Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te sosiaaliset ja paljon puhuvat ihmiset

Vierailija
17.08.2009 |

Ja erityisesti te, jotka halveksitte sellaisia jotka eivät saa suutansa auki.

Arvostatteko tällaista tuppisuuta enemmän, jos hän avaa suunsa, mutta sieltä pääsee pelkkiä sammakoita ja huomaatte että kuinka idiootti tällainen tuppisuu oikeasti on? Sittenhän te halveksitte tätä tuppisuuta entistä enemmän.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolta väliltä. Puheliaisuus on usein epäsosiaalisuutta koska muut ei saa puheenvuoroa eikä tilaa. Puhelias vie tilan ympäriltä, päättää puheenaiheet ja jyrää hitaammat. Liika hiljaisuus ja osallistumattomuus on myös epäsosiaalista käytöstä. Sosiaalisuus on huomaavaisuutta toistakohtaan ja tilan antamista mutta myös kykyä keskustella vastavuoroisesti.

Vierailija
22/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät koskaan itse sano tai tee mitään, mutta käyttävät tuntikausia niiden arvostelemiseen, jotka sanovat ja tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa oikein pysty palauttamaan mieleen tilannetta, jossa joku olisi ensin hiljaa koko tilaisuuden ja sitten alkanut puhumaan sammakoita.

Sen sijaan pystyn kyllä palauttamaan mieleen useitakin hölösuiden päästämiä sammakoita.

Tuossa toisessa ketjussa olikin tästä asiaa, mutta kaikkein raskainta on keskustelu sellaisen kanssa, jolta ei saa mitään vastakaikua. Joka ei katso päin, ei osallistu keskusteluun edes eleillään (ainahan ei tarvitse sanoa mitään), vastaa korkeintaan yksisanaisesti tai ei sano edes niitäkään. Se on yksinkertaisesti huonoa käytöstä.

Voi olla ihan hyvin ujo eikä kaikkien tarvitse olla seurueen keskipiste, mutta sen verran kuuluu tapoihin osallistua, että nauraa kun muut nauravat, seuraa katseellaan keskustelua, saattaa myötäillä jollain eleellä tai äännähdyksellä jne. Jos kysytään suora kysymys, niin pyrkii siihen vastaamaan.

Jos ei edes äänettömillä eleillä osallistu tilanteeseen, niin muille tulee kyllä sellainen tunne, että tämä henkilö ei katso arvolleen sopivaksi asettua samalla lähtöviivalle muiden kanssa.

Vierailija
24/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aina ole niin hirveästi äänessä, mutta jos porukassa on pääasiassa tuppisuita, alan puhua ja koitan aktivoida muitakin puhumaan. En pidä hiljaisia huonoina ihmisinä mutta jos ei koskaan sano yhtään mitään tai ole mitään mieltä mistään vaikka kysyttäisiin, niin on se sitten rasittavaa.

Vierailija
25/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja moni muukin on jossain seurassa ihan hiljainen ja jossain toisessa kovastikin jutustelevainen. Ja eroa on ihan vieraiden kanssa puhuttaessakin.

Ja oon itse huomannut, että joillain puheliailla ihmisillä hiljaisuudensieto on aivan minimaalinen. Minä en ehdi edes vetää henkeä sanoakseni jotain, kun vastapuolta jo ehti hiljaisuus ahdistaa niin, että taas puhui "mun päälle". Eli omasta mielestään ei puhunut mun päälle, koska minä en ehtinyt edes aloittamaan.

Minä en ole mikään raketinnopea ottamaan suunvuoroa, vaikka en mitenkään normaalia hitaampikaan. Mutta paljon puhuvissa on juuri niitä, jotka eivät kestä odotella sitä toisen puheen alkamista kuin sekunnin murto-osia, ja siihen väliin me kaikki emme ehdi reagoimaan.

Vierailija
26/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisia tilanteita voi harjoitella yksinkertaisesti niin, että ei pyri niitä välttelemään, vaikka jännittäisikin.

En halveksi ketään, mutta

Olen itse ollut aikoinani todella ujo ja vetäytyvä. Asia vaan alkoi itseäni harmittaa niin paljon, että opettelin sosiaalisemmaksi. Se on ihan mahdollista. Mutta jos joku on tuppisuu ja lisäksi vielä pölö, niin ei kai asialle juurikaan mitään voi.

Vierailija
27/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kylla kovasti ihmettelen. Mun tyopaikalla on yks mimmi, joka istui mun takana, meilla oli ns selat vastakkain. Ma hanelle vuoden ajan sanoin joka aamu huomenta, johon han n puolen vuoden jalkeen alkoi vastaamaan, ekat puoli vuotta murisi takaisin, hanen huomenet.

noin vuoden jalkeen hanen miehensa yllattaen kuoli, kukaan meidan tyopaikalla ei edes tiennyt etta hanella on mies tai lapsi, koska han ei ikina avannut suutaan sanoakseen kenellekaan mitaan. Ei nyt tarvi koko elamantarinaa heti kertoakaan, mutta oikeesti, jos ei aamulla osaa huomenta sanoa, pitaisko katsoa peiliin.

En tieda kerasko kukaan edes kukkarahoja, itse en mihinkaan osallistunut, ei kukaan mennyt hanta halaamaan jne.

Mut on aina joka juhlissa sijoitettu keskelle, eli pidan juhlissa ylla puhetta. Mun mies on taas kunnon tuppisuu ja se hanelle suotakoon.

Ma en ole mikaan fiksu, eli sammakoita tulee koko ajan suusta, mutta se puhe mita puhun, on sita mista ma pidan, voin kertoa lapsista, marimekon kuosista, matkoista, ne mista mina tiedan, kehun toisen vaatetta, eli saan kylla tikusta asiaa.

Kun menin naimisiin, meidan toimistossa joka ikinen osallistui meidan haalahjaan, vrt ylla kuoleman tapaus.

Me ollaan jokainen erilaisia, mutta jos jokainen olis tuppisuu, kylla duunipaikalla vois aika ikavaa olla.

Annetaan kylla kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
28/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muta puheliaisuus voi olla, ja yleensä onkin, myös positiivinen ominaisuus. Kaikista hankalinta on tuppisuun kanssa. Oikeasti, miten pitäisi olla kun toinen vastaa yhdellä sanalla, eikä edes yritä!!! Vaikka olisi kuinka ujo, voisi vaikka kysyä vastakysymyksen "mitä itse harrastat" sen sijaan että vastaa itse "kutomista" ja on taas hiljaa, kunnes vastaa seuraavaan kysymykseen yhdellä sanalla. Sellaisten ihmisten seurassa on ihan kamalaa.

Vierailija
29/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat yleensä pinnallisia ja itsekeskeisiä "kälkättäjiä" jotka eivät ole todellisuudessa kiinnostuneita toisten ihmisten asioista!

Vierailija
30/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kylla kovasti ihmettelen. Mun tyopaikalla on yks mimmi, joka istui mun takana, meilla oli ns selat vastakkain. Ma hanelle vuoden ajan sanoin joka aamu huomenta, johon han n puolen vuoden jalkeen alkoi vastaamaan, ekat puoli vuotta murisi takaisin, hanen huomenet. noin vuoden jalkeen hanen miehensa yllattaen kuoli, kukaan meidan tyopaikalla ei edes tiennyt etta hanella on mies tai lapsi, koska han ei ikina avannut suutaan sanoakseen kenellekaan mitaan. Ei nyt tarvi koko elamantarinaa heti kertoakaan, mutta oikeesti, jos ei aamulla osaa huomenta sanoa, pitaisko katsoa peiliin. En tieda kerasko kukaan edes kukkarahoja, itse en mihinkaan osallistunut, ei kukaan mennyt hanta halaamaan jne. Mut on aina joka juhlissa sijoitettu keskelle, eli pidan juhlissa ylla puhetta. Mun mies on taas kunnon tuppisuu ja se hanelle suotakoon. Ma en ole mikaan fiksu, eli sammakoita tulee koko ajan suusta, mutta se puhe mita puhun, on sita mista ma pidan, voin kertoa lapsista, marimekon kuosista, matkoista, ne mista mina tiedan, kehun toisen vaatetta, eli saan kylla tikusta asiaa. Kun menin naimisiin, meidan toimistossa joka ikinen osallistui meidan haalahjaan, vrt ylla kuoleman tapaus. Me ollaan jokainen erilaisia, mutta jos jokainen olis tuppisuu, kylla duunipaikalla vois aika ikavaa olla. Annetaan kylla kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
31/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä puhuvan seurassa ei ahdista samalla tavalla kuin tuppisuun. Ja jos paljon puhuu, niin kyllä siellä välissä jotain järkevääkin tulee sanottua.

kannattaa jutella=)

Vierailija
32/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen kanssa joka ei saanut suustaan edes sammakoita. Jokainen keskustelun yritys päättyi hänen yksitavuiseen vastaukseensa.

