Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette usko Jumalaan, saako teidän

Vierailija
15.08.2009 |

maailmassa tehdä ihan mitä vain? Kun ei joudu tilille mistään?

Saako tappaa, pettää, varastaa, jne?

Mitä tässä elämässä on mieltä jos vain maadutaan maahan kuoleman jälkeen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan minun ITSENI kannalta. Mitä enemmän on ns. kunnollisesti eläviä, sitä vakaammat ovat yhteiskuntaolot ja se taas on hyödyllistä minulle.

Mun logiikalla ei olisi mitään järkeä yrittää elää kunnolla vain tämän ajan takia. En näe siinä mitään mielekkyyttä. Joten, koska olen uskossa, elämälläni on syvyys ja pohja ja kaikki vaivan näköni ja uhraukseni eivät mene hukkaan.

Vierailija
22/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun logiikalla ei olisi mitään järkeä yrittää elää kunnolla vain tämän ajan takia. En näe siinä mitään mielekkyyttä.

Kyllä munkin logiikka sanoo, että kannattais käyttää hyväksi ja rellestää, mutta kun "kärsin" empaattisuudesta ja toisten huomioon ottamisesta, jonka olen lapsena oppinut :). Jos otetaan kaksi lasta joista toista rakastetaan ja jolle opetataan moraalia oman esimerkin kautta ja toinen jolle paasataan Jeesuksesta ja taivaasta ja helvetistä, mutta jolla ei ole ketään joka rakastaisi ja kohtelisi nätisti, kummastakohan tulee se onnellinen ja moraalistesti oikein tekevä ihminen? Kyllä kyky rakastaa ja ottaa muut huomioon riippuu enemmän varhaisesta kiintymyssuhteesta kuin Jeesuksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heikot ja itsekkäät ihmiset tarvitsevat jumalaa, älykkäät ja empaattiset pärjäävät jo ilman..

Vierailija
24/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suhtautuminen muihin ihmisiin riippuu aivan täysin kasvatuksesta ja kiintymyssuhteesta. Lähipiirissäni on syvästi uskovainen ihminen, joka jättää jälkeensä itkua ja pahaa mieltä minne tahansa meneekin. Kätevänä aseenaan muiden keinojen lisäksi luonnollisesti Raamattu. Joskus näissä keskusteluissa otetaan se lähtökohta että uskonnollinen moraali takaisi sen että muita ihmisiä kohdellaan kauniisti eikä käytetä hyväksi tms.

Vierailija
25/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäät ja älykkäät? tai heikot ja empaattiset?

että heikot ja itsekkäät ihmiset tarvitsevat jumalaa, älykkäät ja empaattiset pärjäävät jo ilman..

Vierailija
26/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa että olisin loistava esimerkki moraalini puolesta koska tahansa keskiverto-tapakristitylle. Olen avoliitossa ensimmäisen rakkauteni kanssa kahdeksatta vuotta, en petä, en polta, en juo, en käytä huumeita. Minulla on kummityttö Bangladeshissa, lahjoitan lisäksi hyväntekeväisyyteen kuukausittain vaikka olenkin tällä hetkellä työttömänä. Tottelen lakia enkä oikein ymmärrä ihmisiä jotka esim. kävelevät punaisia valoja päin (muuten kuin äärettömässä hädässä).

Vierailija
27/27 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään tämän ajan iloksi en viitsisi paljon mistään moraalista tai etiikasta välittää. Olisin just niin itsekäs ja kaikki mulle heti -ihminen kuin vaan voisin.

Mä noudattaisin lakia vain sen verran, etten mistään kiinni jää mutta muuten en välittäisi mistään mitään.

Mun logiikalla ei olisi mitään järkeä yrittää elää kunnolla vain tämän ajan takia. En näe siinä mitään mielekkyyttä. Joten, koska olen uskossa, elämälläni on syvyys ja pohja ja kaikki vaivan näköni ja uhraukseni eivät mene hukkaan.

ateisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän