Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miehen käytös, en voi uskoa..

Vierailija
17.08.2009 |

Olin ystävieni kanssa viettämässä perinteistä tyttöjen viikonloppua mökillä ja mies jäi lasten 9v ja 6v kotiin.

Nyt kolme viikkoa myöhemmin katsoin miehen tiliotetta ja ihmettelin miksi siellä on ostoja lähipubista samalta viikonlopulta.

Mies totesi kirkkain silmin että kävi parilla siiderillä puoli kahdelta yöllä (lähipubiin 400m). Ei nähnyt siinä mitään pahaa. Vanhemmalle lapselle oli sanonut illalla että isi vie illalla koiran pitkälle lenkille ja jos herää niin soittaa heti isille. Oli ollut kuulemma vain tunnin pois, MUTTA... ei jumalauta. Sitä ennen oli kotona tissutellut lonkeroita illan mittaan.

Mun mielestä tämä on järkyttävää enkä hyväksy ollenkaan. Mies ei ymmärrä kantaani ja nalkutan kuulema taas ihan turhasta.

Olemme ihan normaali perhe (olen ainakin luullut niin), molemmilla hyvät työt ja koulutus ja on oma asunto arvostetulla alueella. Olen luullut että lapsistamme huolehditaan hyvin ja meillä on tietty periaate minkä mukaan lapsia kasvatetaan. Mutta tämä oli kyllä shokki.

Ei helvetti. Kommentteja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas sille, että soittaa lastensuojeluun ja kysyy mitä tapahtuu, jos saavat kuulla tuollaisesta...

Vierailija
2/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ala-arvoista käytöstä. Minäkin suuttuisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ei tod arvosta perhettä, vie kuin pässiä narussa ihan kuin tahtoo.

Vierailija
4/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olisi voinut sattua lapsille / hänelle itselleen baarissa tai vaikka matkalla sinne. Oikein kauheimpia kauhukuvia maalailet, sillä niitä sattuu kuitenkin koko ajan: lapsi voi saada jonkun kohtauksen, hänet olisi voitu hakata jne.

Vierailija
5/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitteillejättö.

Vierailija
6/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies ei sentään tollaista tekisi (onneksi, kun lapset vasta 4v ja 4kk) jos ne hänen hoiviinsa jättäisin, siis ainakaan nyt eikä toivottavasti tulevaisuudessakaan.

mut hänen omat baarireissunsa on sit ihan eri asia, ja niillä on sattunutkin vaikka mitä toilailuja ja onnettomuuksia. ei siis mitään vakavaa toistaiseksi, pahin oli kun jäi baarin edessä tupakalla ollessaan skootterin alle, leukaan tuli viisi tikkiä. mutta mies ei vaan tajua, etten mäkään pysty kotona ollessani nukkumaan, vaan odotan kauhusta kankeana koska hän tulee kotiin, ja mietin soittaisiko vai ei. en kuitenkaan tahdo hänen iltaansa pilata jatkuvalla soittelulla, joten pyydänkin että hän voisi illan aikana silloin tällöin laittaa viestiä, että on kunnossa. harvoin kuitenkaan saan yhden yhtäkään viestiä...

mä itse olen alkoholistiperheestä, ja nämä mun pelkoni juontavat sieltä. mies tietää sen kyllä, ja ainakin sanoo tietävänsä, etten mä suinkaan yritä häntä manipuloida ja hallita, vaan olen ihan oikeasti peloissani. lisäksi mä olen luetellut sekä ne hänen omat onnettomuutensa että lukuisia muita esimerkkejä siitä, mitä kaikkea voi sattua, mut mies vaan sanoo loppujen lopuksi, että "NO MUT EI SATTUNU KUITENKAAN" tai "NO MUT EI OO ENNENKÄÄN SATTUNU". hän siis sanoo kyllä ymmärtävänsä, mut käytös on jotain ihan muuta. kaikki miehet ei vaan tajua, vaikka miten selittäisi ja selittäisi.

Vierailija
7/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toimi tuolla tavalla. Kyllä ainakin meidän perheessä olisi erittäin vakava keskustelun paikka.

Vierailija
8/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et todellakaan nalkuta turhasta, mä olisin niin vihainen että voisin repiä ukolta pään irti.

En ole koskaan hyväksynyt sitä että lapsi jätetään yksin kotiin nukkumaan ja lähdetään itse johonkin baariin tai muuten juomaan.

Ihan sama kävikö yhdellä vai viidellä ja oliko pois tunnin vai neljä.

Kuitenkin lähti ja jätti lapset yksin ja vielä noin pienet.

Onneksi meillä mies ei kyllä ikinä tekis noin, tiedän että on lasten yksin jättämisen suhteen ihan yhtä tuomitseva kuin minäkin.

Vierailija
9/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän 9-vuotias ole jo niin järkevä, että alkaa soittelemaan apua viimeistään aamulla...

Järkytys varmaan on lapsilla suuri, jos herätessä vanhempia ei olekaan kotona, mutta kyllä kolmasluokkalainen jo sen verran pärjää ja osaa huolehtia pikkusisarestaankin, etteivät ihan nälkään kuole vaikka ketään ei olisi kotona.

Miehen alkoholinhimo sen sijaan pistää minut miettimään, että mikä saa ukon lähtemään melkein aamuyön tunteina baariin - jos ei ole alkoholiongelmaa...???

Vierailija
10/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eiköhän se 9 vuotias ole jo ihan kykenevä aamulla toimimaan ja soittamaan isälle/äidille/kelle tahansa..

