Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusteleeko joku lapsettomuushoidon

Vierailija
18.08.2009 |

huonoksi luonnonvalinnan takia vieläkin?

Mites perustelet lapsesi sairastuttua vakavasti? ettei hänellä ole oikeutta elää? Ja hoidot tähän luonnonvalinnan estämistä?

Paljon täälläkin olen kuullut kritiikkiä asiaan muttei kukaan ole perustellut tätä.. Ja kukaan ei sitten ole todennut sairauden parantamista luonnottomaksi vääryydeksi..hmmm.. Taitaa tulla mielipiteitä vähän ajattelemattomuudesta.

Ja se empatiakyvyn puuttuminen:(...huh...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sairaus tms..., mutta itse en siis missään tapauksessa vastusta lapsettomuuden hoitoa. Sitä paitsi, onhan se usein taustalla olevan sairauden hoitoa.

Muuten olen sitä mieltä, että moni kärsii lapsettomuudesta vain sen takia, että ehdoin tahdoin itsekkäistä syistä jätetään lapsenteko liian myöhään. Siksi katson, että ikäraja (38) on julkiselle puolelle kohdallaan. Toisekseen tiedän kaksi lapsettomuudesta kärsivää, jotka ovat sairaalloisen ylipainoisia. Mankuvat hoitoja, mutta eivät nyt viimeisen viiden vuoden aikana ole laihtunee grammaakaan. Se kyllä ihmetyttää.

Vierailija
2/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itsekin hoidoissa kävin monta vuotta. kaikista valopäistä ei tarvitse välittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin AV:lla törmääkään.

Ja onko ikäraja tosiaan 43? Oliko se joku aika sitten 38?

Vierailija
4/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoindeksi 20.. joten eipä se siitäkään.

Noh..onneksi aloitimme nuorempina niin on edes pieni prosenttinosto onnistumiselle..Joskaan sekään ei varmasti ole monilla ainoa tekijä se korkeampi ikä.. Ehkä hidastuttava tekijä isolla osalla.

ap

Vierailija
5/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin joku 38 ja vanhemmillekkin tehdään mutta kela ei sitä korvaa tms.. En tiennytkään että painorajakin on?

Vierailija
6/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoitolaki ei tunne mitään ikärajoja, joten klinikat saavat itse määritellä ne.

Vierailija
7/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ne tekee vissiin just mihin asti vaan mutta joku kela juttu siinä tosiaan oli.

ap

Vierailija
8/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan järkyttynyt kun anoppini tokaisi jossain keskustelun lomassa olevansa juuri tätä mieltä. Siis että lapsettomuus ei ole sairaus ja pitäisi tyytyä siihen mitä luonto on antanut ym. ja hän on fiksu ja empaattinen noin kuusikymppinen nainen! Mä olin ihan ällikällä lyöty, että ei voi olla totta. Itsekin sairastan pcota ja hyvinkin voi olla, että tulevaisuudessa en raskaudu muuten kuin lääketieteen avulla. Miksi ihmeessä pco:ni hoito olisi sen epäluonnolisempaa kuin vaikka syöpäpotilaan hoito tai lentokoneella lentäminen? Anoppi kai tarkoitti, että pitää olla onnellinen niistä asioista, joita on eikä haikailla saavuttamattomien asioiden perään... mutta kyllä loukkaannuin vaikka hän ei taudistani tiedä ja voi hyvin olla, että en mitään hoitoja tarvitse. Kahdesti olen onnistunut ihan luomuna.

Vierailija
9/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanutkaan että se olisi sairaus (välttämättä) vaan nimenomaan sitä että luonnonvalinnalla perustellaan siihenhän kuuluu niin sairaudet kuin luonnolliset kuolemat ja vaikka ihmisen käyttäytyminen:D jne.

Lähinnä inhottaa kylmät ihmiset jotka katsovat ettei lapsettomuudessa olisi mitään surettavaa. Se kun on rankka matka.

Vierailija
10/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että joiltain tuo on silkkaa ajattelemattomuutta ettei se aina ole päässä vikaa;). Eihän kukaan edes normaalin älykkyystason omaava voi hetken mietittyään olla tuota mieltä jos miettii juuri noita vastaavia hoitojuttuja..

ap

Vierailija
11/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku idiootti luontoilee vielä niin ole hyvä ja muuta metsään sitten ja elä siellä luontosi juuri niinkuin on tarkoitettu:D:D:D

Vierailija
12/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisen on vain välillä tyydyttävä siihen, mitä saa, eikä väkisin vaadittava kaikkea mahdotontakin.

Ja tiedän kyllä, että lapsettomuus on rankka matka ja suuri suru, mutta niitä nyt vain kuuluu ihmiselämään ja niiden kanssa on monien muidenkin elettävä. Miksei sitten teidän, kun vielä ottaa huomioon, että lisälasten tuottamisesta tähän maailmaan on kokonaisuudelle pelkkää haittaa? Teille sattui tuo suru, mulle eräs toinen. Miksi teitä pitää paapoa ja teidän suru pitää saada pois - munkin rahoillani. Miksette te voi kantaa omaa osuuttanne maailmassa olevien lasten hoitamisesta ja rakastamisesta? Miksi on pakko väkisin yrittää tuhota muiltakin se vähä tulevaisuus mikä tässä jäljellä on?

Vierailija
13/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten niin mahdotonta? Miksi ei yrittää kun se on MAHDOLLISTA! Sunkin rahoilla? Olet yksi näistä ihanista tunnekuolleista ääliöistä ja sulla on vielä lapsia! Ei herranen aika! voi raukkoja.. Sunkin rahoilla? Ihan samalla tavalla minäkin maksan verioja sun ja lastesi maailmaan. Hoitokustannuksiin ja vaikka kaupunkinne kunnossapitoon..

