Ero edessä erilaisten seksitarpeiden takia?
Kurjaa mutta ei ylllättävää..... Meillä mies on aina ollut halukkaampi osapuoli; mikään määrä seksiä ei ole riittävästi tai ei ainakaan se määrä, mihin minä olen halukas tai suostuvainen..... Nyt sitten mies mököttää toista viikkoa putkeen ( työmatkan, oman sairastamisen ja lapsen sairastamisen takia on ollut toista viikkoa tosi hiljaista petipuuhissa) ja eilen sai itsestään ulos että hänellä on on kriisi kun on tajunnut ettei seksielämä ikinä tule olemaan tyydyttävää ja tilanne menee aina vain huonommaksi. Mitä siihen voi sanoa? Kun ei seksi kiinnosta, niin ei kiinnosta.
Väsymys on yksi osatekijä; itselläni on vaativa työ, jossa ei ikinä tee tarpeeksi + omasta mielestäni vastaan liian suurelta osin kaikesta kotihommasta. Mies kyllä remontoi harrastuksekseen mutta kaikki kaupassakäynti, ruoanlaitto, pyykkihuolto, siivous ja muut juoksevat asiat ovat minun hoidossani. Mies on lapsille loistava ja osallistuva isä, mutta kotihommien suhteen sekä laiska että meillä ei kriteerit esim. vaadittavan siivoustason osalta mene ollenkaan yhteen. Iltaisin olen yleensä niin rättiväsynyt ja univelkainen ettei seksi tosiaankaan innosta.
Mitä olisi ratkaisuksi?
Erota -iso asuntolaina eikä nyt kannata myydä taloa-
käskeä mies ostoseksiin -kävisi minulle muuten jos ei olisi tautiriskiä-
Antaa vapaus ulkopuoliseen (seksi)suhteeseen -ei tunnu kivalta ajatukselta -
levittää haaroja päivittäin -ei tunnu sekään kivalta kun ei kerta kaikkian huvita-
käskeä mies harrastamaan sooloseksiä - ei ilmeisesti riitä hänelle-
Inhottava umpikuja :(
Kommentit (323)
Meillä vaimo ei halua seksiä kuin 1-2 kertaa kuukaudessa. Itse haluaisin joka päivä mutta 2 kertaa viikossakin riittäisi. Nyt kysymys?
Tähän mennessä oon tehnyt päivittäin asioita mitä en itse haluaisi, mutta olen tehnyt koska vaimo on halunnut.
Voinko tästä eteenpäin sanoa joka kerta kun en oikeasti halua tehdä jotain, että en tee koska en halua. En halua lähteä nyt kanssasi kauppaan, en halua lähteä kanssasi kyläilemään, en halua tehdä sitä enkä tätä.
Mihinkähän tämä johtaa kun kumpikaan ei tee mitä toinen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo ei halua seksiä kuin 1-2 kertaa kuukaudessa. Itse haluaisin joka päivä mutta 2 kertaa viikossakin riittäisi. Nyt kysymys?
Tähän mennessä oon tehnyt päivittäin asioita mitä en itse haluaisi, mutta olen tehnyt koska vaimo on halunnut.
Voinko tästä eteenpäin sanoa joka kerta kun en oikeasti halua tehdä jotain, että en tee koska en halua. En halua lähteä nyt kanssasi kauppaan, en halua lähteä kanssasi kyläilemään, en halua tehdä sitä enkä tätä.
Tietysti voit sanoa, mikset ole jo sanonut? Ei tuo 2 kertaa /kk pitkässä suhteessa edes ole kauhean vähän. Itse en ole nyt saanut kuuteen viikkoon. Viime keväänä oli 8 vk tauko. Miestä ei vain haluta ja suhde on isoissa ongelmissa ollut ja on mm tästä syystä. Itse tarvitsisin vähintään kerran viikossa jo itsetuntoni takia. N38
Vierailija kirjoitti:
ehdottomasti ennen eroa. Jos itse ette kykene kahdestaan puhumaan asioita halki ja tulemaan molemmat vastaan vaatimuksissanne kotia ja puolisoa kohtaan, niin sitten menette keskustelemaan ulkopuolisen kanssa. Älkää hyvät ihmiset SEKSIN takia erotko!!!
