Loukkaannuinko (taas) turhaan miehelle?
Meidän oli tarkoitus viettää iltaa yhdessä. Emme olleet mitenkään sitä toisillemme luvanneet, mutta oltiin hankittu tekemistä illaksi ja yleisesti ottaen puhuneet että keksitään sitten jotain kivaa tekemistä.
Nyt illalla mies ilmoitusluontoisesti kertoi, että meneekin saunailtaan kaverinsa kanssa. Minä siitä loukkaannuin ja sanoin, että tehdään mielummin vaikka kaikki jotain yhdessä etten jäisi yksin ja mies vastasi että jos ei kelpaa (olisin voinut ehkä "ängetä" mukaan siksi aikaa katsomaan vaikka tv ku he saunovat ja olen joskus niin ollutkin mukana, mutta tämän illan ei "pitänyt" olla sellainen) niin voin jäädä vaikka "kotiin yksin itkemään", häntä ei kiinnosta enempää.
Tuollaisesta asenteesta loukkaannuin vielä lisää ja koen, että hän sivuutti minut kokonaan, vaikka toki voin keksiä itselleni nyt jotain muuta tekemistä.
Olenko siis tyhmä kun olisin halunnut riistää mieheltä saunomisen (ei ole mikään harvinainen tapahtuma) ja loukkaannuin? Ei minua haittaa muut kaverit mutta nyt jo alkuillasta lähti saunomaan...
Kommentit (11)
hän viettää iltaa mielummin kavereidensa kanssa kuin sinun!
Ei, et todellakaan turhaan loukkaantunut!
ensi kerralla sopikaa tarkemmin, ettei ylläreitä tuu.
Kyllä mä kokisin tuollaisen kommentoinnin henkisenä väkivaltana. Kuinka hän voi ensinnäkin vain ilmoitusluontoisesti sanoa häipyvänsä (voisitko sinä) ja toiseksi kun sanot, että sinulle tuli paha mieli, hän jättää täysin kylmästi huomioimatta tunteesi...
Tosi paha mieli tuli kun luin:((
itselläni tilanne olisi sellainen, että kotona tiedossa olisi varmasti pesää en koskaan menisi siinä tilanteessa kaverin kanssa saunomaa.
Jos kyseiseen yhteiseen kivaan ei kuuluisi tuota vaan touhuttaisiin jotain pelkästään kääntyisin saunan puoleen.
Anteeksi tylyt sanani. En voisi kuvitella vastaavaa omaan suhteeseeni, vaikka meillä onkin nyt laimea kausi menossa.
Meillä on oletusarvona että ollaan yhdessä ellei sitten ole sovittu jotain muuta suht. hyvissä ajoin etukäteen (ainakin nyt edellisenä päivänä ja silloinkin kysytään puolin ja toisin että "olisiko ok jos menisin"...useinmiten vastaus olisi "kyllä"). Eli meillä olisi käsittämätöntä että toinen vaan ilmoittaisi samana päivänä että "mulla muuten on omaa ohjelmaa".
Liikumme paljon erikseen eli emme elä missää 100% symbioosissa mutta hemmetti soikoon - mikä parisuhde se on jos ei toista oteta huomioon vaan sovitaan omia juttuja samalle päivälle ihan kuin sinkkuaikana?
teillä on lapsia ja yhteistä aikaa kaksin harvemmin, loukkaannut ehdottomasti. Jos taas ei ole ja molemmat menee miten sattuu niin en sitten tiedä onko tuo niin vakavaa, pitää vaan tarkemmin kommunikoida jos todella odottaa tuollaista ja se tulee tarpeeseen. Mutta jos ootte muuten usein iltasin yhdessä niin ymmärrän jos ei mies sellasta ole tajunnut että olet odottanut jotain..
erillään.. tehdään uusia elätettäviä.. osoitteeseen x...
koska äskettäin minulla oli pieni kriisi jossa avauduin miehelle kovasti siitä miten paljon nyt tunnen tarvitsevani häntä ja oloni on kurja jos hän mielummin viettää aikaa muualla.
Meillä on myös melko paljon aikaa yhdessä miehen kanssa ja minä selkeästi olen tällä hetkellä hieman läheisriippuvainen (lyhyt kausi). Silti meillä on todella mukavaa yhdessä ja nytkin tarkoitus oli jossain vaiheessa tänään tavata muita ystäviä. Ehkä hän on kyllästynyt tällaisiin tilanteisiin ja vaikka ei alunperin tahtonut minua loukata ahdistui heti kun näki minun loukkaantumisreaktioni.
ap
että mies on tosiaan jonkin verran kyllästynyt sinun kriiseilyysi ja ahdistukseen ja itkemiseen. Itsekin olisin tuosta loukkaantunut kyllä, mutta ehkä olen lapatossu, kun koetan olla vähemmän needy nykyisin kun mies ei oikein tunnu minun ongelmiani jaksavan.
että jään roikkumaan yksi viikonloppultana koska toinen tekee jonkin sorttiset oharit -ystäväni ovat niin 'sohvautuneita' etten saa samana päivänä soitettua seuraa itselleni vaan se tarkoittaa sitten yksinäistä iltaa kotona