Poika kävi amiksen autopuolella, työllistyi heti ja nyt saa parempaa palkkaa kuin minä jolla on täydet ikälisät
Oli ihan hyvä että poika meni amikseen, vaikka vähän pelkäsin että onko se opetus ihan surkeaa. Hän kävi autonasentajaksi ja viihtyi opinnoissa. Opettaja sanoi minulle että poika on luokan paras ja järjesti tälle myös kesätöitä. Armeijan jälkeen poika meni töihin ja nyt on 24-vuotias ja tienaa enemmän kuin minä hoitajana kaikilla ikälisillä. Olen hyvilläni. Suunnitelmissa olisi aloittaa insinöörinopinnot parin vuoden sisällä. Tämmöinen hyvän olon tarina näin tiistaille, olkaa hyvä.
Kommentit (73)
Miksi poika ei mennyt suoraan opiskelemaan insinööriksi? Olisi vieläkin parempi palkka, jos ja kun se on onnellisuuden ainoa mittari.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poika ei mennyt suoraan opiskelemaan insinööriksi? Olisi vieläkin parempi palkka, jos ja kun se on onnellisuuden ainoa mittari.
Olis pitänyt olla lukio alla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kiinnostunut lukiosta, keskiarvo oli siinä 7,5. Joten meni amikseen. On ollut kiinnostunut tekniikasta aina, joten autopuoli sopi hänelle. Koulu meni hyvin ja opettaja huomasi tämän ja auttoi töidenkin suhteen. Armeijassa oli autopuolella vuoden. Nyt on ollut töissä se verran, että haluaa kehittyä enemmän ja aikoo hakea ammattikorkeaan. Kyllä amiksessa opetusta saa hyvinkin jos on itse innostunut. Onneksi ehti käydä juuri ennen koronaa.
Onnea koko perheelle ja etenkin fiksulle pojallesi hyvistä ja hänelle oikeista valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kiinnostunut lukiosta, keskiarvo oli siinä 7,5. Joten meni amikseen. On ollut kiinnostunut tekniikasta aina, joten autopuoli sopi hänelle. Koulu meni hyvin ja opettaja huomasi tämän ja auttoi töidenkin suhteen. Armeijassa oli autopuolella vuoden. Nyt on ollut töissä se verran, että haluaa kehittyä enemmän ja aikoo hakea ammattikorkeaan. Kyllä amiksessa opetusta saa hyvinkin jos on itse innostunut. Onneksi ehti käydä juuri ennen koronaa.
Ei kun se oli liian tyhmä päästäkseen lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pärjännyt edes yläkoulussa.
Se itki ja pyysi ettei tarvitsisi enää opiskella. Minä lähetin sen ammattikouluun.
Ap
Autonomistajana olen ihan tyytyväinen, että alalla on tolkun ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se oli liian tyhmä päästäkseen lukioon.
Lukiosta ei välttämättä ole monelle nuorelle mitään hyötyä, joutuu opiskelemaan 3 vuotta "turhaan".
Toki yleissivistys on aina hyväksi, mutta jos ei meinaa jatkaa sen jälkeen, niin ei välttämättä kannata.
Amis parempi vaihtoehto näille.
Onnea sun pojalle! Ihana lukea tällaista. Mun poika meni myös autopuolelle opiskelemaan. Kovasti on perheenä yritetty tsempata, että opiskelisi. Olen ajatellut, että tärkeintä on joku ala missä viihtyy. Ylipäätään se, että työllistyy. Kamalinta olisi nuori joka ei tee mitään. Itse olin jo 16 v työssä ja opiskelin töiden ohella.
Ja nykyisin on täysin mahdollista opiskella lisää myöhemminkin. Meillä työpaikalla sähköasentejat työn ohella suorittivat insinööritutkinnon. Useimmat nyt tekevät samaa työtä edelleen, mutta hiukan paremmalla palkalla, jotkut ovat päässeet insinöörin töihin. Mutta pääomaahan se opiskelu on, mutta ei sitä aina kannata velaksi tehdä, kun on muitakin mahdollisuuksia.
Minä suoritin lukion työn ohella aikoinaan. Pärjäsin aikuisena tosi hyvin, kun ei koulu nuorena maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että halusi oppia alan OIKEASTI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pärjännyt edes yläkoulussa.
Se itki ja pyysi ettei tarvitsisi enää opiskella. Minä lähetin sen ammattikouluun.
Ap
Epäilen, että tåmå ei ole Ap.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olis.
Onnea ap:lle. Täälläkin keväällä mekaanikoksi valmistuneen pojan äiti. Poika jatkaa nyt opiskelua oppisopimuksella korimekaanikoksi. Sai siis työpaikan ja siihen vielä tutkinnon kaupan päälle. Mahdollisesti jatkaa vielä automaalariksi. Mietinnässä myös lentokonemekaanikon tutkinto.
Muutaman vuoden työkokemuksella hänestä tulee parempi insinööri. Ei ole valmistuttuaan pelkkä teoreetikko.
Vierailija kirjoitti:
Insinööriksi ei pääse opiskelemaan, ellei ole jotain 2. asteen koulutusta pohjalla, senkin hupsu.
Amisten dissaus nyky-yhteiskunnassa on ihan turhaa, lyhyt koulutus, mutta varma työllistyminen ja palkat parempia kuin monella maisterilla.
T. FM
Mulla on kaksi lasta. Molemmat ovat valmistuneet ammattiin ja käyvät töissä. Miehelläni on kolme lasta, joista kaksi ovat valmistuneet ammattiin ja käyvät töissä. Toinen jää kohta äitiyslomalle. Kolmas käy yläkoulun viimeistä luokkaa. Yli 9 oppilaana on luonnollisestikin menossa lukioon.
Näitäkin sentään on.