Mielestäni seksi on yksi parhaimpia syitä erota. Elin itse seksittömässä liitossa. Mies ei koskenut ei sitten millään. Seksuaalinen itsetuntoni on edelleen lamassa, vaikka erosta on jo vuosi. Seksi on parisuhteen liima ja jos sitä liimaa ei ole, jää jäljelle pelkkä ystävyys. Haluatko oikeasti asua ystävän kanssa? Kuivat kaudet kuuluvat asiaan ettei heti tarvitse pistää lusikoita jakoon. Jos mies ei osallistu kotitöihin, maksakoot hän siitä, että joku hoitaa ne hänen puolestaan. Näin voisi vaimoakin ruveta kiinnostamaan. Äläkä sano, ettei ole rahaa moiseen - kummasti ihmisiltä löytyy rahaa siihen mitä arvostaa. Ja jos olet sitä mieltä, ettei ole taloudellisesti järkevää erota, niin aseta sitten raha onnellisuuden edelle. Elämässä täytyy tehdä valintoja.
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ehdottomasti ennen eroa. Jos itse ette kykene kahdestaan puhumaan asioita halki ja tulemaan molemmat vastaan vaatimuksissanne kotia ja puolisoa kohtaan, niin sitten menette keskustelemaan ulkopuolisen kanssa. Älkää hyvät ihmiset SEKSIN takia erotko!!!
Mielestäni seksi on yksi parhaimpia syitä erota. Elin itse seksittömässä liitossa. Mies ei koskenut ei sitten millään. Seksuaalinen itsetuntoni on edelleen lamassa, vaikka erosta on jo vuosi. Seksi on parisuhteen liima ja jos sitä liimaa ei ole, jää jäljelle pelkkä ystävyys. Haluatko oikeasti asua ystävän kanssa? Kuivat kaudet kuuluvat asiaan ettei heti tarvitse pistää lusikoita jakoon. Jos mies ei osallistu kotitöihin, maksakoot hän siitä, että joku hoitaa ne hänen puolestaan. Näin voisi vaimoakin ruveta kiinnostamaan. Äläkä sano, ettei ole rahaa moiseen - kummasti ihmisiltä löytyy rahaa siihen mitä arvostaa. Ja jos olet sitä mieltä, ettei ole taloudellisesti järkevää erota, niin aseta sitten raha onnellisuuden edelle. Elämässä täytyy tehdä valintoja.
Kuinka pitkät kuivat kaudet kuuuvat asiaan? N38
Vierailija kirjoitti:
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu tietenkin pariskunnasta ja tilanteesta. Jos syynä on sairaus, on syytä kestää vähän pidempään. Joskus joku terapeutti kertoi omasta näkemyksestään, että jos puoleen vuoteen ei tapahdu sängyssä mitään, on se jo melkein lupa toiselle käydä vieraissa. Tämä siis hänen näkemyksensä.
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu tietenkin pariskunnasta ja tilanteesta. Jos syynä on sairaus, on syytä kestää vähän pidempään. Joskus joku terapeutti kertoi omasta näkemyksestään, että jos puoleen vuoteen ei tapahdu sängyssä mitään, on se jo melkein lupa toiselle käydä vieraissa. Tämä siis hänen näkemyksensä.
Käydä vieraissa, muttei ottaa eroa? Itse ainakin haluaisin säännöllisen seksielämän enkä mitään kertapanoa vieraissa tai omankaan kanssa. Olipa terapeutilla onneton asenne ongelmaan kun toinen ei halua seksiä parisuhteessa! N38
Vierailija kirjoitti:
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydä vieraissa, muttei ottaa eroa? Itse ainakin haluaisin säännöllisen seksielämän enkä mitään kertapanoa vieraissa tai omankaan kanssa. Olipa terapeutilla onneton asenne ongelmaan kun toinen ei halua seksiä parisuhteessa! N38
Toisaalta ajatellen, ehkä olisi ollut aika radikaali veto terapeutilta sanoa, että ota heti ero, jos et saa seksiä puoleen vuoteen. Miksi kaataa suhde heti? Eikö kannattaisi ensin "kokeilla pettämistä" ennenkuin lähtee ovet paukkuen kävelemään? Väitän, että sivusuhteiden avulla ihmiset jatkavat liitoissaan pitempään kuin ilman niitä. Ja sitten voi taas myöhemmin alkaa onni kukoistaa oman kumppanin kanssa. Älkää moralisoijat vetäkö hernettä nenään tästä turhaan! :) Ja N38 mieti mikset kestä muutamaa viikkoa ilman seksiä. Itse en ymmärrä tuollaista yliseksuaalisuutta.
