Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha paha paha tilanne (yllätysraskaus!)

Vierailija
16.08.2009 |

Hormonikierukka, johon luotin 100%, onkin pettänyt. Eilen erpämääräisten oireiden takia tein ihan varmuuden vuoksi r.testin ja se oli positiivinen. Pääsin pikalähetteellä äitiyspolille ja siellä tänäaamuna käyneenä tiedän nyt, että olen vkolla 12 raskaana.

Meillä on ennestään 4 lasta: 8v, 6v, 4v ja 1v2kk. Olen ollut 8v ajan kotona ja nyt pitkän harkinnan jälkeen hain opiskelupaikkaa ja sen myös sain. Opinnot alkavat huomenna. Mies on eka 4 vkoa kesälomalla ja sitten lapset aloittavat päivähoidon. Olen ollut hyvin innoissani opinnoista (kestävät 2v) ja nyt kaikki suunnitelmat menee uusiksi.

Lisäksi mies ei TODELLAKAAN halua lasta, mutta en minäkään millään pysty aborttia tekemään. Koko eilisilta oli yhtä riitaa, nyt mies nukkuu yövuoron jäljiltä eikä edes tiedä kuinka pitkällä raskaus jo on (oikeesti n. viikko enää aikaa edes tehdä abortti ja siihen siis EN pysty).

Pelottaa ihan mielettömästi, mitä tämä tekee meidän parisuhteelle. Ja niin ihania kuin vauvat ja lapset ovatkin, olen viimeaikoina ollut hieman väsynyt kotona oloon ja siihen 24/7 saman lapsiarjen pyöritykseen.

Tämä on totaalinen yllätys ja kaikenlisäksi totaalisen väärään aikaan!

Onko muille käynyt samoin? Miten selvisitte?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samanlainen tilanne. Olin lasten kanssa 9v kotona ja sain sitten kauan toivotun opiskelu-ja työpaikan. Valitettavasti tulin heti sen jälkeen raskaaksi. Ahdisti ihan pirusti, en pystynyt nukkumaan, itketti aamusta iltaan. En millään olisi jaksanut olla kotona edes vuotta.

Tein abortin, enkä kertaakaan ole katunut valintaani.

Vierailija
2/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme syy on ollut ettei mihesi ole käynyt johtimien katkaisussa.

Itse kävin ja olen tod.tyytyväinen ja niin on vaimokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vielä kohdussa ja mikä on todennäköisyys että raskaus sen takia keskeytyy?

Vierailija
4/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan nimittäin raskaus valitettavasti keskeytyy kun kierukka poistetaan.

Mutta ihmettelen vastuuttomuuttam, jos ei ole tarkoitus hankkia lisää lapsia, miksi mies ei ole katkaissut piuhojaan??? Mikään ehkäisy kun ei ole 100% varma.

Onko se vielä kohdussa ja mikä on todennäköisyys että raskaus sen takia keskeytyy?

Vierailija
5/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisynä tavallinen kierukka, oli ollut jo 3 vuotta, mutta sitten kävi näin.

t: 2

Vierailija
6/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi varmempia kuin pillerit. Kyllä ap on ehkäisystä huolehtinut, turhaa lähteä syyttämään ketään!!!

Useinhan nimittäin raskaus valitettavasti keskeytyy kun kierukka poistetaan. Mutta ihmettelen vastuuttomuuttam, jos ei ole tarkoitus hankkia lisää lapsia, miksi mies ei ole katkaissut piuhojaan??? Mikään ehkäisy kun ei ole 100% varma.

Vierailija
7/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi yhtään todellista muuta syytä ettei mies käy operaatiossa kuin, että haluaa varmistella jos joskus tulee ero niin voi vielä lapsen hankkia uudessa liitossa.

Itsekin puntaroin tuon asian kanssa. Päädyin siihen, että panostan tähän täysillä ja kävin operaatiossa helppo ja vaivaton. Nyt kotona hommat toimii ja aina kun haluan olen vierihoitoa saanut. Operaatiosta jo 6v aikaa.

Vierailija
8/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukka on yksi varmimmista ehkäisymenetelmistä...

Vierailija
9/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? nuoko ovat sinun varmoja tapojasi. Taitaa kipot ylähyllyllä hieman heilua.

Vierailija
10/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä olet jos et tätä tiennyt.

Vierailija
11/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole minkäänlaista oikeutta tulla syyttelemään ap-ta!

Vierailija
12/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madollisesti tiedossa vain yksi tapaus ja sekin varmistamaton.

Vierailija
13/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavaksi vaihtoehdoksi (siis kumpikin alle 30v). Eihän se, ettei NYT halua lapsia enempää, tarkoita, etteikö niitä voisi esim. 10v kuluttua haluta.

Siksi juuri valitsimme hormonikierukan, jonka piti olla hyvin(!!!) varma ehkäisy, eikös se ole ihan yhtä varma kuin strilisaatiokin.

Kierukka on hyvin paikallaan ja lääkäri sanoi, että se voidaan joko poistaa tai jättää kohtuun. Keskenmenoriski on normaalia suurempi, mutta ei kai mikään valtavan suuri kuitenkaan. TAi ainakaan, kun raskaus on jo näin pitkällä. En ole ihan varma, mulla meni osa lääkärin puheista ohi, olin aika järkyttynyt siinä, kun näin lapsen heiluttelemassa käsiään jne. Sovimme, että menen maanantaina uudestaan, antoi ajankin ja sitten varmaan selviää enemmän jatkosta. Olen yrittänyt miettiä sitä aborttia vaihtoehtona, mutta.. On se vaan niin iso ja julma asia tällaisessa tilanteessa, kun periaatteessa meillä on kuitenkin asiat ok ja lapsi saisi hyvän kodin jne.

Ei siis ole mitään OIKEAA syytä tehdä aborttia!?

ap

Vierailija
14/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sikiö ole vakavasti sairas/vammainen.

Vierailija
15/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juuri valitsimme hormonikierukan, jonka piti olla hyvin(!!!) varma ehkäisy, eikös se ole ihan yhtä varma kuin strilisaatiokin.

ap

Vierailija
16/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-synnytät

-et synnytä

Abortiin et pysty, joten onneksi olkoon.

Vierailija
17/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vain käsityksen aloituksestasi ettette enää lapsia halua. sitten ei vain 100% muita ole kuin operaatiot.

Vierailija
18/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä olet jos et tätä tiennyt.

mutta tuskin sitä kukaan joka ehkäisyä käyttää toivoo raskautta. Itselläni on hormonikierukka myös, enkä todellakaan toivo raskautta. Meillä mies sen sijaan vielä toivoisi yhtä (ennestään on 4), joten hän ei taatusti suostuisi sterilisaatioon. Ja käsittääkseni sekään ei ole 100% varma. Joten ei auta muu kuin lopettaa koko seksi jos ei enää halua lapsia vai?

Vierailija
19/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis raskaana viikolla 15. Sain tietää raskaudestani kesäkuun alussa. Meidän ei pitänyt saada lapsia lääkäreiden mukaan ilman lääketiedettä, mutta niin vain kolmas ilmoitti tulostaan. Järkytys on ollut kova meille molemmille ja oikeastaan koko kesä on mennyt enemmän tai vähemmän murehtiessa.

Miehelleni tämä on ottanut todella koville ja jopa eroa on asian vuoksi mietitty. Minä en myöskään kyennyt aborttiin, vaikka mies sitä halusikin. Luulen, että aika auttaa kaikessa, niin myös tässä. Hiljalleen alkaa osata nauttiakkin tästä raskaudesta ja pystyy jo suunnittelemaan tuleevakin. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä:)

Meillä taloudellinen puoli huolettaa. Mies aloittaa myös opiskelut ensi viikolla ja muutenkin suunnitelmat olivat aivan toiset. Asunto käy aivan liian pieneksi, eikä ole varaa vielä ostaa isompaakaan. Kaiken kaikkiaan siis todella huono sauma tulla raskaaksi.

Elämässä kuitenkin tapahtuu pajon asioita, joita ei voi etukäteen suunnitella. Elämä yllättää ja luulen, että silläkin on joku tarkoitus. Päivä kerrallaan tätä elämää kannattaa elää. Omalla asenteellakin on paljon vaikutusta siihen miten asiat ottaa...

Jutelkaa miehen kanssa paljon asiasta ja monelta kannalta. Alku järkytyksen myötä varmasti helpottaa! Tsemppiä, kyllä kaikki vielä järjestyy:)

Vierailija
20/37 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden ja äitiysloman ajaksi.

Toivottavasti saatte asiat sovittua. Mun mielestä ei kannata tehdä aborttia jos ei itse sitä 100% varmuudella halua.

Kerro sitten kun saa toivottaa onnea...