin jälkeen täytyy muistaa juoda ja käydä pesulla. Mies kuitenkin haluaisi paljon enemmän seksiä, vähintään kerran päivässä ja ihanne varmaan olis aamuin illoin. Tiedän senkin, ettei kroppani muutenkaan kestäisi tuota määrää seksiä, vaikken virtsatientulehduksia saisikaan tosi herkästi.
Tämä vaan alkaa ahdistaa ajan myötä entistä enemmän tai nyt mies on taas moneen otteeseen valittanut, että haluaisi seksiä useammin ja tuo ahdistaa entisestään ja vielä vähemmän kiinnostaa seksi. En haluaisi suhdetta tähän lopettaa, siis kun ongelma on vain tuo, mutta tuntuu, ettei juuri vaihtoehtoja ole, sillä mies ei suostu lähtemään terapiaan tämän asian suhteen. Hänestä meidän seksielämä ei kuulu muille, muttei kuitenkaan kauhean usein kykene siitä puhumaan ilman, että aiheutuisi riitaa.
Kommentit (50)
Miten voi ajatella noin. Siis toki seksi on (iso) osa parisuhdetta, mutta kyllä jonkinlaista empatiaa pitäisi osata harjoittaa ja osata toimia toinen huomioon ottaen.
Ihan kuin osa miehistä olisi jäänyt lapsen tasolle, mulle kaikki nyt tässä ja heti, koska haluan...
laittaa nyt oma pillunsaaminen toisen terveyden edelle. kyllä sillä väkisinkin on joku riippuvuus asiasta.
Etsi faktaa virtsatietulehduksesta (oireet ja seuraukset) vaikka netistä ja pläjäytä ne hälle sähköpostiin.
On kyllä aikamoinen jos tuollainen ei mene jakeluun : /
seksiriippuvaisia teille on kumppaneina??? Meillä seksiä about kerran viikossa ja jos joskus jää väliin kiireidin yms väsymyksen takia niin ei tällaisesta asiasta kumpikaan painosta tai suutu!
tuolla tavoin mies tappaa sinun seksihalusi kokonaan.
ja paukautat narsistia lääkärintodistuksella päähän jos ei se muuten usko että et ole pantavassa kunnossa.
Onko teillä lapsia? Jos ei niin vaihda miestä. Raskaus, synnytys ja muut asiat vaatii seksitaukoja. Todella itsekäs mies jos ei ymmärrä sinun tilannetta.
teinitouhulta nuo miehesi vaatimukset
Saa olla aika itsekäs ukko kun ei tuota tajua. Minulla on ko. tauti vähän niin kuin kroonisena ja mies on nähnyt useasti miltä se tuntuu ja ollut mukana sairaalassa yöllä. Kenen edes tekee mieli panna sairasta ihmistä, tai sillä riskillä, että toinen sairastuu???
Yksi vaihtoehto on estolääkitys, sen saa lääkäriltä ja toimii minulla. Erityisen hyvä jos on seksiä tauon jälkeen. Minulle lääkäri sanoi, että seksielämän pitäisi olla säännöllistä.
ja ei, miehet eivät ole paskoja paskoja paskoja, vaan normaaleja ihmisiä, joilla on tunteet, ja jotka ymmärtävät puhetta.
Sinulla "paskoja, paskoja, paskoja" on siinä määrin ihmisvihaa, että suosittelen juttelua ammattilaisen kanssa.
lukenut. Olin vastaavasssa tilanteessa muutama vuosi sitten, nyt tuo mies on ex ja reilu puoli vuotta sitten löysin aivan ihanan miehen, joka on täysin ex-mieheni vastakohta.
Minun neuvoni (kuten monien muidenkin) on, että jätä tuo mies, hän ei ole sinun arvoisesi
- käy pissalla ENNEN ja jälkeen seksin (juo paljon vettä)
- peseytykää ennen seksiä, vehkeet ja kädet huolellisesti
- jos mies haluaa suuseksiä (antaa) vaadi käyttämään aukileikattua kondomia suojana
- kokeilkaa kondomin käyttöä
- käytä aina liukuvoidetta (hankaus jää pois)
- harrasta harvoin doggie tyyliin eli takaapäin
Onko seksi miehellesi sama kuin yhdyntä? Eikö hänelle kävisi muut leikit, esim yhteinen masturbointi (sinä voin näytellä vaan, jos et halua - miehet tykkää katsella), suihinotto, eroottinen tanssi tai joku muu leikki ilman yhdyntää?
Toisaalta myös liian harvoin harrastettu seksi voi olla syynä. Mitä enemmän seksiä harrastaa, sitä enemmän tekee mieli ja paikat tottuu seksiin. Huomaan tämän itsessäni aina tauon jälkeen, vaikka en pissavaivoista kärsikään. Mulla on ongelmana hyvin herkkä iho ja alapää on ollut aikoinaan hellänä pitkien yhdyntöjen seurauksena (joista kyllä itsekin nautin) niin että pissaaminen seksin jälkeen sattui yms. Liukuvoide on kyllä taivaan lahja, se suojaa ihoa ja tekee hommasta helppoa.
Jos mies ei suostu kompromisseihin eikä tajua sinun sairauksiasi, niin ei sen kanssa kannata lasta tehdä. Vaihda parempaan.
harrastaa seksiä. meillä ainakin yhdyntä on hyvin pieni osa seksielämää. suuseksi on lähes joka päiväistä, yhdyntää hyvin harvoin. mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on panna??? suuseksi on paljon kivampaa!
Mielestäni ap ei paheksunut miehen tarvetta seksiin vaan sitä, ettei tämä ymmärrä, että kipeänä ap ei halua/pysty. Ja minusta tuo 3-4kertaa viikossa on kyllä tarpeeksi, ainakin minun miehelle riittää. Olen myös taipuvainen saamaan virtsatientulehduksen ja mieheni ei ole koskaan tuolloin tai muutenkaan jos olen kipeä niin olettanut tai halunnut seksiä. Ja jos on virtsatientulehdus niin ei se suuseksikään niin kivalta tunnu, siis vaikkei itelleni tehtäisi, mutten kyllä jaksais miestä sillon miellyttää ottamalla suihin.
ja paukautat narsistia lääkärintodistuksella päähän jos ei se muuten usko että et ole pantavassa kunnossa.
Urologit hoitaa näitä pissavaivaisia potilaita.
Kyllähän siihen kirurgin koulutus tosiaan tarvitaan että voidaan virtsatientulehdus hoitaa :)
Yleislääkärillä hoituu vti-asiat, toki myös gynekologi ottaa paljonkin kantaa myös naisten virtsaamispuolen asioihin, joten ei ole tosiaan väärin hoidattaa asiaa gynellä. Ohjaavat kyllä urologille, jos epäillään, että on rakennevikaa tai muuta erikoisempaa kroonisen vti:n taustalla.
Ap:lle suosittelen minäkin estolääkitystä. Ja miehen kouluttamista.
mutta ne aiheuttavat minulle hiivatulehduksen ja tämä sit taas virtsatietulehduksen, ei kiitos tuota kierrettä enää. Ja antibiootteja ei ole muutenkaan hyväksi syödä koko ajan.
Kuten jo aiemmassa olen kirjoittanut niin minun virtstietulehdukset pysyy poissa kunhan muistan juoda tarpeeksi, käyttää karpalo/puolukkamehua säännöllisesti ja seksin jälkeen tietyt toimenpiteet aina. Jos noista jostain lipsuu on virtsatientulehdus taattu, samoin jos seksiä on useammin kun 3-4kertaa viikossa.
Tämä ongelma ei enää kuitenkaan miua kosketa. Miehen kanssa keskusteltuani ja kun hän ei edelleenkään suostunut ymmärtämään niin lähdimme eri teille. Mies muutti äidilleen, koska tämä meidän asunto enemmän minun, sillä olen maksanut tästä enemmän kun sain perintöä.
ap
onneksi ei eletä vikttoriaanisella ajalla!
Näissä ketjuissahan kyse on siitä, että jotkut miehet näyttävät ajattelevan, että naisen täytyy olla 'käytettävissä' tasan aina kun he haluavat. Ei kenenkään tarvitse olla toisen käytettävissä, samat ihmisoikeudet ne on naisilla kuin miehilläkin.
Ap:n mies on liioittelua, mutta tämä "minulla on itsemääräämisoikeus" sen sijasta, että "me olemme perhe ja tahdomme toisillemme hyvää" johtaa avioeroon, usko vain.
ennen jokaista yhdyntää pesut molempien alapäihin ja myös sen jälkeen.
On myös mahdollista että nussii muita ja kuljettaa pöpöjä kotiin ja saat tulehduksen.
suhteesta. Mutta kesti aivan liian kauan tajuta, ettei mies ole arvoiseni ja että seksin määrä ei ole se tärkein. Minulle ei virtsiksiä tule seksin jälkeen, mutta yksinkertaisesti kroppani ei kestä liian tiheään harrastettua seksiä. Tuon miehen kanssa olin 7v, sitten lähdin. Tajusin, etten voisi tämän miehen kanssa perhettä perustaa. Nyt uuden mieheni kanssa ollaan oltu 20v yhessä ja meillä on 10 ihanaa lasta ja elämä kaikin puolin onnellista. Mies ei ole koskaan pakottanut seksiin, vaikka tiedän, että alkuun ainakin olisi halunnut useammin. Nyt lasten myötä seksiä on yhä minusta usein 2-5kertaa viikossa. Lasten ollessa pieniä oli vähemmän ja esikosta repesin niin pahasti, että seksiä ei ollut ekaan 6kk ollenkaan.
Tiedän ap, että päätös ei ole helppo, mutta lähde nyt kun vielä olet nuori eikä teillä ole lapsia. Maailmassa on miehiä, jotka osaavat arvostaa naista.