Mikä meissä on vikana kun meitä ei kutsuta kylään?
Olemme asuneet uudella asuinalueella kohta kolme vuotta. Olemme saaneet paljon uusia tuttavia alueelta ja kutsuneet näitä tuttavuuksia kylään. Erityisesti yksi perhe on tuntunut hyvin samanlaiselta kuin me ja ovat aina tulleetkin ja tuntuneet viihtyvän. Mutta miksi he eivät koskaan kutsu meitä kylään? Luulin ensin että eivät ole kylään kutsuvaa tyyppiä mutta heille tuli uudet naapurit joita ovat pyytäneet luokseen jo useita kertoja. Vähän harmittaa. Tulisiko hyviä selityksiä mieleen?
Jos satuit lukemaan, olen sama kysyjä mutta ehdottomallasi uudella otsikolla:)
Kommentit (52)
En todellakaan ymmärrä, miksi naiset aina jakasavat vatvoa tällaisia juttuja! Ap, jos sinua vaivaa se, että miksi naapuriperhe ei kutsu teitä, niin sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa:
- lopetat heidän kutsumisen teille
- kestät tuon "epätasa-arvoisuuden" ja jatkatte entiseen malliin.
Kakkiin asioihin ei nyt vaan yksinkertaisesti aina löydy selitystä.
Eli jos homma ei miellytä, niin pistät sille stopin! Eri asia on tietty, jos tämä naapuriperhe on ainoa, joka teillä yleensä vierailulla käy ja haluaisit edes jotain sosiaalista elämää. Tosin tästä ei ap:n kirjoitusten perusteella taida olla kyse.
En ymmärrä, miten eroavoisuus alkoholin käytössä voi vaikuttaa lapsiperheen vierailuihin? Jos ap ei puhu pitemmistä vierailuista, ei lakoholilla voi olla kovin suurta roolia ihan tavallisessa kyläilyssä.
JOs vierailun aikana laitetaan illallista, voi sen oluen tarjota vieraille tai avata viinipullon, mutta ihan samalla tavalla voi olla alkoholittomalla linjalla. Senkin luulisi sietävän, vaikka olisi tottunut kotona ottamaan ruokajuomaksi sitä olutta tms. En ymmärrä miten tämä voisi olla ongelma muilla kuin ihan deekuille (joiden on pakko saada joka päivä) tai raivoraittiille,(jotka eivät siedä edes ajatusta, että isäntäperheessä käytetään lakoholia).
Tasan kaksi vaihtoehtoa, valitse noista ja piste. Turha vatvoa.
En todellakaan ymmärrä, miksi naiset aina jakasavat vatvoa tällaisia juttuja! Ap, jos sinua vaivaa se, että miksi naapuriperhe ei kutsu teitä, niin sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: - lopetat heidän kutsumisen teille - kestät tuon "epätasa-arvoisuuden" ja jatkatte entiseen malliin. Kakkiin asioihin ei nyt vaan yksinkertaisesti aina löydy selitystä. Eli jos homma ei miellytä, niin pistät sille stopin! Eri asia on tietty, jos tämä naapuriperhe on ainoa, joka teillä yleensä vierailulla käy ja haluaisit edes jotain sosiaalista elämää. Tosin tästä ei ap:n kirjoitusten perusteella taida olla kyse.
jotka KEHTAAVAT käydä kylässä syömässä ja juomassa tarjoomuksia, mutta itse eivät kutsu vastavierailulle.
Se on minusta huonoa käytöstä ja ahnetta ja ties mitä. Hyi hitto.
Eri juttu, jos se toinen perhe ei pääse/jostain syystä voi tulla vierailulle, mutta on suoranaista moukkamaisuutta nauttia yksipuolisesti toisen vieraanvaraisuudesta.
Se on täysin vastaavaa kuin jos toinen aina muistaa sinun merkkipäiväsi hienoilla lahjoilla, etkä itse koskaan muista toista.
Typerää selitellä sitä sillä, että toisella on niin hieno koti tai tarjottavat, ettei itse kehtaa... seliseli. Kyllä te huushollinne siivottua saatte, se riittää. Ja jos epäilee omia ruokiaan, niitä saa ostettua valmiinakin.
Ei se niin vaikeaa ole.
Ja ap: jos ko. perhe tulee aina uudestaan teille, ei teidän alkoholinkäyttönne tuota voi selittää. Istuvathan he iltaa teilläkin. Veikkaan siis vain huonoja käytöstapoja.
tai ehkä siksi, ettette itse kutsu heitä kylään. En itse kyllä kutsuisi,jos ei koskaan tulisi vastakutsua. Helppohan se on valmiille mennä, mutta olisi fiksua nähdä joskus itsekin vaivaa. Vaikka väsyttääkin. Kaikki on joskus väsyneitä!
miksi he kuitenkin tulisivat meille kylään aina uudestaan? Tuntuu vain tyhmältä kun en edelleenkään tiedä millainen koti heillä(kään) on, vaikka on jo kolme vuotta tunnettu ja he ovat käyneet meillä useita kertoja.
korpeaa kertakaikkiaan, kun hyvän lapsuudenkaverin perhe tulee kylään aina, kun kutsuu, mutta meille ei kutsua ole tullut :(
miksi he kuitenkin tulisivat meille kylään aina uudestaan? Tuntuu vain tyhmältä kun en edelleenkään tiedä millainen koti heillä(kään) on, vaikka on jo kolme vuotta tunnettu ja he ovat käyneet meillä useita kertoja.
korpeaa kertakaikkiaan, kun hyvän lapsuudenkaverin perhe tulee kylään aina, kun kutsuu, mutta meille ei kutsua ole tullut :(
IHan oikeasti ihmisillä on täysin eri käsityksiä siitä, mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei. Meillä kaveripiirissä ainakin kutsutaan itse itsensä kylään, enkä todellakaan ajattele että jos minä kutsun kylään, niin sitten minutkin pitäisi kutsua kylään!
Jos vaadin vastakutsua, niin sitten ei minunkaan pitäisi kutsua ollenkaan kylään, mikäs "lahja" (tässä tapauksessa kutsu kylään) sellainen on, jossa vaaditaan vastalahjaa?
Jos me haluamme nähdä kavereiden kanssa, niin puhun vaikka siten, että olis kiva nähdä ja se kutsuu kylään, joka jaksaa.
Toisten mielestä on kiva järkätä kutsuja tai järkätä ruokia yms., toiset eivät sellaisesta pidä, mutta tapaavat silti ystäviä mielellään.
Minä en ainakaan haluaisi mennä kylään ihmiselle, joka "vaatii" sitten vastakutsua.
mutta meissä on varmaan se sama vika :(
olette heidän mielestään tylsiä? Varsinkin jos olette "samanhenkisiä", niin jos se heidän mielestään on kuin peilikuvaansa tapailisi? Toisen kutsusta voi olla noloa tai vaikea kieltäytyä, on helpompi vain tulla kylään. Mutta sitten ei kutsuta vastavierailulle.
Tulipa hyvä mieli kirjoituksestasi:)
ap