Suositelkaa hyvää pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta,
josta ei jää "kastuneen koiran" hajua vaatteisiin. Pesukoneen puhdistan säännöllisesti sitr.hapolla.
Kommentit (35)
Niin menettääkin imutehoa mutta pyyhkeet on pehmempiä ja niihin on parempi pyyhkiä ihon kuivumisen kannalta. HuuhteluainettHan ei joka pesulle muutenkaan kannata laittaa ja ei tarvi laittaa ihan litra tolkulla!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2009 klo 14:27"]
kannattaa laittaa pesuaine ja huuhteluaine samaan lokeroon päällekäin. huuhteluaine huuhtoutuu näin paremmin vaatteista pois, eikä ylimääräistä huuhtelua tarvita.
pulverina mulla Bio luvil color professoinal ja huuhteluaineena Comfort prifessional. valkopyykkiin on OMO white pikkujätti. Huuhteluainetta käytän vain lakanoille, pyyhkeille ja työvaatteilleni.
[/quote]OMO ja Bio luvil tuoksuu molemmat niin voimakkaasti, ettei niitä voi käyttää, vaikka ehkä hyviä ovatkin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2009 klo 15:47"]
niitä pesupähkinöitä? Kokemuksia?
[/quote]Pesupähkinät on tosi hyviä. Eikä kumma kyllä tarvii mitään huuhteluainetta. Vaatteista tulee pehmeitä ilmankin. Voin suositella. Ja käy allegisellekin.
Sininen Comfort huuhteluaine, paras.
Mä tykkään näistä
http://www.quriosa.fi/kodinhoito/maison-belle-softness-huuhteluaine.html
Prismassa maksaa jotain 8€...
Neutral on tosi hyväksi todettu. Meillä kaikki pyykit mitkä sen vaan kestää pestään 60 asteessa ja vauvan syntymästä lähtien olen käyttänyt vain hajusteetonta pesuainetta. Huuhteluainetta en käytä koskaan eikä pyykit haise ikinä pahalle vaan raikkaan puhtaalle. Pyyhkeet ja lakanat kuivaa kuivausrumpu, niin pysyvät ihanan pehmeinä. Kuivumisajalla on todella merkitystä, meillä kone rummuttaa 1400 kierrosta minuutissa ja aamulla pestyt pyykit on jo ennen iltaa kuivia. Nyt olen pikkuhiljaa siirtymässä takaisin hajustettuihin pesuaineisiin ja Sertoa ja Lummea aion käyttää.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2009 klo 14:27"]
kannattaa laittaa pesuaine ja huuhteluaine samaan lokeroon päällekäin. huuhteluaine huuhtoutuu näin paremmin vaatteista pois, eikä ylimääräistä huuhtelua tarvita.
pulverina mulla Bio luvil color professoinal ja huuhteluaineena Comfort prifessional. valkopyykkiin on OMO white pikkujätti. Huuhteluainetta käytän vain lakanoille, pyyhkeille ja työvaatteilleni.
[/quote]OMO ja Bio luvil tuoksuu molemmat niin voimakkaasti, ettei niitä voi käyttää, vaikka ehkä hyviä ovatkin.
[/quote]Bio luvil professional on lähes tuoksuton, noi tavalliset tuoksuukin tosi voimakkaasti.
Ole hyvä-pesuaine ja jos välttämättä huuhteluainetta haluaa käyttää, niin etikkaa.
Testejäkin on luettava kuin piru satukirjaa.
Piiperon testiä ei voita paras vaan litku jossa ei ole piiperolle haitallisia aineita.
ja bio luvil professional(ei zeoliittiä)