En tiedä pitikö hän minua hölöttävänä typeryksenä mutta minä ainakin pidin häntä vähän yksinkertaisena.

Vierailija
33/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat yleensä pinnallisia ja itsekeskeisiä "kälkättäjiä" jotka eivät ole todellisuudessa kiinnostuneita toisten ihmisten asioista!

kaikilla on paljon rennompi ja mukavampi olo, jos kaikki ovat ihan hiljaa. Vai...=)

Vierailija
34/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei puhu oma-aloitteisesti mitään ja vastaa mun keskusteluyrityksiin/kysymyksiin yhdellä sanalla niin päättelen että aha, hän ei halua puhua. Ja olen itsekin hiljaa. Ja voin olla sujuvasti vaikka kuinka kauan, koska en minä jaksa kenestäkään nyhtää mitään.

Vierailija
35/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on paljon rennompi ja mukavampi olo, jos kaikki ovat ihan hiljaa. Vai...=)

Kiinnostaisi tietää, miten se tuppisuu osoittaa suunnatonta kiinnostustaan muiden ihmisten asioihin? Kun ei ainakaan puhumalla osoita.

Vierailija
36/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aina niin tyytyväinen, kun jossain koulutuksessa tai vastaavassa on joku puhelias ihminen. Se piinaava hiljaisuus on niin ahdistavaa!

Sellainen kyllä/ei - vastaaminenkin on tosi ahdistavaa. Itselle tulee sellainen olo kuin olisi joku poliisin kuulustelija! Yleensä luovutan muutaman kysymyksen jälkeen ja olen vaan itsekkin hiljaa..

Vierailija
37/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut se harmittaa, ja ärsyttää paljon, jos kuulen jonkun mollaavaan itseään. Minä sentään näen yleensä vaivaa että ihmiset viihtyy mun ympärillä. Ihminen, joka mollaa itseään antaa ymmärtää, että MINÄ olen se tyhmä, joka luulee että hänestä olisi johonkin ja että hän olisi mielenkiintoinen ihminen. Mut tällaiset ihmiset on yleensä herkkiä ja heitä on mitätöity jotenkin, joten ei tohon voi alussa puuttua mitenkään - myöhemmin kun ollaan tutustuttu paremmin, olen joskus sanonut, että nyt alat puhua nätisti tästä sun elämän tärkeimmästä ihmisestä, ainakin mun seurassa!

Vierailija
38/38 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt aktiivisesti yrittäny opetella kuuntelemaan toisia ja kiinnostumaan toisista ja kyselemään heiltä asioita. Nyt kun viimein tajusin kuinka itsekeskeisesti aina jutskailen. Vielä se on ihan tietoista huomioimista, toivon joskus siitä itselle luonnollista. Enkä siis tahallani oo hölöttäny, mut se on ollu mun luonto. :) Itsekeskeistä, mutta muutettavissa.

Valitettavasti se on niin, että hiljainen ei oikeen pärjää puheliaiden seurassa, koska puheliaan ajatukset sinkoilee vauhdilla kun taas hiljainen miettii ja muodostaa lauseen päässään ennenkuin sanoo sen ääneen. Se vaatii meiltä puheliailta kärsivällisyyttä, että saadaan hiljaisenkin kommentti asiaan.

Itse olen tottunut keskustelemaan niin, että keskustellaan. Mutta on mulla pari hiljaisempaakin kaveria, ja heidän kanssaan ei aina keksi puhuttavaa, kun tosiaan lauseen muodostus tuntuu kestävän kauan ja vastaukset on mahdollisimman lyhkäsiä. Samoin yleensä varon väärinkäsityksiä hiljaisten kanssa, koska niiden selvittäminen on paljon hankalampaa kuin puheliaiden kanssa.

Mutta yhtä kaikki; ihania ihmisiä myös hiljaisissa. Ja oikeesti, mä kyllä yritän saada hiljaisetkin mukaan juttuun, se vaan ei aina onnistu. Näen siis kyllä vaivaa hiljaisten seurassa, enemmän kuin mitä päällepäin näkyy.

Totuus on kuiteki se, et meiän puheliaiden on helpompi jarruttaa kuin hiljaisten kiihdyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi