Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisilla on väärä käsitys siitä millaiset on korkeat poskipäät?

Vierailija
24.08.2015 |

Suomalaiset tuntuu pitävän aina isoja poskiluita korkeina poskipäinä. Eli esim. tällaisia:
http://pyxie.com/trends/wp-content/uploads/2014/04/round-face-cameron.jpg

Vaikka oikeasti korkeat poskipäät tarkoittaa sitä että poskiluut sijaitsee mahdollisimman ylhäällä. Näin:
http://24.media.tumblr.com/tumblr_mdptpsv99U1qdxmyeo1_500.jpg
http://img.allw.mn/content/beauty/2013/08/2_hello-high-cheekbones.jpg

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajakaan ei vaikuta tietävän, mitä korkeat poskipäät tarkoittavat. "Palloposket" eivät tietenkään tarkoita korkeita poskipäitä, mutta eivät myöskään "kasvojen leveintä kohtaa edustavat poskiluut".

Korkeat poskipäät tarkoittavat poskiluiden rakennetta, joka kasvojen korkeimmalta kohdalta laskee lähemmäs nenän vartta kuin suuta. Hyvä esimerkki matalista poskipäistä on esim. Brad Pitt ja korkeista esim. Henry Cavill.

Vierailija
22/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajakaan ei vaikuta tietävän, mitä korkeat poskipäät tarkoittavat. "Palloposket" eivät tietenkään tarkoita korkeita poskipäitä, mutta eivät myöskään "kasvojen leveintä kohtaa edustavat poskiluut".

Korkeat poskipäät tarkoittavat poskiluiden rakennetta, joka kasvojen korkeimmalta kohdalta laskee lähemmäs nenän vartta kuin suuta. Hyvä esimerkki matalista poskipäistä on esim. Brad Pitt ja korkeista esim. Henry Cavill.

Kun poskiluut laskevat silmien alta kohti nenänvartta, kyseessä ovat korkeat poskipäät. Kun poskiluut laskeutuvat vinosti kohti nenää tai leukaa, kyseessä ovat matalat poskipäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun poskiluut laskevat silmien alta kohti nenänvartta, kyseessä ovat korkeat poskipäät. Kun poskiluut laskeutuvat vinosti kohti nenää tai leukaa, kyseessä ovat matalat poskipäät.

Nenänkärkeä, leukaa tai suuta.

Vierailija
24/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös törmännyt vastaavaan! Olen tehnyt työkseni pukeutumisneuvontaa ja monesti saatoin pyytää asiakasta kuvailemaan itseään. (Tällöin tuli yleensä ensimmäisenä esiin ne puolet, jotka eniten ulkonäössä häiritsevät, joten päästiin etenemään ongelmien ratkaisuun.

Aika usea tosiaan piti juuri tuollaisia palloposkia korkeina poskipäinä. Yksikin sanoi, että "vihaan näitä minun korkeita poskipäitä, sinulla puolestaan on kauniit!" Ja todellisuudessa, minulla on ne korkeat poskipäät, joita hän luuli vihaavansa. :D oi voi.

Sama koskee takamusta! Yksikin tuttuni valitteli vartalonmuotojaan ja vaikeutta löytää esim housuja, mutta sanoi siihen perään, "Juu, kyllä minulla näitä muotoja piisaa! On pyöreä peppu!" Tosiasiassa kyseessä oli hyvin tyypillinen suomalainen, saatanan leveä ja todella litteä perse.

Tuollaisia harhaluuloja kun kohtaa, että ihminen kuvittelee omaavansa Kardashianin peräsimen, niin kyllä se saa miettimään, miten kieroutuneesti itsensä voi nähdä peilistä ja kuinka väärässä voikaan olla.

No eihän se sanonut mihin suuntaan se perse on pyöreä...

Mutta tärkeintähän on tietysti päästä haukkumaan erityisesti suomalaisten ulkonäköä. Meillä on rumat poskipäät, rumat perseet, rumat hiukset, siansilmät ja -nenä. Unohtamatta ankeaa maantienväristä tukkaa.

