Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän pojulla 6v. särkee tosi usein öisin jalkoja.

Vierailija
16.08.2009 |

Herää välillä monta kertaa yössä kun jalkoja särkee + on levottomat jalat. Poika ei suostu ottamaan särkylääkettä ja oon yrittäny sit hieroa, ollaan laitettu sukat jne.

Olisko jollain vinkkejä asiaan jolla saada jotain helpostusta? Ts.miten saada pojalle ja muillekin perheenjäsenille rauha nukkua öisin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joustava side voi helpottaa ja särkylääkettähän saa esim. sellaisena jonka voi liuottaa veteen, en nyt muista nimeä(apteekissa osaavat sanoa)

Kasvukipujahan ne luultavastion, pojilla on niitä enemmän kuin tytöillä ja yöllä vaivaavat!

Vierailija
2/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuossa iässä ollut molemmilla pojilla kamalia kasvukipuja. Olen hieronut ja kokeillut särkylääkettä. Ei auta, kohta lapsi on taas hereillä.

Paras apu on laittaa lapsi keskellä yötä kuumaan kylpyyn. Olen siksi säästänyt vauva-ammeen. Poika ammeeseen vyötäröä myöten ja jalat vaikka solmuun, kunhan ovat veden alla. Ja veden oltava niin kuumaa kuin sielu sietää. Sitten hieron niitä sääriä veden alla. Yleenä 2-3 minuuttia riittää.

Syötän myös magnesiumia. Liekö se auttanut, kun viime aikoina meillä on nukuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa kun kietoo jalan lämpimän peiton sisään. Lämpö siis auttaa.

tehokkain tietysti olisi särkylääke.Meillä poika suostuu ottamaan sitä vaan nestemäisenä.

Vierailija
4/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koitettu nesteeseen liukenevia maitoon ,mehuun, limsaan.. ei mee alas. Puolikas särkylääke ei mee alas.

Mahtaskohan olla jotain luontaistuotetta tai vitamiinia mikä rauhottaa ees levottomat jalat, jos siis suostuu ottamaan =(

Vierailija
5/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäistä, maistuu banaanille

Vierailija
6/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on nestemäistä. Ja sit on Pamol F, joka maistuu banaanilta ja sulaa suuhun. Kasvukipuihin auttaa parhaiten juuri särkylääke. Hieronta ja lämmin kauratyyny helpottavat myös. Meillä kasvukivut helpotti siinä 3. luokalle mennessä.

Vierailija
7/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä auttoi lämpö tosi hyvin. Eli se jyvähaudepussi joka lämmitetään mikrossa,laitetaan jalkojen ympärille. Ja vähän särkylääkettä (murskattuna pulverina)

Vierailija
8/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin ok, mutta öisin särkee.

Minulla oli niitä lapsena myös, eikä kivaa ollut, mutta aikanaan helpotti. Särkylääke auttaa, ja tuon ikäisen luulisi lääkettä ottavan, jos kovasti särkee.

Vierailija
9/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kipugeeliä esim. mobilatia voi laittaa. Ihmettelin vaan kun siinä tuubissa lukee, että ei lapsille...

Vierailija
10/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meilläkin nukutaan pian läpi yön =)

Vierailija
11/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syötä pojalle pähkinöitä ja banaania, niistä saa magnesiumia.

Vierailija
12/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostat apteekista sellaisen pillerinmurskaimen,sillä tulee ihan hienoa pulveria,sit laitat sen jugurttilusikkaan ja jugurtin sekaan ja suuhun,vettä juo päälle :)

Ja ennen nukkumaan menoa otatte,siis noin 40-60min ennen niin alkaa ajoissa vaikuttaa. Samoin illalla noin 30-60min ennen nukkumaan menoa teet lapselle jalkakylvyn,lämpimään veteen jalat,pitäs saada tuonne polviin asti.

Nukkumaan mennessa jalkaan villaiset,hieman tiukahkot säärystimet. Jalat tyynylle niin et ne on vähän kohoasennossa.

Tuon ikäisen pitäis suostua jo ihan itse näihin (ja ottaan särkylääkekkin) koska tajuaa jo kyllä,että ne on hänelle itselleen hyväksi. Juttele pojalle MIKSI se on tehtävä ja lääke otettava.

Magnesiumia syötän muuten minäkin kuuriluonteisesti.