Että ihan lastensuojeluasia tai heitteillejättö :D

En minäkään asiasta tykkäisi, mutta come on, jotain rajaa.

Vierailija
11/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistiperheen lapsena olen aika herkkä tunnistamaan alkoholiongelman ja olen kieltämättä todella huolestunut.

Olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja vasta viimeisen vuoden aikana on mies alkanut käyttää alkoholia sen verran että se vaivaa minua.

Tämäkin on asia josta kuulema nipotan turhaan, mutta sen olen jo oppinut lapsuudesta että noinhan se juoppo aina sanoo.

Miehen käsitys kun tästäkin asiasta on se että juopot ovat niitä katuojassa makaavia pultsareita joilta on mennyt työ,perhe jne...

Olen niin ahdistunut koko asiasta että en tiedä mitä tekisin. Alkoholiongelma sai lisä epäilyä vahvasti tämän heitteillejätön myötä. En pystynyt miehen kanssa illalla edes puhumaan sanaakaan,en vaan pystynyt vaikka yleensä puhun suuna ja päänä.

ja ahdistaa juuri tuo että jos kaiken taustalla onkin alkoholismi jota en itse suostu näkemään koska en kestäisi että sen kurjan lapsuuden jälkeen omakin mieheni olisi myös juoppo. Eli eläisin juuri sitä elämää josta jo lapsena vannoin että en ikinä suostu siihen aikuisena.

Ja kun mies on ollut niin hyvä isä lapsillemme tähän asti ja ihan hyvä aviomies. Tuntuu niin pahalta että menettäisin mieheni ja lapset isänsä jonkun helkutin viinan takia jne...

Vierailija
12/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovastuuta nuoremmasta sisaruksestaan. Myös minä olisin ap:n asemassa hyvin huolestunut sekä miehen alkoholinkäytöstä että miehen vastuuttomasta käyttäytymisestä. Kriisinpaikka olisi kyllä meillä- ja kova luottamuspula!

Vierailija
13/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa todella huolestuttavalta. Mä heittäisin ukon pihalle hetkeksi - ei tollanen vaan ole hyväksyttävää.

Jos käskisit miehen valita joko olevansa perheen kanssa kuukauden täysin ilman alkoa vai lähtevänsä, kumman valitsisi?

Vierailija
14/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pystyisi olla ilman alkoa kuukauden jos vaan haluaisi,mutta ei näe siinä mitään järkeä koska mitään ongelmaa ei ole. Alkoholi kuulema rentouttaa ja nollaa välillä tilanteen (työasiat stressaa).

Välillä mies sanookin että on pari viikkoa ottamatta mitään, kunnes sitten ottaakin pari siideriä illalla ja naurahtaa vaan että mitä väärää hän tekee jos huomautan asiasta.

AP

Vierailija
15/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan kova kovaa vasten ja käsket sen olemaan kokonaisen kuukauden ilman tipan tippaa. Jos ei suostu tai pysty, tiedät tilanteen. Sinuna alkaisin miettimään siinä vaiheessa uusia elämänkuvioita. Tiedä vaikka äijäkin tajuaisi ryhdistäytyä siinä vaiheessa kun alat pakkaamaan.

Turha uhkailu ei kannata, sanot vaan että tiedät kyllä alkoholiongelmaisen kun näet sellaisen, äskeinen esimerkki oli järkyttävä.

Mitä jos yöllä olisi syttynyt tulipalo? Mitä jos nuorempi olisi herännyt ja lähtenyt ulos harhailemaan? Mitä jos mies olisi matkalla joutunut vaikka pahoinpidellyksi tai jäänyt auton alle? Mut näitähän ne äijät ei mieti. Sit kun jotain tapahtuu, ne saa siitä vaan uuden syyn juoda lisää.

Vierailija
16/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti löytyyy vino pino perheitä, joille ei siitä mitään hyötyä ole ollut, mutta itsellä aivan toisen tyyppisessä tilanteessa siitä oli suuri apu. Olimme jo exäni kanssa eronneet ja meidän näkemyksemme lapsen parhaasta olivat suorastaan vastakkaiset. Ammattilaisten (mukavien tyyppien kanssa, joista kaikki onneks eivät olleet vaan tätejä) juteltiin tuntikausia vakavista asioista.

Mulle selvisi moni asia. Mitä isä oikein on ajatellut, mitä hän ei koskaan tule ymmärtämäänkään ja mitkä meidän arvot on. Kahden kesken tuli vaan sikariita ja suuri epäluottamus.

Toivottavasti kunnassanne/kaupungissanne ammattitaitoinen perheneuvolaväki!

Vierailija
17/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi peittelee ja selittelee, ei todellisesti pysty enää hallitsemaan himoaan.

Vierailija
18/19 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan voi vielä kenties puuttua, mutta vain jos mies itse ymmärtää tilanteen vakavuuden. Ei tuosta nyt niin iso harppaus ole siihen perheen menettämiseen (yksi iso virhe jo tehtynä) ja siitä se todellinen alamäki yleensä sitten lähteekin.

Jos vaan saisit miehen mukaan perheneuvontaan tms, se voisi avartaa hänenkin näkökantaansa.

Vierailija
19/19 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän täällä olisi hyvää perheneuvontaa?

Onko jollain tietoa?

Kauhean suuri kynnys lähteä mihinkään, mutta ei kai tässä enää muu auta.

AP