Löytyykö muita "ahtaasti" asuvia perheitä?
Meillä siis 2 lasta ja kolmas tulossa. Esikoisella on oma huone, kun on jo pieni koululainen. Toinen lapsemme on 2, kun vauva syntyy. Meillä on kolmio ja kahdessa tasossa neliöitä 76m2...ajateltiin mahtua tässä asustelemaan ihan hyvin useampikin vuosi vielä. Ehkä joskus raaskimme ostaa 4h ja keittiön...? Tai sitten ei.
Kaappitilaa olemme hankkineet ostamalla 3 vaatekaappia lisää, kahdessa on lisäksi yläkaapit. Saamme kaikki tavarat hyvin mahtumaan, samoin vaatteemme. Ihme juttu vaan, että kovin monia tuntuu ahdistavan meidän puolesta kotimme tilat...että EIHÄN sitä nyt kolmelapsinen perhe VOI kolmiossa asua!
Kommentit (53)
Asutaan 2-kerroksisessa rivarissa, neliöitä 80. Ahdasta on, kun säilytystilaa ei ole tarpeeksi. Esim. nytkin on ongelmana kenkien ja ulkovaatteiden säilytys. Onneksi pääsemme muuttamaan ok-taloon parin viikon päästä!
22 saivarrella sillä jostainhan se energia revitään kuitenkin! Miten sitten suu pannaan kun Venäjä pistää kaasuhanat kiinni?
Aika ahdasta ajoittain, mutta varaa isompaan ei tällä hetkellä ole.
KOlme lasta 70 neliön kolmiossa ja saunakin vie siitä ison tilan =) Hyvin onnistuu...
... ja 2 aikuista+2lasta.Hyvin mahduttiin!Ei ollyt yhtään turhaa tavaraa ja vähän vaatteita,hyvin pärjättiin.Myöhemmin muutettiin 52,5neliön kaksioon ja se oli jo luksusta ja tilaa oli.
ja vielä kaksiossa! Ainoa ongelma on riitävän varastointitilan puute.lapset 7,5 ja vauva.
Me asuimme lapsuudenkodissani kaksiossa, ensin oli kaksi lasta, ja kun olimme teini-ikäisiä (juu asuttiin broidin kanssa samassa huoneessa), saimme vielä pikkuveljen. Ja sit broidin tyttöystäväkin muutti meille. No, sit oli mun pakko siirtyä pois ;)
kolmas lapsi tulossa. Kyllä tosiasia on, että tämä kolmas heittää ajatukset erilaisiksi.
Eli nyt meillä mahtuu kaksi poikaa samaan huoneeseen ja me vanhemmat toiseen makkariin (käytännössä tähän asti kaikki on nukkuneet samassa huoneessa ja toinen makkari ollut lasten "leikkihuone"), mutta mites tämän kolmannen jälkeen? Vauva-aika vielä menee, vauva tietenkin meidän vanhempien huoneessa, mutta sen jälkeen on kyllä edessä isomman asunnon osto. Poikien huoneeseen ei edes kolmatta sänkyä saisi, koska siellä ei ole tilaa kerrossängylle (asunnossa on vanha vinokatto) ja kaikkea lattiatilaa ei kai sentään voi sängyillä peittää. =) Mutta siis ennen koimme asuvamme ihan ok, mutta parin vuoden päästä on edessä kyllä muutto ja uusi asuntolaina.
neljä lasta ja me vanhemmat, neliöitä noin 90...
Kolme makkaria, joista vain kaksi käytössä. Isot pojat (12 ja 6) jakavat huoneen. Pienemmät nukkuvat meidän vanhempien kanssa (4v ja vauva)- Hyvin sovitaan ja lisääkin tällä huonejaolla hyvin vielä porukkaan mahtuisi.
Meillä ei ole varaa asua noin väjlästi mun tuloilla, 130 000 oli ihan maksimi mitä sain lainaa, eikä sillä saa tältä alueelta isompaa.
Täällä on koulu ja työpaikka, kaverit, harrastukseta ja isovanhemmat, joten en todellakaan muuta johonkin rumaan lähiöön.
Kaupungin vuokra-asuntoa en ole koskaan saanut, eikä täällä päinkään ole muiden vuokra-asuntoja. Vapailla markkinoilla taas tuon kokoinen asunto kuin sulla maksaisi täällä Etelä-Haagassa varmaan 1300€. Ei vaan mun rahat riitä...
Jos maksaa joka pennin asumisestaan ja elämisestään itse, eikä maksata muilla veronmaksajilla, niin täytyy tyytyä siihen, mihin on varaa. Koira pääsee joka päivä kahden sadan metrin päässä olevaan Keskuspuistoon ja kissat mahtuvat hyvin, niiden lempipaikka on iso lasitettu parveke kiipelytelineineen.
t. äiti + kaksi teiniä + koira + 2 kissaa
ja tilaa surkeat 40m2.
jotkut asuvat. Eläinrääkkäystä sanon minä. Tai vähintääkin masokisteja. Itse asun säälittävän ahtaasti; 4 huonetta, kolme poikaa: 7v 3v ja 0v. Yksinhuoltajana ei ole varaa parempaan, mutta ahdistaa joka päivä niin h**vetisti. Kyllä jokainen tarvitsee oman huoneen - minäkin! Enkä mistään hinnasta suostuisi jakamaan sitä ainakaan miehen kanssa. Ompelukseni ja käsityöni vaatii koskemattomuutta. Onneksi ei ole sitä miestä, mutta joskus pojille pitää saada omat huoneet kaikille, joten muutto olohuoneeseen on tod. näk. edessä, ellei avokätisiä sponsoreita löydy siihen mennessä. Suomessa asutaan niin älyttömän ahtaasti ja jotkut muka ovat sellaiseen vielä tyytyväisiä.
tosin yhdessä tasossa ja kymmenen neliötä pienemmässä kuin te.
vanhemmat ja lapset (4v ja vauva) 41neliön kaksiossa saunalla.Tosi ahdasta oli ja ahdisti. Onnex päästiin ok-taloon isolla pihalla.
En kyl ymmärrä 300neliön omistajia.
jotkut asuvat.
Eläinrääkkäystä sanon minä. Tai vähintääkin masokisteja.
Itse asun säälittävän ahtaasti; 4 huonetta,
kolme poikaa: 7v 3v ja 0v.
Yksinhuoltajana ei ole varaa parempaan, mutta ahdistaa joka päivä niin h**vetisti.
Kyllä jokainen tarvitsee oman huoneen - minäkin! Enkä mistään hinnasta suostuisi jakamaan sitä ainakaan miehen kanssa. Ompelukseni ja käsityöni vaatii koskemattomuutta.
Onneksi ei ole sitä miestä,
mutta joskus pojille pitää saada omat huoneet kaikille, joten muutto olohuoneeseen on tod. näk. edessä, ellei avokätisiä sponsoreita löydy siihen mennessä.
Suomessa asutaan niin älyttömän ahtaasti ja jotkut muka ovat sellaiseen vielä tyytyväisiä.