Miksi ette voi ajatella virikehoitoa lapsen OIKEUTENA?
Kommentit (37)
5:stä kerrasta viikossa on oikeudet kaukana. Se käy jo työstä.
Lapsen on helpompi osallistua ryhmän toimintaan kun on joka päivä paikalla. Jos pk-ryhmässä on paljon 10 päivää/kk -lapsia, niin kunnon ryhmäytymistä ei tapahdu. Eli mieluiten paikalle joka päivä, mutta esim. pelkkä aamupäivä. Satunnaisia vapaapäiviä voi toki pitää kun huvittaa, ei hoitoonmenon tarvitse olla pakkopullaa.
Tuo ryhmäytyminen. Onneks mun lasten ei tarvii ryhmäytyä. 2#
Jos lapsesi ei ole ennen ryhmässä toiminut, on lapsi eskarin alkaessa aika hukassa.
niin hän menettää vanhempansa ja sisaruksensa? Kyllä vanhemmat edelleen lapsella säilyvät ja niin ollen myös lapsen oikeus vanhempiin säilyy.
ja onneksi minun lasten ei tarvitse myöskään perheytyä ja sisäsiitoistua.
Koulussa tarvittavat valmiudet ehtii aivan hyvin oppia vuoden eskarissa. Jos ajatellaan koululuokkaa, niin kautta aikain on ollut niin, että suurin osa solahtaa koulun systeemeihin kivuitta saman tien. Joka luokassa on ne 1-5 jästiä, joille kaikki on aina vaikeeta ja joiden hyysäämiseen opettamien aika ja huomio menee. On aivan sama, vaikka näitä kullanmuruja koulutettaisiin seimestä lähtien ryhmäytymään ja virikkeistymään.
Pieni lapsi ei tarvitse sirkushuveja ja erityistemppuja ja hienoja kasvatuksellisia termejä. Välittävä perushoito ja normaalin kodin virikkeet ulkoiluineen ja kotiaskareineen ja leikkeineen kyllä riittävät.
Minä haluaisin puhua lapsen oikeudesta vanhempiinsa ja sisaruksiinsa.
Osapäivähoidossa oleva lapsi saa olla vanhempien ja sisarusten kanssa aika monta tuntia vuorokaudessa. Mutta jos leikki-ikäisellä ei ole samanikäisiä leikkikavereita, on hän aika onneton. Äidin ei ole tarkoituskaan olla enää leikki-ikäisen maailman napa.
ja kyllä hyvin ovat ryhmäytyneet ja koulussakin hyvin pärjänneet. Luokkansa parhaiten käyttäytyviä lapsia ja todistusten numerot pyörivät 9-10 pinnassa.
Jos lapsesi ei ole ennen ryhmässä toiminut, on lapsi eskarin alkaessa aika hukassa.
kun lapsi tarvitsee kuntoutuksellista apua tai lastensuojelullisia toimia. Muuten en näe sitä lapsen oikeutena, vaan vanhemman, lähinnä äidin etuoikeutena.
kun lapsi tarvitsee kuntoutuksellista apua tai lastensuojelullisia toimia. Muuten en näe sitä lapsen oikeutena, vaan vanhemman, lähinnä äidin etuoikeutena.
Joka paikassa ei ole lähimaillakaan kotihoidossa 4-5-vuotiaita, joiden kanssa lapsi voisi leikkiä. Silloin on mitä suurimmassa määrin lapsen etuoikeus päästä päiväkotiin leikkimään toisten lasten kanssa.
kaverit ovat muualta kuin viranomaiselta?
Joka paikassa ei ole lähimaillakaan kotihoidossa 4-5-vuotiaita, joiden kanssa lapsi voisi leikkiä. Silloin on mitä suurimmassa määrin lapsen etuoikeus päästä päiväkotiin leikkimään toisten lasten kanssa.
Jossain lähellä niiden nyt on pakko asua, jos kerran samassa päiväkodissa ovat. Vai käytättekö lasta päiväkodissa jossain 100 kilsan päässä?
Joka paikassa ei ole lähimaillakaan kotihoidossa 4-5-vuotiaita, joiden kanssa lapsi voisi leikkiä. Silloin on mitä suurimmassa määrin lapsen etuoikeus päästä päiväkotiin leikkimään toisten lasten kanssa.Jossain lähellä niiden nyt on pakko asua, jos kerran samassa päiväkodissa ovat. Vai käytättekö lasta päiväkodissa jossain 100 kilsan päässä?
Jos muut samanikäiset ovat päivät päiväkodissa, ei heistä ole leikkikaveriksi kotihoidetulle lapselle kuin korkeintaan viikonloppuisin.
Brittilapset ihmeesti jaksavat painaa pitkää päivää koulussa jo monta vuotta ennen suomalaisia.
että 5 päivää viikossa 9h päivässä olevien kokopäivälasten vanhemmat ilomielin kuskaavat lapsiaan vielä illallakin jonkun kotihoidetun lapsen luo leikkimään tai vaihtoehtoisesti haalivat kulmakunnan lapset omaan kotiinsa?
Ei todellakaan.
Jossain lähellä niiden nyt on pakko asua, jos kerran samassa päiväkodissa ovat. Vai käytättekö lasta päiväkodissa jossain 100 kilsan päässä?
Jos muut samanikäiset ovat päivät päiväkodissa, ei heistä ole leikkikaveriksi kotihoidetulle lapselle kuin korkeintaan viikonloppuisin.
Ja virikehoidossa käydään pari kertaa viikossa. Miksei voi viikonloppuna tavata niitä kavereita sitten?
On toiminut ryhmässä kerhossa 2 kertaa viikossa. Mutta nyt puhuttiin pienemmistä lapsista. 2#
ja jo 3-vuotiaana pääsee ns. esikoulu-ryhmään kokopäiväisesti, joka muuten on ihan ILMAINEN.
Brittilapset ihmeesti jaksavat painaa pitkää päivää koulussa jo monta vuotta ennen suomalaisia.
5:stä kerrasta viikossa on oikeudet kaukana. Se käy jo työstä.