Mitä tehdä, kun lapsi kammoaa naapurin rakkia? ov
Asutaan kerrostalossa ja meilläkin on oma koira ja talossa asustelee muitakin koiria + tutuilla on myöskin koiria, osa on sellaisia lehmän kokoisia mastiffeja. Ja niiden kanssa ei ole mitään ongelmaa. Ei lenkillä vastaan tulevat koirat. Lapsi pelkää vain ja ainoastaan tuota yhtä koiraa.
Taustatietoa..
Meidän taloon muutti pari kuukautta sitten yksi venäläinen nuori nainen, jolla on iso sakemanni. Saku on vihainen kuin herhiläinen, räksyttää agressiivisesti ja hyökkäilee päin (on siis hihnassa) ja naisella on täysi piteleminen koirassa. Kaikki meidän talon asukkaat pelkäävät, että jonain päivänä rakki pääsee irti ja sitten onkin piru merrassa. Koira on vihainen KAIKELLE, toisille koirille, ihmisille, kissoille, linnuille. Siis ihan kaikki saa aikaan viha reaktion.
Kun mennään ulos, lapsi tarkistaa ties kuinka monta kertaa ikkunasta, että eihän vaan sitä tuhmaa hauvaa näy. Ja jos se nyt sattuukin olemaan ulkona, kun mennään ulos, niin lapsi haluaa syliin. Itse en pysty enää lasta kantamaan (kyse on ikäisekseen pitkästä 4 vuotiaasta ja itse olen viimeisilläni raskaana), koska yleensä meillä on myös mukana tuo oma koira + pojan pikkuveli rattaissa.
Minä ja mies emme tee asiasta numeroa, sanotaan vaan, että nyt ei äiti/isi voi ottaa sua syliin, koska isillä on kauppakassit käsissä/veikkaa väsyttää ja häntä pitää kantaa/what ever syy. Tietty se asia tehdään, että lyhennetään koiran hihnaa, ettei se pääse nuuskimaan tuota koiraa (eikä kyllä menisikään, mutta eihän sitä koskaan tiedä).
Jos ollaan pihalla leikkimässä ja koira tulee ulos, lapsi "jähmettyy suolapatsaaksi" ja haluaa syliin tai sisälle.
Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kommentit (7)
Niin pitkään kun se koira on kytketty, niin ei oikein oo mitään sanomista....
ongelma on se, ettei nainen osaa kuin muutaman sanan suomea ja meidän talossa ei asu ketään muuta, joka osaisi venäjää.
Tuota addressia voisi miettiä, jos vaikka puhuisi naapureiden kanssa taas kerran. Meidän lapsi ei ole ainut, joka pelkää tuota rakkia. Ja pari koiraakin pelkää tuota kuollaakseen :(
ap
olisi tuota mieltä.
Koira siis riuhtoo ja repii hihnaa ja naisella on täysi työ pidellä koiraa. Nainen, kun on sellainen tyypillinen venäläinen eli hento ja pieni ihminen. Eli jonain päivänä koira voi vielä riuhtaista itsensä irti ja en halua ajatella seuraamuksia, mitä käy jos tiellä sattuu pikku lapsi tai toinen koira.
ap
meilläpäin on yksi vapaalla jalalla jolkotteleva mielenvikainen belkkari, karkaa omistajiltaan harva se tunti ja hyppii kaiken päälle mikä liikkuu, ja haukkuu hampaat irvessä. naapurin autoon oli yrittänyt hypätä vauhdista sisälle kun ikkuna oli auki. loikki auton vierellä pää ikkunasta sisällä räksyttäen usean sata metriä kunnes luovutti. oli kuskilla vähän paskat housussa. omistajat eivät saa koiraansa kuriin vaikka on mitä yritetty. on neuvottu, on haukuttu, on uhkailtu ja usutettu poliisi perään. mitään ei tapahdu ennen kuin koira oikeesti saa jonkun hengiltä tai joku "vahingossa" ajaa koiran päälle kun juoksentelee tiellä vapaana.
hyviä neuvoja kaipaisin minäkin.
Ei sitä koiraa varmaan siihen naiseen ole sidottu?
Ja pitää todeta että meidän 10-kiloinen koira on jatkuvalla vetämisellä saanut joskus napsautettua hihnansa poikki.
että soitettiin tarpeeksi usein poliisille. Lapsuuden kotini oli maalla ja kylällä asui yksi sekopää ämmä, jolla oli belggari + collie ja kumpikin oli vihaisia kuin mitkä.
Belggari mm. puri isääni perseeseen, isäni korjasi pihalla traktoria tai puimuria ja pyllisteli siinä samalla, kun koira iski. Onneksi ei käynyt pahemmin, koska isälläni oli paksut haalarit päällä.
Toisen kerran tuo rakki hyökkäri yhden koululaisen jalkaan kiinni, saappaat onneksi pelasti pahemmalta. Kolmannen kerran tuo hyökkäsi pyöräilijän kimppuun.
Ja sitten kutsuikin jo piikki perseeseen. Koirat oli hihnassa, mutta repvivät itsensä irti.
Itse en ole vielä tavannut yhtään terve järkistä belggaria enkä sakemannia. Meidän taloyhtiössä asuu kaksi belggaria ja huh, huh. Ei voi muuta sanoa. Räkyttävät toisille koirille, yrittävät käydä kiinni, räksyttävät päivät pitkät jne.
voit tietysti koittaa jutella tämän naapurin naisen kanssa että kouluttaisi koiransa, koska kaikki pelkäävät sitä. toinen vaihtoehto on että keräät addressin että se koira saahaan sieltä pois. koska lapsella on täysi syy pelätä koiraa, sitä ei oikein muuten saa pois kuin muuttamalla koiran käytöstä. ei tuommonen oo reilua kellekään ettei toinen uskalla tulla ulos omasta kodistaan että siellä joku koira on (itsekin olen koiranomistaja). en oikein muuta keksi..:( mutta minä menisin nyt naapuriin juttusille, tosin ehkä laittasin isännän menemään koska sä oot raskaana (kuin myös minä 34 rv) ettei se koira vaan sitten käy siellä päälle...