Miksei sitten olla alusta asti avoimissa suhteissa, jos pettäminen on Ok ja parempi kuin ero? N38
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitten olla alusta asti avoimissa suhteissa, jos pettäminen on Ok ja parempi kuin ero? N38
Ole jos haluat - älä täältä siihen lupaa kysy.
Kyllä 2 kertaa kuukaudessa on vähän. Riittääkö kumppanille jos otan hänet huomioon 2 kertaa kuukaudessa? Muuten en tee mitään mitä hän haluaa mutta minä en. Onko se riittävästi? Meillä turha sanoa et tekisit enemmän kotitöitä. Niistä minä teen 90÷. Ei mitään apua!
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin tähän lisää vastauksia. Itse olen ajatellut samoin. Miksi seksi on se asia josta saa kieltäytyä "koska ei vaan huvita", mutta muista asioista ei.
Yhteinen seksi on kuitenkin omassa arvomaailmassa tuhat kertaa tärkeämpää kuin yhteinen kyläily.
Multa ei pihtareille ymmärrystä heru. Ei naisille, eikä miehille. Se on selvää, että ihan aina ei onnistu, mutta pistää vihaksi nämä, jotka eivät ajattele kuin itseään. Turha purkua, jos teitä petetään. Ihan itse aiheutettua.
eronnut 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 pistettä ja papukaijamerkki.
Ne naiset, jotka eivät seksiä kaipaa, kertokoot sen reilusti miehelleen. Mies sitten tehkööt valintansa, mitä itse tahtoo. Toki tämä pätee myös toisinpäin. On vaan niin väärin, että toisilleen sopimattomat ihmiset elävät keskenään. Minä en ainakaan ala elämään missään kaveruussuhteessa. Kavereita on jo tarpeeksi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on nalkuttava mies. Valittaa ihan joka asiasta, aina teen asiat jotenkin väärin. Eipä tee mieli olla kovin lähellä tuota kotihitleriä.
Eihän kukaan huvikseen nalkuta. Kannattaisi varmaan kuunnella mitä miehellä on huolena eikä vain jatkaa sinnepäin linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko seksi oikeasti olla tärkeämpää kuin se että on oma perhe ja puoliso jonka kanssa jakaa elämän hyvät ja huonot puolet? Ei meilläkään aina mene halut yksiin mutta ei siltä tulisi mieleenkään ruveta miettimään mitään muita vaihtoehtoja. On oltava TODELLA tylsä elämä jos ainut asia jolla saa pidettyä itsensä reilassa on seksi. Elämänkatsomus on mielestäni pahasti pielessä jos ei pysty muuta ajattelemaan kuin toisen pylsimistä...huh huh!
Katsos kun joillekin se seksi on niitä elämän hyviä puolia. Meillä jaetaan elämän hyvät ja huonot puolet. Yksi hyvistä puolista mikä jaetaan on seksi. Ja se on meille iso asia. Ei se ole kuin ehkä 5% suhteesta, kun sitä on, ja se toimii. Mutta jos ei toimisi, olisi se 90% suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko seksi oikeasti olla tärkeämpää kuin se että on oma perhe ja puoliso jonka kanssa jakaa elämän hyvät ja huonot puolet? Ei meilläkään aina mene halut yksiin mutta ei siltä tulisi mieleenkään ruveta miettimään mitään muita vaihtoehtoja. On oltava TODELLA tylsä elämä jos ainut asia jolla saa pidettyä itsensä reilassa on seksi. Elämänkatsomus on mielestäni pahasti pielessä jos ei pysty muuta ajattelemaan kuin toisen pylsimistä...huh huh!
Katsos kun joillekin se seksi on niitä elämän hyviä puolia. Meillä jaetaan elämän hyvät ja huonot puolet. Yksi hyvistä puolista mikä jaetaan on seksi. Ja se on meille iso asia. Ei se ole kuin ehkä 5% suhteesta, kun sitä on, ja se toimii. Mutta jos ei toimisi, olisi se 90% suhteesta.
Tämä asia olisi kaikkien parisuhteessa olevien syytä ymmärtää... itsetuntemus sitten auttaa ymmärtämään millainen on itse, miten paljon seksiä haluaa suhteessa ollessaan.
Mutta olisi syytä tajuta miten iso asia seksi on silloin kun sitä ei ole. Ja mitä se aiheuttaa sille tärkeimmälle ihmissuhteelleen, ja miten paljon sitten pystyy olemaan empaattinen ja kuuntelemaan jos omat tarpeet on erilaiset.
halventaminen, kuulisin niitä mielelläni. Ehkä pääsisit pikkukeisariksi. :D