Vierailija
25/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvot levenevät heti silmien alapuolella jonka jälkeen ne kapenevat jyrkästi kunnes leukaluun kohdalla taas levenevät hieman.

Minulle on sanottu että minulla on korkeat poskipäät, en ole itse hahmottanut koskaan kenellä olisi tai kenellä ei tai mitä sillä tarkalleen ottaen tarkoitetaan. Tai onko se edes kaunista vai rumaa. Heti kun painoni menee normaalipainon alarajoille, olen lommoposkinen luiseva naamainen hirvitys. Makuasioita ja melko merkityksetöntä.

Vierailija
26/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olemme surkea kansa ja meidän pitäisi pukeutua säkkiin, ripotella tuhkaa päällemme ja samalla vielä ruoskia selkänahkamme verille. Tämänhän sinä halusit kuulla, oi upea maailmankansalainen?

Vierailija
27/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:15"]

Mut oli kyllä pikkasen tuossa kakkosessa meikin ja valoillusion tuomaa vivahdetta..

Joo, niin varmasti on koska korkeat poskipäät on aika harvinaiset kuitenkin, niin ei ole useimmilla malleillakaan.

Mulla on luustolta just tuollaiset kasvot. Ilman lisäefektejäkin näyttää tolta kuin kuvassa.

Aika kolhon ja ruman näköistä loppupeleissä. Itse tykkäisin söpömmästä ja sievemmästä.

Vierailija
28/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:37"]

Olen myös törmännyt vastaavaan! Olen tehnyt työkseni pukeutumisneuvontaa ja monesti saatoin pyytää asiakasta kuvailemaan itseään. (Tällöin tuli yleensä ensimmäisenä esiin ne puolet, jotka eniten ulkonäössä häiritsevät, joten päästiin etenemään ongelmien ratkaisuun. Aika usea tosiaan piti juuri tuollaisia palloposkia korkeina poskipäinä. Yksikin sanoi, että "vihaan näitä minun korkeita poskipäitä, sinulla puolestaan on kauniit!" Ja todellisuudessa, minulla on ne korkeat poskipäät, joita hän luuli vihaavansa. :D oi voi. Sama koskee takamusta! Yksikin tuttuni valitteli vartalonmuotojaan ja vaikeutta löytää esim housuja, mutta sanoi siihen perään, "Juu, kyllä minulla näitä muotoja piisaa! On pyöreä peppu!" Tosiasiassa kyseessä oli hyvin tyypillinen suomalainen, saatanan leveä ja todella litteä perse. Tuollaisia harhaluuloja kun kohtaa, että ihminen kuvittelee omaavansa Kardashianin peräsimen, niin kyllä se saa miettimään, miten kieroutuneesti itsensä voi nähdä peilistä ja kuinka väärässä voikaan olla.

Mikä nimesi on? Puhut asiakkaistasi sellaisella tavalla, että en ikinä haluaisi törmätä. Oikeastaan koko ammattikuntanne leimautuu :/

Aah, mun nimi?

- oon jonne RöllikkäPukki 😊

Vierailija
29/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska olemme surkea kansa ja meidän pitäisi pukeutua säkkiin, ripotella tuhkaa päällemme ja samalla vielä ruoskia selkänahkamme verille. Tämänhän sinä halusit kuulla, oi upea maailmankansalainen?

Suomi on monessa suhteessa hieno kansakunta, mutta fakta on, että ulkonäöllä emme voi paljon päteä. Varsinkin miesten osalta tilanne on surkea. Täällä naiset pitävät eteläeurooppalaisia miehiä komeampina. Mutta myös Etelä-Euroopassa naiset pitävät sikäläisiä miehiä paremman näköisinä kuin meikäläisiä tissiposkia. 

Naisilla on ollut etuna luontainen vähäkarvaisuus, mutta nyt myös suomalaisen naisen status on ylipainoistumisen myötä kovaa vauhtia putoamassa ulkomaan elävien keskuudessa. 

