Metsätähti-jogurtti (80-luvulla), muistaako kukaan? Mitä muuta kaipaat tuolta ajalta?
Voi kuinka kaipaankaan sitä pienessä purkissa ollutta Metsätähti-jogurttia, jota vielä lapsuudessani 80-luvulla kaupasta sai... :D Muistaako kukaan muu? Siinä oli pieni keltainen hillosilmä keskellä, vähän niinkuin Kalinkassa. Mitä muuta "nostalgista" muistat / kaipaat 80-90-lukujen taitteesta? Itse muistan myös keltaiset appelsiinimehujäät, eivät olleet Jaffaa tms. Nimeä en muista, mutta maku oli ihana!
Kommentit (75)
Mulle tuli siitä aina huono olo ja pää kipeäksi. Siinä on ollut jotain mitä muissa jugurteissa ei ole.
Pommac ja Mac mehujäät, ainakin Prismoissa ja Cittareissa. Fanny rahkaherkku kai vaihtoi vain nimensä ja on nykyisin Vanilla rahkavaahto?
Lipsiä tehtiin tossa joskus 2000-luvulla, mutta ei se menestynyt niin ei jatkettu.
Kis Kis karkkeja saa Fazerin parhaat pussista tai sit KisKis laatikosta, ainakin jouluisin aina myynnissä ja laivalla.
Tarkoitatteko Anis karkeilla sellaista peltirasiaa vain sellaisia tyynynmallisia karkkeja, punaisia ja keltaisia??
Oon ollu tosi pieni 80-luvulla, mutta nyt tajusin miksi mulle on aina tullut siitä metsätähti-nimisestä kukasta jugurtti tai viili mieleen. Niitä kasvoi meidän mökin ympärillä. Joten ihan varmana tuota on meillä joskus ollut ja olen siis syönyt. Jo sana 'metsätähti' maistuu suussa jugurtilta! :D
Fanny-vanukastakaan ei enää saa. Niissä puolen litran purkeissa. Aah.
jossa joku valkopartanen ukko ratsasti valkoisella hevosella... jogurttiakohan sekin mainosti?
Hevonen oli Tuomarinkylän ratsastuskoululta. Ei ollut muuten ihan täysin valkoinen, perunajauhoilla sitten puunattiin kuvauksia varten :)
Kolmionmuotoiset tripmehut, suklaa-banaanijogurtti. Hopeatoffee. PK-purkka. Irtokarkit, joita sai ostaa 10 pennillä kappale, ne isot merkkarit. Vadelma Roope-limsa. Afri-cola.
Lähekkäin-hammastahna.
Malla- ja Maffe-kerrosjugurtit! Niitä tekee usein mieli!
Asterix-päärynäjäätelöä? Muistaakseni se oli tuutti, mutta sen sisällä oli vihreä muovitikku, jossa litteä asterixfiguuri. Sitten oli Roope-sedän kolikot sinisessä ja punaisessa pussissa. Mansku ja Bansku suklaapatukat, joissa sellasta vaahtomaista täytettä. Sitruunakeksit, joista piti nuolla ensin se kiiltävä pinnoite. :) Ja Kalkitos! saako niitä mistään? Siirtokuvajuttu jossa oli tausta mukana. Ja tietenkin Krymppikset, samaa matskua saa askartelukaupoista arkkeina nykyäänkin.
Viiden markan irtokarkkipussit, ja niissä parhaita oli ufot, vaaleanpunainen pyöreä karkki, jossa sisällä salmiakkijauhoa.
Joke jäätelöt, joissa puutikussa oli vitsi kirjoitettuna. Jeppis jäätelöt. Lätkä jäätelö, joka kiekon muotoinen salmiakkikuorutteinen herkku.
smurffi (vai olikos ne siihen aikaan strumffeja?) ja dumbo-norsu -karkit, muistaako joku muu?
Ja Rosvo ja Poliisi -limsat. eka oli vadelma ja toka päärynä.
Ja olikos nuo ritisevät ainakin joskus myöhemmin niitä Lätkä-jätskejä? Oli se laku, oka ei rtissy, ja sit se ritisevä, joku vaaleanpunainen.
Eikös Lipsejäkin saa edelleen?
Ihania juttuja muistatte, kiitos näistä nostalgisista hymyistä :)
Siinä oli jotain cornflakes-murua.
Jo ennen sitä oli muistaakseni Pandan rusina- ja riisisuklaata, mutta se oli joskus 1960-luvulla.
Kartio-trip, ville vallaton jädet, vanhan malliset kokispullot, pikku Palma-limpsat. Ja Hopeatoffee (oliko sen niminen, se salmiakkilakupötkylä?).
Tujua salmiakkipurkkaa
Ja Hubbabubba, ihanaa!
Joo Asterix jäätelöt oli hyviä. Muistaako kukaan Apri-tuuttia? Se oli Valion tuutti, jossa oli puolet vaniljaa ja puolet aprikoosia..nam...
Mutta jos vain yhden asian saisin takaisin.... Ne ihanat Black Pete patukat oranssissa paperissa, niitä kai myytiin vain R-kioskilla....
- Neljä vuodenaikaa -jugurtti
- Malla-vanukas
- Balkan-jugurtti
- Jambo-patukka
- Black Pete
jossa joku valkopartanen ukko ratsasti valkoisella hevosella... jogurttiakohan sekin mainosti?
Hevonen oli Tuomarinkylän ratsastuskoululta. Ei ollut muuten ihan täysin valkoinen, perunajauhoilla sitten puunattiin kuvauksia varten :)
tais olla 90-luvulla, kun sai ainakin Ärrältä semmoisia mehujää"paloja", jotka oli pussissa,ja olikos ne käden/kengän/jalanpohjan mallisia erimakuisia. Niitä on vieläkin ikävä.
Oli mun lempparijätskiä. Siinä oli keskellä joku nougat-suklaaklöntti.
Onneksi edes suklaapilvi on tullut takaisin :)
Mulla on ollut mielikuva itsestäni 80 luvulla jätskikiskalla ja siinä mul oli suklaajätski kädessä, oli pilven muotoinen ja oliko jotain pähkinää/"röpelöä"päällä. Ja se oli hyvää!!!! Sen täytyy olla tämä suklaapilvi. Mistä niitä nyt saa???
oli ihanaa, sellaita kelta-vihreää muistaakseni.