äly hoi sisko kulta..

Vierailija
14/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisen on vain välillä tyydyttävä siihen, mitä saa, eikä väkisin vaadittava kaikkea mahdotontakin. Ja tiedän kyllä, että lapsettomuus on rankka matka ja suuri suru, mutta niitä nyt vain kuuluu ihmiselämään ja niiden kanssa on monien muidenkin elettävä. Miksei sitten teidän, kun vielä ottaa huomioon, että lisälasten tuottamisesta tähän maailmaan on kokonaisuudelle pelkkää haittaa? Teille sattui tuo suru, mulle eräs toinen. Miksi teitä pitää paapoa ja teidän suru pitää saada pois - munkin rahoillani. Miksette te voi kantaa omaa osuuttanne maailmassa olevien lasten hoitamisesta ja rakastamisesta? Miksi on pakko väkisin yrittää tuhota muiltakin se vähä tulevaisuus mikä tässä jäljellä on?

elämässä, mutta silti en sen takia toivo muille pahaa vaan päin vastoin hyvää! Eipä tulisi omien surujen takia mieleen estää ihmisiä saamasta lapsia.

Vierailija
15/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko väkisin yrittää tuhota muiltakin se vähä tulevaisuus mikä tässä jäljellä on?

Miksi niitä lapsia tekisi nekään jotka niitä voivat luomusti saada?

Miksi sen pitäisi olla vaan lapsettoman tehtävä olla yrittämättä saada lapsia?

Ja moni varmasti adoptoisi, mutta se ei ole kovinkaan helppo, yksinkertainen, tai halpa prosessi, eikä kaikilla ole siihen mahdollisuutta myöskään.

Ja KELA tosiaan korvaa parien hedelmöityshoitoja 43-v asti. Yleensä 3 IVF hoitoa julkisella, ja osan hoidoista yksityisellä.

Mun mielestä on niin idioottimaista, että ihmiset sanoo ettei musta ole tarkoitettu äitiä koska olen hoidoissa. Sanottaisiinko saman lailla äidille joka menettää lapsensa vaikka onnettomuudessa?

Minä olin 27 kun aloimme toivomaan lasta, en ole ylipainoinen, en polta, käytä päihteitä, mutta minulla on endometrioosi joka on estänyt tähän asti raskauden hoidoista huolimatta. Vielä on toivoa.

Vierailija
16/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä.. Juuri tuollaiset kuin 15 tarvitsevat läksytyksen.. Ja juuri tuollaiset yleensä vielä saavat ne muksut helpolla.. Siinähän oppisi kovassa koulussa empatiakyvynkin samassa. Pystyykö tuollaiset enää oppimaan mitään..

Vierailija
17/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsetko sä sittenkin, kun se un vaivalla aikaansaamasi lapsi onkin jotenkin vammainen, että sori, en mä tällaista tehtävää halua, ei tämä ole mun tehtäväni? Tai jos itse sairastut, toteat vaan että en mä tällaista tehtävää mailmaan halunnut, en sairasta? Tai jos sun äiti kuolee, työpaikka menee alta, mies halvaantuu, tulee sota, tulipalo, maanjäristys, sikainfluenssa joku muu niistä miljoonista ikävistä asioista, jotka ihmisille vaan sattuu niin säkö vaan toteat, että "ei mun tarvi tällaista kohtaloa valita" ja se on siinä?

Ja ei, ei niitä lapsia tosiaan muuten tee kaikki nekään, jotka luomusti saisivat, eivätkä edes kaikki jotka haluaisivat. Minäkään en tee, vaikka haluaisin, sillä lapsilla olisi liian suuri vaara sairastua ja terveetkin joutuisivat kärsimään sairaasta sisaruksesta.

Vierailija
18/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluavat vastustaa hedelmöityshoitoja lesbopareille, ja ovat huomanneet pääsevänsä helpoimmalla perustelemalla, ettei kenenkään, joka ei lapsia luonnollisesti saa, kuulu niitä saada.

Musta hirveän epäempaattista ja lisäksi aika typerää ja ylimielistä.

Vierailija
19/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsetko sä sittenkin, kun se un vaivalla aikaansaamasi lapsi onkin jotenkin vammainen, että sori, en mä tällaista tehtävää halua, ei tämä ole mun tehtäväni? Tai jos itse sairastut, toteat vaan että en mä tällaista tehtävää mailmaan halunnut, en sairasta? Tai jos sun äiti kuolee, työpaikka menee alta, mies halvaantuu, tulee sota, tulipalo, maanjäristys, sikainfluenssa joku muu niistä miljoonista ikävistä asioista, jotka ihmisille vaan sattuu niin säkö vaan toteat, että "ei mun tarvi tällaista kohtaloa valita" ja se on siinä? Ja ei, ei niitä lapsia tosiaan muuten tee kaikki nekään, jotka luomusti saisivat, eivätkä edes kaikki jotka haluaisivat. Minäkään en tee, vaikka haluaisin, sillä lapsilla olisi liian suuri vaara sairastua ja terveetkin joutuisivat kärsimään sairaasta sisaruksesta.

Ja ihan hyvä ettet tee lapsia, tollasen katkeran ihmisen lapsi ei olisi takuulla kiva olla.

Vierailija
20/37 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita! Sehän niissä hoidoissa on kyse. Annetaan vielä mahdollisuus, joka sekään ei aina toimi. Yritetäänhän sairaita ihmisiäkin hoitaa heille siis annetaan vielä MAHDOLLISUUS. Ymmärrätkös? Onko vaikeaa?