Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan laitto ja kandiopetus

Vierailija
17.08.2009 |

Onko jollain kokemusta kierukan laitosta kandiopetuksessa? Sellaiseen lupauduin kun saa hormonikierukan maksutta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan juristi, mutta mä en kyllä ymmärrä, miten negatiivisesti ihmiset suhtautuvat työtään harjoitteleviin ihmisiin?

Ei mulla ainakaan ollut mitään sitä vastaan, että kandi oli mukana synnytyksessäni. Hän tutki minut aina kätilön jälkeen, että sai tuntumaa tilanteeseen ja yritti laittaa tippaneulan (puhkaisi kaksi suonta), joten kätilö laittoi sitten lopulta tipan.

Joskushan ihmisen pitää harjoitella. Vain tekemällä oppii.

Kuten joku aiempi jo kirjoittikin, eikö ole ihan hyvä, että opiskelijat harjoittelevat asioita kokeneemman valvonnassa? Helpompaa opetella kokeneen ohjauksessa kuin omatoimisesti sitten valmistumisen jälkeen tk:ssa.

Vierailija
22/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get this: minun synnytyksessäni oli kandi mukana koko ajan. Siinä tunnusteli kätilön ohella, ei haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan juristi, mutta mä en kyllä ymmärrä, miten negatiivisesti ihmiset suhtautuvat työtään harjoitteleviin ihmisiin? Ei mulla ainakaan ollut mitään sitä vastaan, että kandi oli mukana synnytyksessäni. Hän tutki minut aina kätilön jälkeen, että sai tuntumaa tilanteeseen ja yritti laittaa tippaneulan (puhkaisi kaksi suonta), joten kätilö laittoi sitten lopulta tipan. Joskushan ihmisen pitää harjoitella. Vain tekemällä oppii. Kuten joku aiempi jo kirjoittikin, eikö ole ihan hyvä, että opiskelijat harjoittelevat asioita kokeneemman valvonnassa? Helpompaa opetella kokeneen ohjauksessa kuin omatoimisesti sitten valmistumisen jälkeen tk:ssa.

mutta silti on korrektia aina kysyä potilaalta ja hyväksyä myös se "ei", lman syyllistämistä. Ihmisillä on monia syitä kieltäytyä ylimääräisestä touhusta ja ihmisistä.

Vierailija
24/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kanssa aikanaan ilmaiseksi tuon takia. Kandi laittoi ja olikohan niitä kolme muuta knadia, jotka katseli. Ihan hyvin meni ja toiminut on, viides vuosi tulee täyteen keväällä. P

Pakkohan lääkäreiden ja muidenkin alalla olevien on harjoiteltava, ei sitä muuten opi.

Vierailija
25/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori miespuolinen kandi katsomassa, mutta ei tehnyt siis itse mitään vaan katsoi vieressä toimitusta. Kansi oli tosi nuori pojankloppi, varmaan 22 v :D

Kierukkaa laittanut lääkäri selitti kovalla äänellä vaiheittain mitä tapahtuu ja tuo kandi-poika sitten siinä punasteli kovasti katseli kengänkärkiään :D

Teki mieleni sanoa, että tälläiselta se sinunkin tyttöystäväsi toosa näyttää sitten kolmen alatiesynnytyksen jälkeen :D

26/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ollut steriili?

nuori miespuolinen kandi katsomassa,... Teki mieleni sanoa, että tälläiselta se sinunkin tyttöystäväsi toosa näyttää sitten kolmen alatiesynnytyksen jälkeen :D

Vierailija
27/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen alapäätä :D

Ehdottomasti suostuisin ja erittäin hyvä että on ihmisiä jotka suostuvat.

Ei meillä muuten ole tulevaisuudessa ketään laittamassa niitä kierukoita, ei synnytyksessä lääkäreitä, ei kätilöitä, ei gynekologeja jne jne.

Jokaiselle lääkärille tietääkseni kuuluu koulutusvaiheessa myös synnytyksissä tms mukana oleminen.

Vaikka kyseinen lääkäri ei gynekologiselle tai perinatologiselle alalle jäisikään

Vierailija
28/31 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkaisevista viesteistä. Eniten siinä minua taitaa jännittää että on niin moni tuijottelemassa :/ Vissiin neljä kandia + lääkäri. Samaa mieltä olen siinä että harjoitella täytyy opiskelijoidenkin tottakai.

Vierailija
29/31 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandin läsnäolosta, mutta toisen sektion mulle teki erikoistumassa oleva naistentautien lääkäri(harjoittelija)

Ja kyllä tosi hyvin leikkasi!

Ensinnäkin, toimenpiteestä ei jäänyt vatsaan mustelmaa pinnalle. Ekassa sektiossa leikkauksen teki kokenut lääkäri. Tuloksena aivan järkyttävän iso mustelma, ainakin sellainen kahden ananaksen kokoinen, peitti koko vatsan. Lisäksi jätti vatsaan vasemmalle puolelle sormin tuntuvan "rusetin" haavaompeletta. Hyvä, ettei pursunnut sieltä ulos, tuntui vielä 2v leikkauksen jälkeen, vaikka piti sulaa...

Toisessa sektiossa siis vasta erikoistuva lääkäri leikkasi ja voi että leikkasi hyvin! Tuntui tekevän työtään kieli keskellä suuta, ainakin lopputuloksesta päätellen. Ajallisesti oli aavistuksen hitaampi, olihan mukana kouluttava erikoislääkäri joka siis opasti joka vaiheessa.

Leikkauksesta ei jäänyt yhtään mitään mustelmaa, eikä ompeletta tunnu ollenkaan.

Ottakaa tosiaan huomioon, että kyllä ne kouluttautuvat lääkärit ovat opiskelleet pitkään, ja joskus se on sitä käytäntöäkin harjoiteltava.

Esim erikoistuvat naistentautien lääkärit joutuvat tekemään erikoistumisvaiheessa tietyn määrän sektioita, jotta pätevöityvät. Ei tosiaan voi tehdä niin, että ensin saa pätevän paperit ja sitten vasta ryhtyy leikkaamaan / kierukoita asentamaan ;)

Mulla on itsellä erikoistuvista lääkäreistä, siis tässä tapauksessa leikkaussalin puolelta, paljon paremmat kokemukset mitä jo "valmiista" naistentautien lääkäristä.

Vierailija
30/31 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandina varmasti joku 19 pojan huikula, jolla hyvä yo-todistus, mutta joka ei vielä koskaan ole nähnyt livenä naisen alapäätä :/

voi kyllä kuule on, lääkiksessä näkee aika paljon kaikenlaista. ja vaikkei oliskaan, niin nytpä näkee. naistenkurssi on lääkiksessä viimesiä kursseja, että ei ne nyt ihan teinejä enää ole.

kyllä mä voisin ainakin mennä. on nää mun sulot jo niin moni nähny oikein juhlakunnossa, kun kaks lasta on tehnyt, ettei yks kandi nyt enää haittaa. ja milläs se kandikaan muuten lääkäriksi oppii, ellei tekemällä ja harjoittelemalla?

Vierailija
31/31 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittelijan laittaessa ei sattunut yhtään, lääkärin laittaessa kyllä. harjoittelija oli mukava nuori mies ja mukana oli muitakin opiskelijoita. en edes osannut ujostella, ehkä senkin takia että synnytys oli niin lähellä ja oli tullut esiteltyä alapäätä jo aika monelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme