Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota häämenua neljälle! Menemme salaa naimisiin, joten syömässä

Vierailija
16.08.2009 |

ovat vain todistajat meidän lisäksemme. Emme mene ravintolaan aikataulusyistä, vaan illastamme kotonamme. Jälkiruoaksi on oltava kakkua (prinsessa/ Sans Rival/ suklaa-xxx -moussekakku), mutta muut ruokalajit ovat haussa. Mieluiten sellaista minkä voi tehdä hyvin pitkälle etukäteen. Voi olla joko ihan kunnon illallinen tai illanistujaistyyppistä suolapalaa, perinteistä tai trendikästä...kaikki ehdotukset otetaan vastaan :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
2/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

höystettynä mustalla liukkaalla ripulilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisänä lihapiirakoita ja sinappia

lisäksi ruiskutatte kuohuviiniä

Vierailija
4/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lohirulla

- tortilasta tehty rulla

- itse tehty perunasalaatti

- savulohisalaatti

- broileri-rucola salaatti

- uunilohi

- uudet perunat

- tilli-katkarapukastike

- suklaa-vadelma -kakku

Kaiken muun voi tehdä valmiiksi paitsi lämpöisen ruuan mutta esim. lohen voi laittaa jo uuniastiaan jääkaappiin odottamaan ja perunat voi pestä valmiiksi.

Onnea!

Vierailija
5/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, just tuollaiset häät olisivat minun makuuni.

Tekisin edellispäivänä jonkun paistin, joka tarjoillaan kylmänä. Kanttarellikastikkeen ja hyvän salaatin kera. Ja jotain perunahommelia, gratiinia kenties(vai tuleeko liian raskasta?).

Vierailija
6/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotain salaattia lisäksi.

Kahvilla riittää jätskiannokset ja ehkä lisäksi hyytelökakkua?

Vierailija
7/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käyttäisit tuohon jotain HYVÄÄ pitopalvelua tai ravintolaa? (siis niin että kaikki odottaisivat valmiina kotona jääkaapissa/uunissa. Ei tarttis huolehtia itse:)

Vierailija
8/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole ollut kaasoja ja karkkeja ja kirkkoa ja yleisöä ja mopsin lailla narussa kuljetettua sulhasta.

Vierailija
9/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä en missään nimessä haluaisi omana tärkeänä päivänäni kykkiä hetkeäkään hellan ääressä. ;) Sitäpaitsi sulla on päällä ihanat vaatteet, hiukset laitettuna ja sormessa sun uusi hieno sormus. Ei oo mitään järkeä hikoilla keittiössä tiskaamassa ja kokkaamassa, kun kolme ihmistä odottaa innokkaasti että sais viettää aikaa sun kanssa.

Valitkaa hyvästä ravintolasta joku ruoka, ja kysykää voiko ruuan hakea matkaan. Sitten vaan sitä kautta kotiin ja pöytään.

Vierailija
10/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötte lihaa, niin joku sisäfile olisi helppo paistaa jo ed. päivänä. Samoin esim. kasviskimara; porkkanaa, sipulia, kesäkurpitsaa, paprikaa jne. maun mukaan.

Eli SUURENA päivänä vain heität vihannesten sekaan tilkan öljyä ja grillivastuksen alle, samoin file, jos halua lämpösenä ja avot.

Extraa on, jos laitat vaikka jotain tuoretta yrttiä vihannesten päälle uunista tullessa, esim. timjami ja salvia. Kastikkeeksi sopii vaikka kylmä kermaviilikastike.

Vierailija
11/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voisi olla pitopalvelua neljälle? Ihan oikeesti hei... Vaaditteko että pitää olla aina sadan hengen juhlat ennen kuin saa käyttää pitopalvelua ja muuten morsiamen pitää todellakin kökkiä keittössä hienot vaatteet yllään??! En itse todellakaan suostuisi kokkaamaan hääpäivänä. Olkoon sitten nimitys pitopalvelu tai gastronautti ((kts www.gastronautti.fi) tai ravintolan take away niin haloo hei, järki käteen hääpäivänä! Kyllä silloin saa nauttia ja käyttää jonkun kympin siihen että juhlaruoan tekee JOKU MUU.

Vierailija
12/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän voisi sen ruoan itse tehdä?

Vierailija
13/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietenkin voi tehdä itse kaiken, kuten minä tahansa muunakin _tavallisena_ päivänä. Mut ei siinä mitään järkeä ole. Vihkiminen on herkkä hetki, ja sen jälkeen pitää voida rauhoittua siihen ihanaan tunteeseen, että nyt ollaan naimisissa. Eikä tosiaan sitaista essua päälle, että siinähän tuo olikin, nyt meikämartta tässä ihan vähän laittaa ruokaa ja pyyhkii pöytää, katsokaas te muut vaikka telkkua. ;)

Oisko ap ihan mahdoton ajatus, että ottaisit ulkopuolisen tekemään ruuan, tarjoilemaan sen teille ja häippäseen? Pienet häät on ihan yhtä arvokkaat kuin isot häät!

Vierailija
14/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainahan täällä on näitä, joiden mielestä pitää olla catering ja palvelijat. Plääh!

Tuossa tuli jo muutama ihan hyvä ehdotus ap, minkä tyylisestä ruoasta pidätte? Olisiko esim. joku teema tai maa mahdollinen. Kerro enemmän!

Vierailija
15/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ruokin ja valmistin ruoat koko hääseurueelle ja hoidin lapsetkin. Illalla mies vielä lähti työmatkalle. Ja ihana päivä oli siltikin! Ilman mitään cateingia.

Vierailija
16/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka erikoistuneet nimenomaan tällaisiin intiimimpiin juhliin, joissa alle 10 vierasta. Kerran oli jossain kilpailu jossa oli palkintona illallinen kahdelle itse valitsemassa osoitteessa, eli vaikkapa kotona. Ja homma hoituu niin, että paikalla on tarjoilija tai sitten ei ole, ihan miten tilaaja haluaa.

Ap, sinuna selvittäisin näitä vaihtoehtoja, niin että kaikki olisi odottamassa kun tulisitte kotiin ja tarjoilija siis näyttäisi ja esittelisi ruoat ja lähtisi sitten pois. Jälkikäteen hakisi tavarat pois. Ja pakettiin tulee tietenkin kaikki astiat, kynttilät, kukat etc. mitä sovitaan.

Paljon onnea ap, älä välitä kateellisista kommenteista ketjun alussa.

Vierailija
17/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ruokin ja valmistin ruoat koko hääseurueelle ja hoidin lapsetkin. Illalla mies vielä lähti työmatkalle. Ja ihana päivä oli siltikin! Ilman mitään cateingia.

Mies ei kyllä lähtenyt minnekään työmatkalle vaan matkalle minun kanssani;)

Päivä oli ihana, ja ikimuistoinen, mutta olin myös tosi väsynyt sen jälkeen. Siksipä ajattelin, että ehkä ap voisi harkita myös toisenlaista vaihtoehtoa. Jos olisin uudestaan juhlimassa tuota päivää, haluaisin myös enemmän aikaa vieraiden kanssa (meillä oli kai kymmenen vierasta) ja vähemmän stressiä tarjoilusta.

Ei sen niin erikoista tarvi olla; ruuat valmiiksi kotiin ja ehkä yksi ihminen tarjoilemaan jos niin halutaan. Tai laittamaan ruuat valmiiksi esille.

Valmiita menuita vakoilisin hääsivustoilta, ihan pariskunnan oman maun mukaisia.

Vierailija
18/18 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis en tullut jotenkin ajatelleeksikaan että ruoat saisi ravintolasta mukaan, tai että niitä ei muuten tarvitsisi itse tehdä! Mieluummiin en kokkaa kuitenkaan, mulla on ihan perinteinen hääpuku ja kaikki, joten ei se keittiössä hikoilu innosta kyllä.. Ongelmana on vähän se, että en tiedä mihin aikaan meidät vihitään, mutta kaipa ne ruoat saisi valmiiksi kotiin. Täytyy ottaa selvää.. Kiitoksia ideoista :)

Niin ja jos jonkun mielestä hääpuku, kirkko, pappi, bestman ja kaaso ovat välttämättömiä "oikeisiin häihin", niin kerrottakoon että ne löytyvät kyllä :) Kumminkaimat vieraana ja hääleikit jäävät puuttumaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi