Ero edessä erilaisten seksitarpeiden takia?
Kurjaa mutta ei ylllättävää..... Meillä mies on aina ollut halukkaampi osapuoli; mikään määrä seksiä ei ole riittävästi tai ei ainakaan se määrä, mihin minä olen halukas tai suostuvainen..... Nyt sitten mies mököttää toista viikkoa putkeen ( työmatkan, oman sairastamisen ja lapsen sairastamisen takia on ollut toista viikkoa tosi hiljaista petipuuhissa) ja eilen sai itsestään ulos että hänellä on on kriisi kun on tajunnut ettei seksielämä ikinä tule olemaan tyydyttävää ja tilanne menee aina vain huonommaksi. Mitä siihen voi sanoa? Kun ei seksi kiinnosta, niin ei kiinnosta.
Väsymys on yksi osatekijä; itselläni on vaativa työ, jossa ei ikinä tee tarpeeksi + omasta mielestäni vastaan liian suurelta osin kaikesta kotihommasta. Mies kyllä remontoi harrastuksekseen mutta kaikki kaupassakäynti, ruoanlaitto, pyykkihuolto, siivous ja muut juoksevat asiat ovat minun hoidossani. Mies on lapsille loistava ja osallistuva isä, mutta kotihommien suhteen sekä laiska että meillä ei kriteerit esim. vaadittavan siivoustason osalta mene ollenkaan yhteen. Iltaisin olen yleensä niin rättiväsynyt ja univelkainen ettei seksi tosiaankaan innosta.
Mitä olisi ratkaisuksi?
Erota -iso asuntolaina eikä nyt kannata myydä taloa-
käskeä mies ostoseksiin -kävisi minulle muuten jos ei olisi tautiriskiä-
Antaa vapaus ulkopuoliseen (seksi)suhteeseen -ei tunnu kivalta ajatukselta -
levittää haaroja päivittäin -ei tunnu sekään kivalta kun ei kerta kaikkian huvita-
käskeä mies harrastamaan sooloseksiä - ei ilmeisesti riitä hänelle-
Inhottava umpikuja :(
Kommentit (323)
en ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka kärsivät mankuvista miehistä. Meillä ollaan seksiä, kun molemmat tahtovat. Molemmat voivat myös itse hoidella itsensä, jos toinen ei tahdo. Tämä kaikki hoituu hienovaraisesti eikä kumpikaan koe painostusta. Kyllä jo seurusteluaikana käy ilmi, jos seksihalut eivät lainkaan kohtaa. Seksiaddikti on asia erikseen. Hänen on syytä hakeutua hoitoon. Meillä parisuhdeongelmat, raskaudet, synnytyksistä paranemiset jne. ovat välillä tilapäisesti hiljentäneet seksielämää. Kuitenkin tilapäisten elämäntilanteiden läpi elettyä seksielämäkin palautuu pian siihen tavalliseen (n. 2-4 kertaa viikko/ riippuen molempien haluista). Seksin on oltava molemmille mukavaa ja tyydyttävää. "Antaminen" syö omat seksihalut ja ei toisen käyttäminen vain omien tarpeiden tyydyttämiseenkään ole nautinnollista. Seksi on kahden ihmisen keskinäinen toiminta. Jos haluaa vain tyydytystä siihen riittää mainiosti omat kädet.
Siis se jota panettaa silloin kun toinen ei jaksa tai pysty (meillä vaikuttaa esim. sairastamiset, myös miehen!, raskaus jne.) hoidelkoon itse itsensä vaikka joka ilta, turha toista on painostaa tai syyllistää. Kausittain tulee sellaisia jaksoja, ettei oikein irtoa, mutta sitten taas palataan normaaliin.
Eiköhän tuokin ollut ihan esimerkki? Itsekin istun tässä koneella vielä töissä(!) tähän aikaan (kohta 22 klo). Yleensä hommaa on tosi paljon juuri kun lapset ovat menneet nukkumaan, kotitöitäkin. Eipä tässä mikään seksi kyllä siinnä tällä hetkellä mielessä. Onneksi mulla ei sentään ole tuollaista vonkaavaa miestä, mun mielestä se on jo addiktiota!! Vai onko ap:n mies joku 20-v köriläs?
Eiköhän se ole ihan vaan just sitä että ap:kin tuntisi että mies välittäisi hänestä jos mies kantaisi kortensa kekoon mitä tulee kotitöihin? Siis ihan periaatteestahan on kyse! Itse en ainakaan voisi rakastaa miestä joka ei välittäisi musta sen vertaa ettei voisi edes tehdä omaa osuuttaan?
Nainenhan kaipaa myös romantiikkaa eikä mitään suoria ehdotteluja (yleensä). Kyllä mua ainakin lämmittäisi jos tulisin töistä kotiin puhtaseen kotiin, mies vaikka vastassa ja valmis ruoka pöydässä:).