Vierailija
13/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sensijaan se ice power-kylmägeeli on auttanut meillä :)

kaikkea kannattee kokeilla ;D

Vierailija
14/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitetty jyväpussi, villasukat, säärystimet ja peitto päällä. Näiden lisäksi tarvittaessa pamol-f suussa sulava tabletti. Nämä auttaa meillä :)

Vierailija
15/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta ihmiset syöttävät tuohon särkylääkettä??? Olen varmaan joku fobiootikko, mutta minä vältän lääkkeitä niin itselläni kuin lapsilla viimeiseen asti. Ja niin kauan kuin lämmin vesi auttaa, niin miksi ihmeessä antaisin särkylääkettä..? (Siis ymmärrän niitä, joilla vesi ei auta, mutta tuntuu, ettei kukaan ole sitä edes kokeillut).

Vierailija
16/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkkeitä. Toivottavasti lapsesi ei koskaan saa migreeniä, sillä siitä ei pääse yli ilman särkylääkettä.

Miksi tuhraisin hirveästi aikaa vesien kanssa lotrailuun keskellä yötä, kun tabletilla asia ratkeaa hetkessä, eikä lapsi herää enää uudestaan.

AP! ANNA PUOLIKAS BURANA. Ihan tablettina, ei mitään murskailuja.

Vierailija
17/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poikien jalkoja on särkenyt paljon nuorempina, n. 1.5 vuotiaasta kolmivuotiaaksi. Annettiin aina kipulääkettä, jos yöllä itkivät särkyjä. Lääkkeen vaikutuksen alkamiseen asti hierotiin jalkoja. Jos ei annettu lääkettä, niin koko yö meni katkonaisin unin. Välillä annettiin kahtakin lääkettä, eli naprokseenia (Pronaxen) ja parasetamolia (Panadol jne) samana yönä.

"Kasvusäryt" ovat hyvin paljolti perinnöllisiä ja säryistä kärsineillä on usein aikuisena levottomat jalat. Itselläni särkyjä oli vähän omia lapsiani vanhempana, koska muista hyvin, mite n kurjilta ne tuntuivat. Siihen aikaan käytettiin kuumavesipulloja, mutta yleensä vain särkylääke auttoi.

Vierailija
18/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annan särkylääkettä, jos lapsi itkee. Mutta kun yöllä lapsella on kasvukipuja ja annan särkylääkettä - niin siihen menee 15 min ennen kuin lääke vaikuttaa. Kylvettäminen kestää 3 min (no, 5 min, kun valuttaa lämmintä vettä). Olen kokeillut myös särkylääkkeet pariin otteeseen, ja olen huomannut, että pääsen PAAAALJON vähemmällä tällä tavalla. Lapsi ei herää uudestaan kylvettämisen jälkeen, ei ainakaan meillä.

särkylääkkeitä. Toivottavasti lapsesi ei koskaan saa migreeniä, sillä siitä ei pääse yli ilman särkylääkettä. Miksi tuhraisin hirveästi aikaa vesien kanssa lotrailuun keskellä yötä, kun tabletilla asia ratkeaa hetkessä, eikä lapsi herää enää uudestaan. AP! ANNA PUOLIKAS BURANA. Ihan tablettina, ei mitään murskailuja.

Vierailija
19/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä niin hyvin miten tuskallisia nuo kasvukivut ovat, itsekin kärsin niistä lapsena.

Miksi en helpottaisi lapsen tuskaa kaikin mahdollisin keinoin?

Ja ap: lle vielä, että meillä keinoina särkylääke (PamolF), lämmitettävä kaurapussi ja hieronta.

Lapsella on kipuja useimmiten silloin, kun päivällä on ollut erityisen paljon aktiviteettia ja lapsi on liikkunut todella paljon.

Ihanko totta ihmiset syöttävät tuohon särkylääkettä??? Olen varmaan joku fobiootikko, mutta minä vältän lääkkeitä niin itselläni kuin lapsilla viimeiseen asti. Ja niin kauan kuin lämmin vesi auttaa, niin miksi ihmeessä antaisin särkylääkettä..? (Siis ymmärrän niitä, joilla vesi ei auta, mutta tuntuu, ettei kukaan ole sitä edes kokeillut).

Vierailija
20/25 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylpy auttaa niin hyvä, mutta särkylääkkeet ei kyllä ole ollenkaan pahasta. Lasten kipua lääkitään yleensäkin luvattoman huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän