Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ollakko romantikko vai realisti?

Vierailija
13.08.2009 |

Kumpaa sinä äänestät?

Olen ollut vuosia avoliitossa ja sinä aikana osallistunut itselleni huomattavalla summalla miehen asunnon korjaamiseen ja rakentamiseen. Avoliitosta (ja lapsellisesta sinisilmäisyydestäni) johtuen minun nimeäni ei näy missään, eli kaikki vuosien varrella keräämämme omaisuus on miehen nimissä.

Meillä ei mene hyvin ja mietin eroa joka päivä. Tuntuu kuitenkin typerryttävältä ajatella, että todellakin vain eroaisin ja heittäisin kaiken menemään. Olen ollut tyhmä ja nyt olisi vuorossa oppirahojen maksaminen...

Mitä siis pitäisi tehdä? Mennä naimisiin miehen kanssa josta tietää eroavansa, mutta saada oikeutettu osuutensa omaisuudesta itselleen? Vai pitääkö uskonsa rakkauteen ja siihen että solmin avioliiton vain kerran sen oikean kanssa, erota heti ja samalla menettää tuhansia euroja?

Kumpi voittaa, järki vai tunteet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä, vaikka liittonne muuttuu juuri sellaiseksi ihanaksi ja romanttiseksi kuin olet aina haaveillut.

Joten voit siis toimia järkevän romanttisesti avioitumalla. Mielessä vain ja ainoastaan hyviä aikomuksia. Joskus ne vievät ihan oikeaankin suuntaan.

Vierailija
2/4 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelemaan itselleni että mielessäni on vain hyviä aikeita naimisiinmennessä... Olen jo liian katkera ja ero on edessä, tavalla tai toisella.

Mutta yksi ääni siis ilmeisesti järjelle?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä niiden takia avioidu. olisit epärehellinen itsellesi ja toiselle. oikeastaan, en tilanteessasi avioituisi minkäänlaisesta rahasummasta. omatunto kalvaisi.

uskon että sinulle on tiedossa hyviä ihania asioita elämässäsi jos teet niin kuin sydämessäsi tunnet.

Vierailija
4/4 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei suostune siihen, että kohtuuden nimissä vapaaehtoisesti korvaisi sulle osuuttasi? Pystyttekö neuvottelemaan? Onko mikään laki puolellasi, onko sulla papereita, kuitteja tms?

En menisi ikinä naimisiin rahasta. Toisaalta helppo sanoa, kun oma taloudellinen tilanne hyvä ja turvattu.

Enkä ajattele nyt edes romanttisesti, vaan juhlallisesti. Avioliitto merkitsee minulle valaa, ikuisuutta, kahden tulemista yhdeksi. Ei pelkkä romantiikka ja rakkaus riitä, tarvitaan sitoutumista ja tahtoa.

Rahaa tulee ja menee, mutta miltä luulet itsestäsi tuntuvan, kun sinua seuraisi aina entinen liitto, jonka solmit vääristä syistä?