Luultavasti suhteessa on jotain vikaa jos ei seksiä halua edes normaalin verran. Mutta mielestäni se, että vaatii kerrankin päivässä, ON liikaa! Ainakin lapsiperheessä...
näin ehdotti nykyisen mieheni ex ukolle heidän ollessa yhdessä ja seksiä ehkä 2krt vuodessa kotona. Molemmat tajusi että oli ongelma vaikka mies aina on hokenut mullekin ettei seksi ole tärkeintä parisuhteessa. Kyllähän tuo silti kävi suhteen aikana maksullisissa ne tarpeensa joskus tyydyttämässä. kuulemma pelkkä oma tyydyttäminen otti liian kovasti luonnolle kun kyllä täytyy saada muutenkin.
En kyllä itsekään tuollaista suhdetta jaksaisi. Meillä nyt homma toimii, jos toista haluttaa, yleensä tyydytyksen saa vaikka toista ei haluttaisikaan. Yhdyntää kuitenkin ainoastaan silloin kun molemmat sitä tahtovat.
Eli jos sinua ei kiinnosta, miehelle lupa käydä vieraissa. Simple as that.
Aika karua luettavaa että jotkut elävät tommosissa parisuhteissa.
Ehken riittävästi ymmärrä... Olenhan YH. Mutta kotityöt ei tekemällä lopu, niitä tekemällä voi kyllä polttaa itsensä loppuun hyvinkin äkkiä. Meillä liikutaan ja ulkoillaan paljon iltaisin, siivotaan päivittäin ja klo 20 jälkeen korkeintaan tiskataan ja laitetaan pyykit. Kaupassa 2x viikossa +pikkuostokset jos pakko, ruokaa tehdään pakkaseen ja seuraavaks päiväks. Ymmärrän jos keksimällä keksitään tekemistä ja tekosyitä mutta kyllä itse osaa suunnitella ajankäyttönsä jotta kaikkein tärkeimmille jää aikaa, lapselle, koiralle, riittävälle levolle ja suhteelle.
Mitä siihen suhteeseen tulee.. Kaipaan parisuhdetta, kaipaan toisen ihmisen läheisyyttä ja etenkin säännöllistä seksiä. Aina ei jaksa, sehän on selvä, mutta laatu korvaa määrän, ja mitä on seksi ilman intohimoa toista kohtaan. Olen ollut suhteessa jossa urheilu, mikä tahansa oli seksiä tärkeämpää, torjunta on nöyryyttävää. Ja vielä lisäksi, en ole koskaan saanut yhdynnässä orgasmia, muuten kyllä, nautin kuitenkin seksistä ja tiedän mistä pidän. En voisi olla suhteessa jossa seksielämä ei olisi vähintään tyydyttävää ja välillä erinomaista. Kuten aiemmin joku sanoi, seksihän erottaa parisuhteen muista suhteista. En voisi kuvitella että kestäisin vuosia, edes kahta tyytymättömässä suhteessa koska tiedän että perheen ja parisuhteen pitää kasassa ainoastaan itse parisuhde, ei lapset, ei minulla ja lapseni isälläkään ole enää mitään muuta yhteistä kuin se lapsi.
Toivon voimia kaikille tyytymättömässä suhteessa eläville asioista keskustelemiseen ja yhteisymmärrykseen pääsemiseen. Parisuhde on tahdon asia, eroaminen ei ole enää suuri häpeä vaikka kuinka olisi vannottu kunnes kuolema meidät erottaa.
mitä minussa roikkuu jos haluaa vierasta
tai auttaa nuo useat tämänkin ketjun viestit tyyliin: "itse olen ainakin kolmen lapsen äippä/äityli joka rakastaa seksiä aamuin illoin joka päivä ja otan vielä mieheltäni suihin samalla kun imetän vauvaa". Osaksi ap tuo kriisi on miehesi sisäinenkin juttu ja hänen päässään käytävä läpi. Pitkässä suhteessa tulee aina noita vaiheita, jolloin kolahtaa päähän, että mä en enää koskaan saa rakastua tai mä en enää koskaan saa panna siamilaisia kaksosia tai mä en enää koskaan ole se nuori ja vapaa joka mä joskus olin. Miehesi täytyy vaan miettiä palikat päässään järjestykseen, mitä haluaa ja kenen kanssa. Ja varmasti ymmärtää, että tilanteet teidänkin perheessä vaihtelee, on kuivempia kausia ja parempia. Ylipäänsä ihmettelen masturboinnin aliarvostusta, tässäkin ketjussa kirjoittaa miehiä, jotka väittävät vaimojensa yksipuolisesti ottavan suihin kotirauhan säilyttämiseksi. Miksi, se joka seksiä enemmän kaipaa, ei hoitele itse itseään?
yleensä tällä palstalla ollaan sitä mieltä että oma onni ei suinkaan ole riittävä syy rikkoa perhettä ja erota, mutta nyt ollaan kylläkin sitä mieltä että jos nainen ei täysin omasta onnellisuudestaan välittämättä anna seksiä niin usein kuin mies haluaa, miehellä pitää kyllä olla oikeus panna ketä huvittaa.
Vain miehen onnellisuudella on väliä, naisen onnellisuus on yhdentekevää ja se pitää uhrata lasten takia.
Samoja totuuksia kuin että jos mies nai vierasta, vaimo ei varmaan anna sille. Jos nainen nai vierasta, se on letukka, huono vaimo ja surkea äiti joka laittaa asiat aivan väärään arvojärjestykseen.
Meillä jokseenkin sama tilanne kun ap:lla. Paitsi että mies kyllä osallistuu lasten hoitoon ja kodin hoitoon pyytämättä.
Seksiä oon antanut koko yhteisen taipaleemme (10 vuotta) aikana lähinnä painostuksesta, mankumisesta, säälistä, velvollisuudentunteesta jne. Minkäs sille tekee, ettei itse halua. Kai toi sääliseksi on tappanut mun halut, eikä niitä saa kymmenen (seksin suhteen) pilalle menneen vuoden jälkeen enää heräämään. Surkeaa on seksirintamalla, mutta muuten on yhdessä hyvä olla. Olen antanut miehelle luvan käydä vieraissa, mutta tämä kieltäytyi jyrkästi lähtemästä sille tielle. Sen verran hyvin tunnen ukkoni, että ei varmasti ole myöskään sitä tehnyt.
Turhauttaa, kun tuntuu että ollaan ihan umpikujassa seksin suhteen. :(
Ja niin, orgasmia en saa yhdynnässä, eikä mieheni sitä mulle pysty millään muullakaan tavalla antamaan, vaikka mitä tekisi.
Oletteko todella yrittäneet parantaa skeielämäänne, esim käyneet terapiassa? Tulipa oikein sääli teitä jos olet saanut noin hienon kuuloisen miehen (joka varmasti välittää sinusta jollei halua vierasta edes luvallisena vaan vain sinua). Toivottavasti saatte seksielämänne kuntoon.
ei se mitään vieraankanssa halua elää vaan pesää.
sää kelpaat sitten muuhun.
Mies voi erota jos ei ole tyytyväinen suhteeseen mitä minussa roikkuu jos haluaa vierasta
tulee sitä vielä lisäksi hoideltua itteäänkin.
kun palvelu muuten on hyvää.. yrittää vaan luovia jäämättä kiinni
kestäisi sen jos vaimo vaikka sairastuisi vakavasti eikä seksi kiinnostaisi vuoteen? Eivätkö osaa itse tyydyttää itseään vai mistä on kyse? Eivät ole ilmeisesti kuulleet sanontaa "myötä- JA vastoinkäymisissä".
parisuhteessa. Erojen syynä eivät ole pilden puute, vaan toistuva torjutuksi tuleminen, joka saa inhoamaan sekä itseään, että lopulta sitä torjujaa.
Toisinsanoen läheisyyden puute. Ts. aikuisen parisuhteen puute. Ts. kunnioituksen puute. Ts. puute.
En ole tatuoitu jätkä!
on ihan hyvä idea erota jos pillu on tärkeintä elämässä
kun valittaa kotitöiden paljousesta ja väsymyksestä.
myötä ja vastamäessä
Jos asiaan olisi joku ymmärrettävä syy, niin oletettavasti suhteessa olisi vielä läheisyyttä ilman seksiäkin.
Miten tällaiset vonkaajamiehet kestäisi sen jos vaimo vaikka sairastuisi vakavasti eikä seksi kiinnostaisi vuoteen? Eivätkö osaa itse tyydyttää itseään vai mistä on kyse? Eivät ole ilmeisesti kuulleet sanontaa "myötä- JA vastoinkäymisissä".
ryhtyvät parisuhteeseen ensi sijassa säännöllisen seksin takia. Naiset tekevät kotitöitä n 40 tuntia viikossa ja kantavat päävastuun lapsista, miehet tekevät n 20 tuntia vähemmän kotitöitä, se vähä mitä he tekevät on pääasiassa "miesten töitä" = korjaushommia ym. vastaavaa. Suomalaisten kokopäivätyössä olevien naisten osuus väestöstä on lisäksi teollisuusmaiden korkeimpia. Jos mies ei omasta mielestään "saa" tarpeeksi, eiköhän kannattaisia miettiä sitä, kuka suomalainen nainen on niin hölmö, että tällaisissa olosuhteissa "antaisi" yhtään mitään tällaisille törpöille. Monen yh-äidin elämä on tämän vuoksi helpompaa kun ei ole tuota ylimääräistä seksinnälkäistä "lasta" taakkana.
parisuhteessa. Erojen syynä eivät ole pilden puute, vaan toistuva torjutuksi tuleminen, joka saa inhoamaan sekä itseään, että lopulta sitä torjujaa. Toisinsanoen läheisyyden puute. Ts. aikuisen parisuhteen puute. Ts. kunnioituksen puute. Ts. puute. En ole tatuoitu jätkä!
on ihan hyvä idea erota jos pillu on tärkeintä elämässä