Vierailija
30/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeat poskipäät mutta jotenkin terävät ja ylhäällä. Heti silmien poskipäät levenee ja alla on kuin tarjotin, joka jyrkkenee alaspäin poskiin. Posket on aina lommolla, oli paino mikä tahansa. Kerran olen nähnyt vastaavasta kuvan netissä, se oli jokin mustavalkoinen kuva viime vuosituhannen puolelta. Nämä ei taida olla sellaiset ihastellut poskipäät.

Vierailija
31/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat on nimenomaan koholla. Korkealla sijaitsevat taas voivat olla vaikka littanat.

Vierailija
32/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äidillä tuollaiset "lihaisat" palloposket, eli keskemmällä naamaa voimakkaat pallot, mulla taas on se kohta aika litteä mutta poskiluut on silmän alta korkealla ja hyvin erottuvat. Eli sellaiset oikeat "high cheeckbones". Tämäkin on vähän sellainen piirre että toisaalta hyvä, näyttää jotenkin dramaattiselta parhaimmillaan, mutta toisaalta silmät sitten näyttää olevan syvällä kuopissa ja tummat silmänaluset, kun on niin jyrkkä raja poskipäästä syvälle silmäkuoppaan.

Vierailija
33/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:15"]

Mut oli kyllä pikkasen tuossa kakkosessa meikin ja valoillusion tuomaa vivahdetta..

Joo, niin varmasti on koska korkeat poskipäät on aika harvinaiset kuitenkin, niin ei ole useimmilla malleillakaan.

No ainakin useilla etnisillä suomalaisilla on, siis suomalaisilla suomalaisilla, koska meissä virtaa mongoliverta. Olen huomannut että myös muilla pohjoismaalaisilla näkee, esim norjalaisilla, heillä näkee myös vinoja silmiä kuten meillä.

Vierailija
34/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aivan liikaa aikaa, kun mietit tälläistä!

Vierailija
35/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on monet kerrat ihailevaati sanottu että mulla on korkeat poskipäät vaikka omasta mielestäni ne varsinkin hymyillessä on tuollaiset kuin Diazilla kuvassa.

Lisäksi naamani on aina lättänä, olen vähän seinää päin juosseen näköinen sivusta, omasta mielestäni. Nenäkin on pieni. Silti jengi ihastelee "korkeita poskipäitäni".

Vierailija
36/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaatukkainen mongolinainen, voisi yhtä hyvin olla suomalainen.

https://previews.123rf.com/images/lipik/lipik1903/lipik190300246/118958…

Vierailija
37/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeat poskipäät. Ukillani oli kuvista päätellen epäsuomalaiset veistokselliset piirteet ja korkeat poskipäät. Etsin kuvan ja laitan linkin tänne. Itselläni ne eivät erotu yhtä hyvin, johtuu varmaan muutamasta liikakilosta.

Vierailija
38/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli korkeat poskipäät ovat poskiohimot. Oppia ikä kaikki. Ja nuo ylimmän kuvan posket ovat vain omenaposket.

Vierailija
39/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronn Mossilla vasta onkin poskipäät alhaalla.

Vierailija
40/54 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on korkeat poskipäät. Ukillani oli kuvista päätellen epäsuomalaiset veistokselliset piirteet ja korkeat poskipäät. Etsin kuvan ja laitan linkin tänne. Itselläni ne eivät erotu yhtä hyvin, johtuu varmaan muutamasta liikakilosta.

Tässä on kuva ukistani, tai en ole 100% varma onko hän, mutta tässä kuvassa identtinen kotivalokuviin verrattuna.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https://img.scoop.it/XSb38GH0JJ8rB…

Hirveä linkki, mutta en saa tällä linkattua paremmin.

Mun mielestä, ei noissa kasvoissa ole mitään mongolipyöreytä tai mongoliposkipäitä. Päinvastoin, eurooppalaisilla on kulmikkaammat piirteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan